תופעה חדשה מעוררת חשש בבריטניה: בני נוער שולחים תמונות עם אופי מיני באמצעות הסלולרי

מסקר שנערך בקרב 2,000 בני נוער על ידי ארגון Beatbullying, שעוסק בהגנה על ילדים, עולה, כי למעלה משליש מבני הנוער בגילאי 11 עד 18 קיבלו למכשיר הטלפון תמונות בעלות אופי מיני ● בעקבות התופעה, אשר זכתה לכינוי Sexting, הגיעו תמונות של ילדים גם לאתרי אינטרנט של פדופילים, מבלי שהילדים הנוגעים בדבר מודעים לכך

אנשי המשטרה וארגונים להגנת הילד בבריטניה הביעו אתמול (ג') דאגה מפני עלייה במספרם של בני הנוער ששולחים בטלפון הסלולרי תמונות בעלות אופי מיני, דבר שחושף אותם לאלימות וניצול מיני מצד חבריהם. בעקבות התופעה, אשר זכתה לכינוי Sexting, הגיעו תמונות של ילדים גם לאתרי אינטרנט של פדופילים, מבלי שהילדים הנוגעים בדבר מודעים לכך – על פי המרכז הבריטי למניעת ניצול מיני והגנה על ילדים באינטרנט (CEOP).

"מספר הדיווחים שאנו מקבלים מילדים, הורים והציבור הרחב נמצא בעלייה, והתופעה מדאיגה מאוד", אמרה הלן פן, מנהלת ההדרכה במרכז, אשר פועל כרשות אכיפה שמסונפת למשטרת בריטניה. לדברי פן, חידושים טכנולוגיים שנוספו בשנים האחרונות לטלפונים הסלולריים, דוגמת תקשורת Bluetooth, והיכולת לפרסם תמונה או סרטון וידיאו באינטרנט בלחיצה בודדת, תורמים להתרחבות התופעה ויוצרים בעיות שלא היו מוכרות בעבר.

"כשמערכת היחסים מסתיימת, או אם מישהו מוצא טלפון שאבד, התמונות עלולות להגיע לבלוגים, לרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook) או אף ליפול לידיים של פדופילים", אמרה פן.

מסקר שנערך בקרב 2,000 בני נוער ותוצאותיו פורסמו שלשום על ידי ארגון Beatbullying שעוסק בהגנה על ילדים עולה כי למעלה משליש הנוער, בגילאי 11 עד 18, קיבלו למכשיר הטלפון תמונות בעלות אופי מיני. 70% מבני הנוער הכירו את מי ששלח להם את התמונה.

אמה-ג'יין קרוס, מנהלת ארגון Beatbullying, הדגישה שעל ההורים והמורים להיות מודעים לתופעה, שמוכרת גם בארה"ב ובאוסטרליה. בנות חשופות במיוחד, לדבריה, לשיתוף של תמונותיהן האינטימיות על ידי חבריהן. היא הדגישה כי החזקה של תמונות בלתי הולמות, או הפצתן על ידי מי שטרם מלאו להם 18 שנים, אסורה על פי החוק. 70% מבני הנוער שהשיבו על הסקר לא היו מודעים לכך שהחזקה או הפצה של תמונות כאלה היא עבירה על החוק.

"החוק לא כוון כנגד בני הנוער, אלא כנגד מבוגרים שמפיצים תמונות כאלה, אבל אם בני הנוער עושים זאת מתוך כוונה רעה, יתכן שיש מקום להתייחס לכך כאל פגיעה", אמרה פן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים