יו"ר ועדת הכספים: "ההיי-טק הוא לא הקטר של המשק"

"ההיי-טק מתחיל להתקרב להיות הקטר של המשק, כיום הוא רק קרון", אמר ח"כ ניסן סלומיאנסקי לאנשים ומחשבים ● הוא קרא לממשלה שלא לקצץ בתקציבים המופנים להיי-טק אלא להפך: להגדיל את תקציב המדען הראשי

ח"כ ניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת הכספים

"ההיי-טק הוא לא הקטר של המשק, אם כי הוא מתחיל להתקרב לשם. כיום הוא רק קרון", כך אמר יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, לאנשים ומחשבים.

ח"כ סלומיאנסקי קרא לממשלה לא לקצץ בהייי-טק. "אסור לעשות את זה", אמר. "המשק בהאטה וצריכים לדאוג שתהיה צמיחה. כל פעולה שגורמת להעמקת ההאטה אסורה. ההיי-טק יכול להביא לצמיחה". שר האוצר, יאיר לפיד, הבטיח היום בראיון לאנשים ומחשבים כי התקציבים המופנים להיי-טק לא יקוצצו.

בנוסף, קרא סלומיאנסקי לבדוק את תקציב המדען הראשי, במטרה להגדיל אותו "כמה שיותר". הוא הביע תמיכה בהפיכת המדען לרשות עצמאית, ובלבד שהפיקוח עליו יישאר תחת משרד הכלכלה. לדבריו, המהלך "ייתן למדען הראשי את היכולת לפעול בלי כל כך הרבה רגולציות. כיום, כל דבר שהוא עושה לוקח הרבה מאוד זמן. כשהוא יהיה רשות עצמאית, הוא יוכל לפעול הרבה יותר מהר. הפעילות שלו יצרנית וחשובה מאוד, צריך שהיא תוכל להתבצע בזריזות".

סלומיאנסקי נכח בטקס חנוכת הבניין החדש של הבורסה ברחוב אחוזת בית בתל אביב, שהתקיים הבוקר (ב'). הבורסה עברה לשם אחרי כ-30 שנים בהן הייתה בבית המפורסם ברחוב אחד העם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים