משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים מנסים למצוא פתרונות להקלה על כניסת מפעיל סלולר נוסף

בפגישה שהתקיימה בין שר התקשורת, משה כחלון, לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד רונית קן, הועלו שתי הבעיות המרכזיות המהוות אבן נגף בנושא: השיתוף באתרים פיזיים בין חברות הסלולר השונות ומצוקת התדרים ● אנשי הרשות אמרו בפגישה, כי שיתוף בין חברות הסלולר באתרים עשויה לפגוע בתחרות ביניהן, וכי למרות המחסור בתדרים - חברות הסלולר לא מנצלות את המשדרים במאת האחוזים

שר התקשורת, משה כחלון, והממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד רונית קן, מקיימים בימים אלה מגעים על מנת להגיע להסכמה על כניסתו של מפעיל סלולרי חמישי. השניים קיימו לאחרונה פגישה, שבה הועלו שתי הבעיות המרכזיות המהוות אבן נגף בנושא: השיתוף באתרים כמו אנטנות ומשדרים בין המפעיל החדש לחברות קיימות ומצוקת התדרים.

לאנשים ומחשבים נודע, כי אנשי הרשות להגבלים עסקיים אמרו בפגישה, כי נושא השיתוף באתרים הפיזיים הינו מורכב ובעייתי. הסיבה לכך היא שברגע שיש תלות או שיתוף בין חברות הסלולר, הדבר עלול לפגוע בתמריצים התחרותיים שלהם, ובסופו של דבר – להביא לפגיעה בצרכנים.

לגבי תחום התדרים, ברשות סבורים שצריך למסור חלק מאלה שנמצאים ברשותן של חברות הסלולר הקיימות למפעיל החדש. בפגישה דובר על המחסור בתדרים, אם כי צוין שמצד שני – הן לא מנצלות חלק מהתדרים הקיימים ברשותן במאת האחוזים. כחלון הנחה את הלשכה המשפטית של משרד התקשורת לבדוק כיצד ניתן להסדיר את נושא ההקצאה מחדש של התדרים מבחינה משפטית.

מאמצים אלה של משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים אינם עומדים בסתירה לפעילותה של הרשות כדי לקדם את כניסתו של מפעיל סתלולרי וירטואלי (MVNO) לשוק. עם זאת, ברשות סבורים, כי לאור הניסיון הקיים בחוץ לארץ – כניסתו של מפעיל סלולרי פיזי היא פתרון עדיף על ה-MVNO, בשל שיתוף התשתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים