קרן בבעלות סינית-אמריקנית-ישראלית תשקיע בסטארט-אפים ישראליים בסין 50 מיליון דולר

WBP Venture Partners פונה בעיקר לחברות עם מוצר המוכן ליציאה לשוק ולחברות הפעילות בעולם המערבי ומעוניינות בדריסת רגל בסין ● היקף ההשקעה הממוצע, על פי החברה, יהיה כשני מיליון דולר

27/02/2014 18:08

קרן WBP Venture Partners הודיעה על השקעה של 50 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראלים הפועלים בסין.

הקרן היא שותפות של B&P Management בראשות דיוויד פוקס, יחד עם WEZ – אזור הסחר והכלכלה Wujin שבעיר צ'אנגזו, ו-PTL Group, חברה סינית בבעלות ישראלית שמתמחה בפתרונות ניהול ותפעול לחברות מערביות בסין.

הקרן תשקיע בחברות טכנולוגיה בעלות מוצרים המוכנים ליציאה לשוק, ואשר פועלות בשוק המערבי ומבקשות להרחיב את פעילותן לשוק הסיני. במקרים מסוימים, נמסר מהקרן, היא תשקיע גם בסטארט-אפים שנמצאים על סף תחילת שיווק. המגזרים הרלוונטיים ביותר להשקעות הם מדעי החיים וציוד רפואי, קלינטק, טלקום, מובייל, online media וטכנולוגיות שונות לתעשייה. לפי הודעת הקרן, היקף ההשקעה הממוצע בכל סטארט-אפ מוערך בכשני מיליון דולר

לדברי פוקס, שותף מנהל בקרן, מעבר למוצרים בעלי היתכנות כלכלית, יש צורך בלהכיר את השוק הסיני על בוריו. "חברנו ל-PTL Group כי השיתוף איתם מאפשר להגשים את החזון שלנו לגבי פעילות חברות ישראליות וזרות בשוק הסיני. מודל כזה, שהוא שילוב של השקעות ומעטפת שירותים, נחשב ליוצא דופן בשוק ואני מאוד מאמין בו. טכנולוגיה וחדשנות הם אלמנטים חשובים, אך הם לא היחידים. גם חלק מהחברות האמריקניות שרצו לפעול בסין נפלו, שכן לא הייתה להן תמיכה מקומית מסוג זה שאנו מציעים", אמר.

צבי שלגו, מנכ"ל PTL Group ושותף מנהל בקרן, הוסיף על הצורך בהכרת השוק המקומי, ואמר כי "המטרה היא לאפשר לחברות היי-טק ישראליות לחדור לשוק הסיני ולצמוח בו אורגנית לאורך זמן, תוך שהן שולטת בעסקיה. מניסיוננו, המפתח לבניית פעילות יציבה לאורך זמן ולמימוש עסקי בשוק הסיני כרוך בהקמת צוות מקומי, שיפתח את עסקי החברה בסין כתשתית מינימלית, שתאפשר גם צמיחה והתרחבות".

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים