קוקה קולה שדרגה את מערכת ה-ERP בזמן שיא של חודשיים – וחסכה מיליוני שקלים

השדרוג נעשה בעזרת כלים של פאנאיה, שהאיצו את התהליך, בהיקף מאות אלפי שקלים ● יואב צור, פאנאיה ישראל: "חסכנו לחברה עשרות חודשי אדם" ● עדית שרויטמן, קוקה קולה: "השדרוג עבר כמעט ללא תקלות ומנע סיכונים רבים שעלולים להיות במעבר מגרסה לגרסה"

עדית שרויטמן

החברה המרכזית למשקאות קלים, המייצרת ומשווקת בישראל את קוקה קולה (Coca Cola), השלימה לא מכבר פרויקט מורכב ביותר של שדרוג מערכת ה-ERP  שלה, המבוססת סאפ (SAP), לגרסה החדשה – SAP ERP7. היקף הפרויקט נאמד במאות אלפי שקלים.

לאנשים ומחשבים נודע כי הצוותים של מערכת המידע בקבוצה, בראשותה של עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות המידע, הצליחו לבצע את השדרוג בזמן שיא של חודשיים וחצי וחסכו לחברה מיליוני שקלים ומשאבים רבים.

פרויקטים מסוג זה הם עתירי סיכונים, מאחר שהם נעשים כשכל המערכות באוויר וההחלפה צריכה להיות שקופה לכל המשתמשים, מבלי לשבש להם את העבודה.

על מנת לצמצם את הסיכונים, החברה המרכזית למשקאות קלים השתמשה בפתרון של פאנאיה (Panaya), אותה מייצג בישראל יואב צור. הפתרון שהופעל הוא Panaya CloudQuality Suite – פלטפורמת סימולציה שמנטרת את המודולים במערכת ה-ERP בארגון ומאתרת את השלכות השדרוג על המערכות הקיימות. כמו כן, סיפקה פאנאיה לחברה המרכזית למשקאות קלים מוצר לניהול הבדיקות.

לדברי שרויטמן, "בעקבות השימוש במערכת של פאנאיה השגנו השבתה מינימלית של מערכת ה-ERP ופרויקט שתוכנן לחצי שנה קוצר לחודשיים וחצי. מדובר בשדרוג של המערכות בכל שש החברות של החברה המרכזית למשקאות קלים, שעלו לאוויר בו זמנית".

רמי רימרצ'וק, מנהל קבוצת הפיתוח והיישומים של החברה המרכזית למשקאות קלים, אמר כי "קוקה קולה ישראל מהווה אחד מעשרת מתקני המילוי הגדולים ביותר של קוקה קולה בעולם. אין כאן אופציה וסובלנות להשבתות מיותרות. אם מערכת הסאפ לא מתפקדת, בקבוקי קוקה-קולה לא ייצאו מהמשאיות. הסיכון היה עצום והתוצאות היו מעולות, הודות לפאנאיה".

יואב צור, נציג פאנאיה בישראל. צילום: ניב קנטור

יואב צור, נציג פאנאיה בישראל. צילום: ניב קנטור

לדברי רימרצ'וק, הפרויקט נעשה בשני שלבים – תשתיות ובדיקות. "כאשר הגענו לשלב הבדיקות הקריטיות, הצוות הריץ בדיקות נרחבות למערכת הסאפ שלנו עם מוצר ה-Test Center של פאנאיה", אמר. "בסופו של דבר, הרצת הבדיקות של הפרויקט נמשכה רק שבועיים. זה אפשר לנו לתת שירות לאגף העסקי של הקבוצה ללא הפסקה".

צור ציין כי "בזכות השימוש המושכל של לקוחות בכלי פאנאיה מושגים בפרויקטים כאלה קיצור דרמטי של לוח הזמנים וחיסכון של מיליוני שקלים ועשרות חודשי אדם".
באחרונה עלו לאוויר פרויקטי ERP נוספים בסיוע פאנאיה, ביניהם מרכב"ה ופרויקטים בנתיבי ישראל וב-HOT. החברה נרכשה לא מכבר על ידי Infosys, באקזיט בסך של 200 מיליון דולר, והיא מתכוונת להרחיב את מערך הפיתוח בישראל ולהעמיק את פעילותה בשוק הארגוני.

החברה המרכזית למשקאות קלים (CBC Group) היא יצרנית ומשווקת של משקאות ומוצרי חלב בישראל, ומוכרת לציבור הרחב בעיקר בזכות הזיכיון לייצור קוקה קולה בישראל, בו היא מחזיקה כבר שנים רבות.

הקבוצה מעסיקה כ-7,000 עובדים, מתוכם 2,500 משתמשי סאפ.

משתמשים בסאפ? מתעניינים בשימוש בסאפ? הירשמו ל-ISUG 2015 – כנס משתמשי החברה השנתי, בהפקת אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים