הערכות: "המתקפה על מערכות כרטיסי האשראי – טעות או תקלה, לא מתקפה"

"מתקפת סייבר הייתה נעשית בצורה מתוחכמת יותר, גורמת לנזק קשה הרבה יותר לאיתור ותיקון, וסביר שהיה לוקח הרבה יותר זמן לאתר אותה ולטפל בה", ציין שי סימקין, מנכ"ל האודן ישראל ומוביל תחום הסייבר בחברה העולמית ● הוא העריך את הנזק שנגרם כתוצאה מהתקלה ב-100 אלף שקלים בדקה

"סביר יותר שהתקלה במערכות כרטיסי האשראי הייתה תוצאה של טעות אנוש או תקלה טכנית, ולא של מתקפת סייבר מכוונת, לפחות על פי הנתונים הראשוניים שפורסמו בתקשורת", כך העריך שי סימקין, מנכ"ל האודן ישראל ומוביל תחום הסייבר בחברה העולמית, העוסקת בתחום הביטוח. כך או כך, לדבריו, מדובר בנזק של 100 אלף שקלים לדקה.

"מתקפת סייבר הייתה נעשית בצורה מתוחכמת יותר, גורמת לנזק קשה הרבה יותר לאיתור ותיקון, וסביר שהיה לוקח הרבה יותר זמן לאתר אותה ולטפל בה", ציין סימקין. "למרות זאת, חשוב מאוד שהשב"כ וגורמי הסייבר הלאומיים יבדקו את הנושא, כיוון שמערכות כרטיסי האשראי והבנקים הם תשתיות קריטית, בדיוק כמו תשתיות החשמל, המים, הגז, התקשורת והאינטרנט, שנמצאות מדי יום תחת איומי מתקפות סייבר".

ברשתות השיווק התלוננו הבוקר (ה'), לאחר התקלה, שהיא גורמת להם נזק כספי רב, לאחר שהקונים נטשו את העגלות בקופות כשגילו שלא יוכלו לשלם באשראי. סימקין אמר בהקשר זה כי "התקלה גרמה לרשתות השיווק נזק ישיר של מניעת מכירות שמוערך ב-100 אלף שקל בדקה. רשתות שיווק שאין ברשותן ביטוח נגד תקלות מחשב וסייבר לא יפוצו בעבור הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמים להן".

"יום ה' הוא יום השיא מבחינת המכירות של רשתות השיווק", הוסיף. "התנועה בשעות הבוקר אמנם יחסית דלילה, אבל התקלה נמשכה עד לשעות הצהרים, שבהן החנויות מתמלאות מקונים שמגיעים לבצע קניות לקראת סוף השבוע. הרוב המוחלט של הלקוחות מגיע ללא מזומן ומשלם בכרטיסי אשראי. תקלה במערכות אלה היא קריטית לרשתות השיווק וכל דקה שהיא נמשכת גורמת להן נזק חסר תקדים".

הוא ציין כי יש כיום בישראל ובעולם פוליסות ביטוח שמגינות על בתי עסק בפני נזקי מחשב. לדבריו, "פוליסות ביטוח נגד תקלות מיחשוב ואירועי סייבר הן חובה בארגונים שמערכות המיחשוב הן משאב תשתית בסיסי בפעילותם. כמו שכל עסק מבטח את עצמו נגד שריפה או תקלה אחרת, כך עליו לנהל את הסיכונים בתחום המיחשוב והסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים