eBay מכרה את רוב אחזקותיה בסקייפ לקבוצת משקיעים פרטיים תמורת כ-1.9 מיליארד דולרים

המכירה אמורה לחסוך ל-eBay, ככל הנראה, קרבות משפטיים ממושכים עם מייסדי סקייפ, ניקלאס זנסטרום וג'נוס פריס, אשר ביקשו לרכוש את החברה ● ענקית הסחר האלקטרוני תשמור על נתח של 35% מסקייפ, ששווייה מוערך כיום ב-2.75 מיליארד דולרים

אי-ביי (eBay) מכרה את מרבית אחזקותיה בסקייפ (Skype) לקבוצה של משקיעים פרטיים תמורת 1.9 מיליארד דולרים. המהלך יחסוך ל-eBay, ככל הנראה, קרבות משפטיים ממושכים עם מייסדי סקייפ, ניקלאס זנסטרום וג'נוס פריס, אשר ביקשו לרכוש את סקייפ. ענקית הסחר האלקטרוני תשמור על נתח של 35% מחברת סקייפ, ששווייה מוערך כיום ב-2.75 מיליארד דולרים.

בהודעה שפרסמה אתמול (ג') חברת ההשקעות שהובילה את העסקה, Silver Lake Partners, צוין כי על הרוכשים נמנית גם חברת Index Ventures, שהייתה אחת המשקיעות הראשונות בסקייפ, בשנת 2004. בחודש שעבר הצטרף לחברת Index Ventures שותף חדש בשם מייק וולפי, אשר שימש בעבר כמנכ"ל Joost – שירות וידיאו באינטרנט שהקימו זנסטרום ופריס, אשר נקלע לקשיים.

"סקייפ היא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים בין חברות הסטארט-אפ באירופה", מסר וולפי. "ב-2004 הכרנו בפוטנציאל של החברה כמובילה בענף הטלקום בעולם, והפעילות הלהיבה אותנו מאז שהשקענו בחברה לראשונה".

בנוסף לחברת Index Ventures מלונדון, כוללת רשימת המשקיעים שרכשו את סקייפ גם את אדרסן הורוביץ, חברת הון סיכון שבראשה עומד מרק אנדרסן, ממייסדי נטסקייפ (Netscape), ואת קרן הפנסיה הקנדית Canada Pension Plan Investment Board.

כאשר רכשה eBay את סקייפ, בשנת 2005, תמורת 2.6 מיליארד דולרים (ובהמשך אף עלה הסכום ל-3.3 מיליארד דולרים בסך הכל), לא השכילה ענקית הסחר האלקטרוני לרכוש גם את הזכויות לתוכנה החשובה שעליה נסמכים שירותי סקייפ. הזכויות על תוכנת ה-P2P שייכות לחברת Joltid, בה שולטים מייסדי סקייפ – אשר מיהרו להגיש תביעה משפטית כנגד eBay.

ב-eBay תכננו בעבר להנפיק לציבור את מניות סקייפ, ובהודעה לרשות האמריקנית לניירות ערך הזהירה לא מכבר חברת eBay, כי "סקייפ עלולה להיפגע פגיעה קשה כתוצאה מהתביעה וייתכן כי תיאלץ לחדול מפעילותה". בעקבות העסקה סביר להניח כי ההנפקה המתוכננת כבר לא תצא אל הפועל.

באביב האחרון התפרסמו ידיעות שעל פיהן מנהלים זנסטרום ופריס מגעים עם משקיעים לגבי רכישת סקייפ והפעלתה המחודשת כחברה עצמאית. ב-eBay העדיפו לפצל את סקייפ, נוכח הסינרגיה המועטה בין פעילות סקייפ לבין הפעילות העסקית העיקרית של eBay.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים