השעון החכם של אפל: "שיק" טכנולוגי ולא "טכנולוגיה" שיקית

Apple Watch הושק אמש (ג') בשלושה דגמים, במחירים שנעים בין 349 ל-17 אלף דולר לדגם עשוי זהב 18 קראט ● האם השעון החדש של אפל יצליח היכן שקודמיו מדשדשים?

"מזייף" במדידת רמות החמצן בדם בקרב אנשים עם עור כהה? Apple Watch

אחרי כמה חודשים של המתנה – זה הגיע: אפל (Apple) התרחבה אמש (ב') מהכיס גם אל כף היד והשיקה את השעון המדובר שלה, Apple Watch. מדובר במכשיר הראשון שהיא משיקה בקטגוריית המחשוב הלביש. בראשונה, היא משיקה "שיק" טכנולוגי ולא טכנולוגיה "שיקית".

האם השעון של אפל יצליח "להרים" את המוצר שכבר נמכר אצל מתחרותיה ועד כה לא זכה להיסטריית מכירות, ולהביאו לפסגה כמו שקרה עם הטאבלטים לאחר ההשקה של ה-iPad? מבחינת טים קוק, המנכ"ל שביקר לא מכבר בישראל, המכשיר "ישנה את חיינו ויהפוך אותם קלים יותר": אפשר לשתף איתו תמונות ולהציג עליו את פעימות הלב תוך שניות, במה שאפל מכנה "נגיעה דיגיטלית". הוא ישמש כמכשיר כושר, המפקח על מספר הצעדים שעשינו וכמה זמן בילינו בישיבה. המשתמשים גם יוכלו להתאים את מראה מסך הבית שלו לפי טעמם. "הוא אפילו מדויק בגבול של 50 מילישניות לסטנדרט הזמן העולמי", התפאר קוק.

המכשיר החדש מבית אפל יכול לשלוח ולקבל הודעות וגם לענות לשיחות טלפון – במשיכת אצבע קלה. כמו כן, הוא יוכל להיות ארנק אלקטרוני עם אפליקציית Apple Pay, באמצעות שבב ה-NFC המותקן בו, ואפילו להחליף את המפתח לחדר המלון.

Apple Watch עם מסגרת של זהב 18 קראט - במחיר של עד 17 אלף דולר

Apple Watch עם מסגרת של זהב 18 קראט – במחיר של עד 17 אלף דולר. צילום מסך: אתר אפל

הגלגל המסורתי בצד ימין של השעון, שאפל מכנה אותו "הכתר הדיגיטלי", ישמש להפעלת העוזרת הקולית Siri ואפשר להפעילה גם סתם על ידי אמירת "Hey, Siri". יישום Glances מאפשר לצפות במהירות בהודעות טקסט, בשיחות, אי-מיילים, מדידות כושר או אירועי לוח שנה. יכולות נוספות של השעון הן, למשל, לזהות שיר מתנגן או לעשות צ'ק אין במלון.

זמן הסוללה יעמוד על 18 שעות של "שימוש טיפוסי", על פי קוק.

מכשיר זהב

המכשיר הושק בשלושה דגמים – זול, בינוני ויקר. מחירו יעמוד על 349-399 דולר לדגמי ה-Sport, העשויים מאלומיניום ומגיעים בשני גדלי מסך, 549-1,099 דולר לדגמים הבינוניים ולא פחות מ-10,000-17,000 דולר לדגמי הזהב 18 קראט, שיימכרו רק בחנויות נבחרות. "עיצבנו כל אחד מהם בתשומת הלב שהייתם מצפים לה מאפל", אמר המנכ"ל באירוע ההשקה.

המכירה המוקדמת של השעון תחל ב-10 באפריל וב-24 באפריל הוא ינחת בחנויות אפל בתשע מדינות, בהן גם ארצות הברית. לישראל הוא יגיע מאוחר יותר.

השעון החדש מוביל את אפל לשוק בלתי ידוע, שבו מכירות המוצרים אינן פונקציה ישירה של איכות פעולתם, אלא יותר של איכות עיצובם.

"ממציאים מחדש את המחשבים הניידים"

בנוסף, הציגה אפל דגם חדש, במשקל 900 גרם, של MacBook. "ההגדרה של ניידות השתנתה בשנים האחרונות בגלל מכשירי ה-iPad וה-iPhone ולכן החלטנו להמציא מחדש את המחשבים הניידים", ציין קוק.

המחשב החדש עשוי כולו מתכת ולכל מקש במקלדת יש תאורת LED נפרדת. המסך שלו יהיה רטינה ברזולוציה של 1,440 על 2,304 והמחשב יתהדר בעבודה שקטה במיוחד מאחר שהוא לא מכיל מאוורר. המעבד יהיה של אינטל (Intel), מדגם Core M, במהירות 1.3 ג'יגה-הרץ. הוא יכלול תקשורת אלחוטית של בלוטות' 4.0 (Bluetooth) ו-Wi-Fi 802.11ac, וחיבורי USB ,VGA ו-HDMI באמצעות מתאמים ליציאה אחת של USB-C.

מכשירי ה-MacBook החדשים. צילום: אתר אפל

מכשירי ה-MacBook החדשים. צילום: אתר אפל

באפל מתפארים שהסוללה שלו תספיק ל-9-10 שעות עבודה. הדגם של 12 אינץ' מסך, עם 8 ג"ב של זיכרון עבודה, ואחסון של 256 ג'יגה-בייט, למשל, יעלה כ-1,300 דולר. נראה כי זהו המענה של אפל ל-Surface 3 של מיקרוסופט (Microsoft), שעם תכונות דומות עולה 1,500 דולר.

עוד הכריזה החברה על שירות HBO Now – ערוץ שיהיה זמין רק ב-Apple TV החל מאפריל תמורת 15 דולר לחודש. מכשיר Apple TV, שעלה עד כה 100 דולרים, יימכר מעתה ב-70 דולר.

כמו כן, קוק הצהיר שכל יצרניות הרכב הגדולות התחייבו להשיק את רכביהן החדשים עם מערכת ההפעלה לפלטפורמות מדיה לרכב של אפל – CarPlay.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים