סקר של אנשים ומחשבים: ב-75% מחברות ההיי-טק גויסו עובדים בצוק איתן

לסקר השיבו כ 100 חברות מתוך מדגם מייצג של 500 חברות היי-טק ● עלפי הסקר, לצוק איתן כמעט ולא הייתה השפעה על תוכניות גיוס העובדים. כמעט 30% מהחברות תכננו לגייס עובדים טרום המבצע רק כשליש מהם טענו שעתה בעקבות המבצע לא יגייסו עובדים

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים

סקר מיוחד של אנשים ומחשבים מוכיח כי עובדי חברות ההיי-טק תרמו את חלקם במהלך צוק איתן: כ-75% מחברות ההיי-טק מדווחות שעובדים שלהן נקראו לשירות מילואים. הסקר נערך על ידי  חטיבת המחקר של אנשים ומחשבים מיד לאחר הפסקת האש.

לסקר השיבו כ-100 חברות מתוך מדגם מייצג של 500 חברות היי-טק. 30% בין המשיבים עובדים בחברות שבהן מועסקים מעל 200 עובדים, 23% בחברות בינוניות שבהן מועסקים 50-200 עובדים ו-45% בחברות קטנות שבהן מועסקים עד 50 עובדים.

80% מהחברות אמרו שמוקדם לדעת אם הם ישנו תוכניות ותחזיות בעקבות המבצע. רק 20% הצהירו שיצמצמו תוכניות. מעט מהחברות שהשיבו לסקר עוסקות בתחום הביטחוני.

עוד עלה בסקר כי 23% מהמחברות המשיבות מבצעות את מרבית המכירות שלהם בחו"ל ומתוכם 65% מדווחים על ההאטה בהזמנות ו-30% על דחייה של פעילות עם חו"ל.  נציגים שהיו אמורים להגיע לארץ בזמן המבצע בעיקר דחו את בואם ורק 25% ביטלו את בואם.

על פי הסקר, לצוק איתן כמעט ולא הייתה השפעה על תוכניות גיוס העובדים. קרוב ל- 30% מהחברות תכננו לגייס עובדים טרום המבצע רק כשליש מהם טענו שעתה בעקבות המבצע לא יגייסו עובדים.

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, אמר ש-"ההאטה בחברות ההיי-טק מושפעת ממה שקורה בענף בעולם ולא ממבצע כזה או אחר בישראל. יתרה מזאת ההאטה בענף ההיי-טק החלה כבר לפני צוק איתן ותימשך לאחריו ללא קשר כלשהו למבצע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים