HP תתפעל את ה-IT של המשרד להגנת הסביבה; ההיקף: עשרות מיליוני שקלים

ההסכם כולל הפעלה ותחזוקה שוטפות של מערכות ה-IT, התשתית והפיתוח של המשרד, ושדרוג המערכות ● בנוסף, אנשי HP ישראל יהיו אחראים לתמיכה טכנית ב-800 משתמשי המחשב של המשרד להגנת הסביבה

אורן אריאב, מנמ"ר סמנכ"ל טכנולוגיות דיגיטליות ברשות האוכלוסין וההגירה. צילום: קובי קנטור ז"ל

HP ישראל זכתה במכרז לתפעול מערך ה-IT של המשרד להגנת הסביבה בחמש השנים הקרובות – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של ההסכם עומד על עשרות מיליוני שקלים.

אנשי HP יחליפו את אנשי נס ישראל, שתפעלו את המערך בעשור האחרון. בראש אגף מערכות המידע של המשרד עומד אורן אריאב, המשמש בתפקידו זה חמש שנים. לפני כן היה אריאב מנמ"ר המשרד לביטחון פנים. תחתיו מועסקים 60 עובדים, רובם מפתחים, שמשתמשים בתפיסת אג'ייל. הפרויקט הנוכחי יבוצע על ידי חטיבת ה-ES (ר"ת Enterprise Services) ב-HP ישראל, בראשות ריקי אביב. במסגרת ההסכם, שמבוסס על תפוקות, יעבדו במשרד מטעם HP כ-15 עובדים.

ההסכם כולל הפעלה ותחזוקה שוטפות של מערכות ה-IT של המשרד, בכלל זה תחזוקה ותפעול של מערכות תשתית ופיתוח יישומים ושדרוג מערכות ה-IT של המשרד. בנוסף, אנשי HP ישראל יהיו אחראים לתמיכה טכנית ב-800 משתמשי המחשב של המשרד להגנת הסביבה.

ריקי אביב, מנהלת חטיבת השירותים הארגוניים ב-HP ישראללאנשים ומחשבים נודע כי אחד התנאים במכרז היה הקמת מיחשוב ענן פרטי. אנשי HP ישראל הם שהציעו את תפיסת הענן הנכונה ביותר לדעת אנשי ה-IT של המשרד להגנת הסביבה. יצוין כי במהלך תהליך המכרז למדו אנשי ה-IT של המשרד מעמיתיהם במשרד החינוך כיצד נבנה הענן אצלם, במסגרת פרויקט "חוות הדעת", שנחנך לפני שנתיים. פרויקט זה כלל החלפה של מערכות ה-IT של בתי הספר בשירותי ענן מבית בזק בינלאומי.

אנשי ה-IT של המשרד להגנת הסביבה מצפים כי הקמת הענן הפרטי תביא לאספקה של יותר שירותים ויישומים למאות עובדי המשרד וללקוחות החיצוניים, כמו גם לגמישות באספקת השירותים ולהורדה כוללת של עלויות המיחשוב. על פי HP, משפחת פתרונות הענן שלה מאפשרת אספקת שירותים גמישה יותר, תוך יצירה, ניהול וצריכה של שירותים בכל שילוב בין תשתיות מסורתיות, מיקור-חוץ ושירותי ענן. כך, טוענת החברה, יכולים ארגונים עסקיים וציבוריים להפיק ערך מיידי משילוב של הענן במערך ה-IT, תוך חיסכון בהוצאות, האצת זמני הפריסה ובחירה רחבה ומאובטחת יותר באופן האספקה המתאים ביותר עבור כל צורך.

לא התקבלו תגובות אריאב ו-HP ישראל לידיעה.

לא התקבלה תגובת נס לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים