אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, התפטר ממועצת המנהלים של אפל

הצעד של שמידט נבע מחשש לניגוד עניינים ● הוא כיהן במועצת המנהלים של אפל מאז אוגוסט 2006, ועל פי ההודעה שפרסמה החברה, ההחלטה על פרישתו התקבלה בהסכמה הדדית ● סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל: "למרבה הצער, מאחר וגוגל מעמיקה את חדירתה לתחומי הליבה של עסקי אפל, עלולה להיפגע יכולתו של שמידט לתפקד כחבר במועצת המנהלים של החברה"

עקב החפיפה שהתגלתה בתקופה האחרונה בין טכנולוגיות שונות של אפל (Apple) וגוגל (Google) – דוגמת מערכות הפעלה וטלפונים חכמים – נאלץ אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, להתפטר ממועצת המנהלים של חברת אפל. שמידט כיהן במועצת המנהלים של אפל מאז אוגוסט 2006, ועל פי ההודעה שפרסמה אפל ביום ב', ההחלטה על פרישתו התקבלה בהסכמה הדדית. בחודש מאי אמר שמידט, כי אין בכוונתו להתפטר ממועצת המנהלים של אפל.

"למרבה הצער, מאחר וגוגל מעמיקה את חדירתה לתחומי הליבה של עסקי אפל – בתחילה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד וכעת עם מערכת ההפעלה כרום – עלולה להיפגע יכולתו של שמידט לתפקד כחבר במועצת המנהלים של אפל. הוא לא יוכל להשתתף בחלק גדול מהישיבות בשל חשש לניגוד עניינים", כתב מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, בהודעה שפרסמה אפל. "שמידט הצטיין בפעילותו במועצת המנהלים של אפל והשקיע מזמנו היקר, מכישוריו, מהתלהבותו ומתבונתו על מנת להבטיח את הצלחתה של אפל".

ההודעה על פרישתו של שמידט פורסמה בזמן שאפל וגוגל מצויות בעיצומו של סכסוך, על רקע פסילת היישום Google Voice בחנות היישומים App Store של אפל. ברשות הסחר האמריקנית (FCC) החלו לחקור את הפסילה. התחרות בין גוגל לאפל התעצמה לאחרונה, כאשר מערכת ההפעלה אנדרואיד זוכה לעניין ביותר ויותר חברות סלולר. במקביל התפרסמו דיווחים על פיתוח מכשיר אנדרואיד שיזכיר מאוד את מכשירי iPhone, ומוטורולה (Motorola) עומדת להשיק בחודשים הקרובים משפחה שלמה של מכשירים סלולריים שיתבססו על אנדרואיד. נוסף לכל, מערכת ההפעלה Chrome OS תתחרה במערכות OS X של אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים