בנק אמריקני תובע את גוגל: שלחה אי-מייל עם נתונים כספיים לאדם הלא נכון

Rocky Mountain Bank טוען בתביעה, כי הפרטים שנשלחו כוללים רשימה של שמות מלאים, כתובות, מספרי זיהוי, עניינים הקשורים למס הכנסה ומידע על הלוואות שלקח הלקוח המקורי ● מיד לאחר משלוח ההודעה, שלחה גוגל לאותו נמען לא נכון אי-מייל נוסף, ובו דרשה ממנו למחוק אותה ואת הפרטים שהיא הכילה ● הבנק מבקש מבית המשפט להורות לגוגל לחשוף את הפרטים של החשבון שאליו נשלח האי-מייל

פריצה גדולה. ג'י-מייל

הבנק האמריקני Rocky Mountain Bank הגיש תביעה נגד גוגל (Google) בטענה, כי הודעת דואר אלקטרוני עם פרטים על החשבון של לקוח שלו נשלחה דרכה לכתובת לא נכונה בשרת הדואר ג'י-מייל (Gmail), וכך נחשפו הנתונים האישיים שלו לאדם אחר. נתונים אלה כללו רשימה של 1,325 פטרונים אישיים ועסקיים, כולל שמות מלאים, כתובות, מספרי זיהוי, עניינים הקשורים למס הכנסה ומידע על הלוואות שלקח. הבנק מבקש מבית המשפט להורות לגוגל לחשוף את המידע שיש לה בעניין, כולל את פרטי מחזיק חשבון הדואר שאליו נשלחה ההודעה. הוא אף ביקש למנוע חשיפה של הלקוח שאמור היה לקבל את אותו אי-מייל, אולם בית המשפט דחה בקשה זו.

עם היוודע הטעות, נשלחה לנמען הלא נכון מיידית הודעה נוספת שמבקשת ממנו למחוק את האי-מייל שקיבל, על המידע שבו, מבלי לקרוא אותו, וכן לאשר שקיבל את ההודעה הנוספת. לאחר שלא התקבלה תשובה מהנמען, פנה הבנק לגוגל בבקשה לחשוף את הזהות של האדם או הארגון שהמידע נשלח בטעות לחשבון הדואר שלו.

גוגל סירבה לעשות זאת מתוך מדיניות של שמירה על פרטיות הנתונים של המנויים לשירותיה. לדברי החברה, גם אם בית המשפט יורה לה לחשוף את המידע, היא תפנה אל בעל החשבון כדי לאפשר לו, אם ירצה, להתנגד לכך משפטית. מכיוון שכך, פנה הבנק לבית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים