עובדי ההיי-טק ממשיכים להילחם על זכויותיהם: הקימו איגוד מקצועי שיכלול 17 אלף איש

ההסתדרות הכריזה היום (א') על הקמת האיגוד, שיכלול בשלב זה את עובדי פלאפון, סלקום, בזק בינלאומי, HOT Mobile, פרטנר ונס טכנולוגיות ● יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, קרא לעובדים מחברות נוספות להתאגד ואמר כי "רק כך נשיג משק שוויוני יותר"

העבודה המאורגנת ממשיכה לפרוץ לענף: ההסתדרות השיקה היום (א') איגוד מקצועי חדש שירכז את עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בישראל. האיגוד כולל עובדים שכבר התאגדו – מפלאפון, סלקום, בזק בינלאומי, HOT Mobile, פרטנר ונס טכנולוגיות, ומספר חבריו יעמוד בקרוב, לפי ההסתדרות, על 17 אלף עובדים. ראש הארגון יהיה יקי חלוצי, איש ההסתדרות וחבר תנועת דרור ישראל, ששימש בארבע השנים האחרונות כרכז באגף להתאגדות עובדים. במסגרת תפקידו הוא היה אחראי להובלתן של ההתאגדויות הרבות בגופים המרכזיים במשק.

מההסתדרות נמסר כי "גל ההתאגדות שפקד את המשק בשנה האחרונה בישר על תחילתה של מהפכה אמיתית והביא לכניסתם של מגזרים חדשים לעולם העבודה המאורגנת. הקמתו של איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק מהווה התפתחות טבעית, שמסמנת את השינויים שחלו במפת יחסי העבודה ואת הדרך לתרגם אותם להישגים משמעותיים למען העובדים".

חלוצי אמר כי "בארבע השנים האחרונות יש גל התאגדויות במשק, שמוביל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות ואני גאה להיות חלק ממנו. כחלק מהתהליך הזה בחרו עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק לקחת את גורלם בידיהם ולהתאגד ככלי לשפר את מעמדם, תוך קידום אמיתי של צדק חברתי. היום קם בית לעובדים אלה וההסתדרות תהיה להם, ולעוד עשרות אלפי עובדים שצריכים להתאגד, בית. זו קריאה לאותם עובדים לקחת את זכות ההתאגדות ולהשתמש בה על מנת לשפר את מעמדם. אנחנו קוראים להם להצטרף לעבודה המאורגנת. הקמת האיגוד הזה הוא קול קורא לכל אותם עובדים שעדיין לא זוכים לקבלת זכויות כפי שאנחנו מאמינים שמגיעות להם".

לדברי חלוצי, "לפנינו אתגרים לא קטנים להכריע: את המאבק על חופש ההתאגדות בפרטנר וב-HOT Mobile, שהעובדים שלהן נלחמים בימים אלה על זכותם להתאגד, ולסיים משאים ומתנים על הסכמים קיבוציים בסלקום, בזק בינלאומי ונס, ולצרף אותם להסכם הקיבוצי שנחתם עם פלאפון".

"אנחנו צופים הצטרפות של עשרות אלפי עובדים חדשים"
אבי ניסנקורן
, יו"ר ההתסדרות, ציין כי "אנחנו צופים הצטרפות של עשרות אלפי עובדים חדשים בשנים הקרובות. האיגוד הזה הוקם במטרה לעגן את העובדים האלה ועובדי ארגונים נוספים במגזר זה, ויעודד עובדים נוספים להצטרף להסתדרות".

לדבריו, "הארגון החדש משקף שינוי שחל בחברה הישראלית. יש הסכמה ציבורית, בעקבות המחאה החברתית, שיש צורך בשינוי. עובדים רוצים להתאגד ואנשים מבינים שזה נחוץ, כחלק מהמאבק לצמצום הפערים ושיפור בשוויון החברתי. יש צמא של ציבור העובדים לבטא את כל מכלול זכויותיו, ולכן הקמנו את האיגוד החדש, שיהיה בית וכתובת בהסתדרות לציבור עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק".

מימין: אריה דור, חבר ועד נס טכנולוגיות; לימור ליברמן, יו"ר ועד בזק בינלאומי; תומר מושקוביץ, יו"ר ועד HOT Mobile; קרן אופק, יו"ר ועד הפעולה בפרטנר; מיה יניב, יו"ר ועד סלקום; אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; יקי חלוצי, יו"ר האיגוד החדש; וברק לוי, יו"ר ועד פלאפון

ניסנקורן אמר כי "הוועד של פלאפון כבר חתם על הסכם קיבוצי וזה של סלקום קרוב מאוד לכך. כמה ארגונים נמצאים בליבו של משא ומתן קיבוצי וכמה נאבקים על זכותם להתארגן. האיגוד שלהם לארגון אחד הוא דבר נכון, כי הוא יאפשר סולידריות מכל הוועדים אל האחרים. אנשיו יעבדו ביחד כדי שזכות ההתאגדות תמומש".

"במדינה שיש בה שוק חופשי צריך איזונים", הוסיף. "איזונים זה התארגנות עובדים והתארגנות עובדים זה הסכם קיבוצי. זה לא פוגע בשוק החופשי, זה לא פוגע במקום העבודה ביכולת להתחרות ולהיות רווחי. בסופו של דבר, כולם רוצים שמקום העבודה שלהם יהיה רווחי, אבל כולנו רוצים ודורשים מערכת יחסים עם פחות פערים חברתיים, פחות פערי שכר ויותר שוויון".

"האיגוד החדש הוא התשובה הכי טובה למי שרוצה להתארגן", הוסיף יו"ר ההסתדרות. "אנחנו רוצים שהצמיחה של העובדים תבוא מלמטה, אנחנו רוצים שהמשק הישראלי יצמח. ההתארגנות לא פוגעת במשק הישראלי, להיפך. התארגנות יכולה להמשיך לצד משק פורח ולהפוך אותו ליותר שוויוני. זאת המטרה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא

    http://www.wsj.com/articles/netapp-to-lay-off-500-workers-in-restructuring-1432155323 אולי כדאי שעובדי נט-אפ יתאגדו? בכל שנה פיטורים. סתם, ככה, כי מישהו בארה"ב או בגרמניה לוחץ על כפתור. פיטורים ממש מדי שנה, עשרות רבות של עבובדים מסורים שמצאו את דרכם לעולם החרדות של חיפושי עבודה בשנים האחרונות. תתאגדו!

  2. דניאל

    בהצלחה ליקי ולשוק התקשורת אשר מקבל בראש מהבעלים אשר רוצים בעיקר לקחת דיבידנדים על חשבון החוסן של החברות והעובדים.

  3. מעסיק, תוכנה

    טוב לדעת שאני לא לקוח של אף אחת מהחברות הנ"ל. ועד זה לחלשים. ואגב, אף אחת מהחברות הנ"ל אינה חברת תוכנה אמיתית. או IT או גולגלות או מכירות - זה מה שהן.

  4. יובל

    יואילו נא נציגי ההסתדרות להזכיר לציבור מיהו ארגון העובדים אשר תמך בחיקוק חוק "עובדי (עבדי) חוק אדם"?

אירועים קרובים