אי-ביי פתחה מעבדת Big Data בישראל

המעבדה תשמש פלטפורמה לחקר התחום עבור קהילות מקצועיות ואקדמיות ● בחברה ציינו שזו הפעם הראשונה בה היא מאפשרת גישה לנתונים לאנשים שאינם עובדיה

אי-ביי (eBay) השיקה בישראל מעבדת Big Data. המעבדה, הממוקמת במשרדי החברה בנתניה, משמשת פלטפורמה עבור קהילות מקצועיות ואקדמיות בישראל ובעולם, לחקור ולפתח את תחום ה-Big Data.

מערכות הנתונים של אי-ביי מכילות נתונים בנפח של 70 פטה בייט, המטופלים בטכנולוגיית Hadoop. המערכות כוללות מידע אנונימי על עסקאות מצטברות, התנהגותיות ונתונים תפעוליים לפעילויות מסחר ברחבי העולם.

ענקית המסחר המקוון ציינה כי זו הפעם הראשונה בה היא מאפשרת גישה לנתונים לאנשים שאינם עובדיה. על מנת להבטיח שמירה של פרטיות המידע, הגישה ניתנת לנתונים משנת 2012 ואחורה. החברה הדגישה כי המעבדה אינה מאפשרת גישה למידע אישי ומסווג, דוגמת פרטי תשלום, פרטים אישיים ועוד – על פי הנחיות המחלקה המשפטית ומחלקת אבטחת המידע שלה.

בימים אלה הסתיים המחזור הראשון, אשר הוגדר כסבב פיילוט. במחזור, שנמשך כחודשיים, השתתפו שלושה סטארט-אפים וחמישה חוקרים, שקיבלו גישה לבסיס הנתונים העצום, בנוסף להדרכה אישית וניהול. המחזור השני צפוי להיפתח באפריל-מאי 2014 והוא יימשך כארבעה חודשים. על פי החברה, עשרות פרויקטים כבר הגישו מועמדותם להשתתף במחזור זה, כולל כמה פרויקטים בתחומי הסייבר ואבטחת מידע.

עמית מניפז, ראש חטיבת נתונים מובנים, בחברה העולמית אמר כי "תפקידה של החטיבה שבניהולי הוא ליצור את התשתית הטכנולוגית הטובה ביותר ולשם כך אני זקוק לרעיונות ולאנשים הטובים והמוכשרים ביותר בעולם. לישראל מוניטין יוצא מן הכלל בתחום, וזו הסיבה שהקמנו את המעבדה דווקא כאן, במטרה לעודד מחקר ויזמות בתחום ה-Big Data בישראל, תוך מתן גישה לנתונים, לכלים ולטכנולוגיות המתקדמים ביותר שלנו. מסקרן אותי לדעת מה אחרים מסוגלים להפיק מהנתונים בהם אנו עושים שימוש יומיומי. ביכולתנו לתרום למחקר ולפיתוח של רעיונות, מוצרים וטכנולוגיות באמצעות הפלטפורמה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים