ספר חדש של החשב הכללי לשעבר זליכה: "אי ודאות, ציפיות ומדיניות מאקרו-כלכלית בישראל"

בניגוד לספרו הראשון של רו"ח ד"ר ירון זליכה, "הגווארדיה השחורה", הספר החדש מוצג כמקצועי לחלוטין, ועוסק בנושאי כלכלה שונים

החשב הכללי לשעבר, רו"ח ד"ר ירון זליכה, פרסם השבוע את ספרו החדש, "אי ודאות, ציפיות ומדיניות מאקרו-כלכלית". זהו ספרו השני של זליכה מאז שפרש בסערה מתפקידו במשרד האוצר. הספר הראשון, "הגווארדיה השחורה", עסק בסיפור השחיתויות בצמרת השלטון ועורר סערה ציבורית ופוליטית. הספר השני מוצג כמקצועי לחלוטין, ועוסק בנושאי כלכלה.

"אי ודאות היא אולי המאפיין היסודי ביותר באבני הבניין של הטבע", כותב זליכה בהקדמה לספרו. "מטרתו של הספר היא לתאר באופן מובנה את ההשפעה של אי הוודאות על ענפי המאקרו השונים ולהעריך את מיקומה הנדרש בתהליכי קבלת החלטות". הספר כולל מצעים תיאורטיים העוסקים בהשפעת מדיניות מאקרו-כלכלית בעידן של אי ודאות, ומצד שני, חלקים אימפריים העוסקים בנתוני המשק הישראלי.

פרופסור שמואל האוזר, דיקן הפקולטה למינהל עסקים בקריה האקדמית בקריית אונו ולשעבר הכלכלן הראשי של הרשות לניירות ערך, כותב על הספר, כי "חשיבותו של הספר נובעת מהיעדר התייחסות של קובעי המדיניות בישראל להשפעתה של אי ודאות על ניהול המדיניות המאקרו-לכלית בישראל, במיוחד על רקע המשבר הכלכלי הגלובלי. הספר דן במכלול של פרמטרים ונתונים ביחס לצריכה הפרטית, השקעה פרטית ועוד".

הספר יצא בהוצאת דיונון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים