נחנך פרויקט "חוות הדעת" – יחליף את מערכות ה-IT של בתי הספר בשירותי ענן של בזק בינלאומי

המערכת החדשה תהווה אכסניה לשירותים אותם מעמיד משרד החינוך לטובת בתי הספר ובין השאר יאוחסנו בה פורטל התוכן החינוכי, חומרי הלמידה, סביבות לימוד ואתרים בית ספריים ● סופיה מינץ, מנהלת מינהל תיקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך: "המערכת תפעל בשלושה רבדים: פיתוח ותחזוקה של מערכות מידע, תשתיות ותקינה, ומתן שירות" ● לדבריה, "מדובר בפלטפורמה ראשונה מסוגה בעולם"

"חוות הדעת היא תשתית טכנולוגית חדשנית למערכת החינוך ואני גאה בכך שמערכת החינוך של מדינת ישראל מובילה באימוץ פלטפורמה ראשונה מסוגה בעולם" – כך אמרה הבוקר (ה') סופיה מינץ, מנהלת מינהל תיקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך, בטקס חנוכת הפרויקט, שיחליף את המערכות בתוך בתי הספר בשירותי ענן הניתנים מחוות השרתים של בזק בינלאומי. הפרויקט הוצג היום בפני נציגי מוסדות חינוך ועיריות באוניברסיטת בר-אילן.

לדברי מינץ, "המערכת תפעל בשלושה רבדים: פיתוח ותחזוקה של מערכות מידע; תשתיות (פיזיות ותוכנה) ותקינה; ומתן שירות (במחוזות, במטה ובבתי הספר). היא תשרת את בתי הספר ותיתן אכסניה לשירותים שהמשרד מעמיד לטובת מערכת החינוך. בין השאר יאוחסנו בה פורטל התוכן החינוכי, חומרי הלמידה, סביבות לימוד ואתרים בית ספריים. המערכת החדשה תחליף את מערכות הניהול הבית ספריות ביישומים מרוחקים המוגנים בסיסמאות, כן היא תהווה פלטפורמה לאתרי האינטרנט הבית ספריים המשרתים את התלמידים והמורים, ולמערכות מידע מרכזיות שתתאפשר אליהן גישה מתוך האתרים הבית ספריים – כל בית ספר לפי צרכיו".

"המעבר לענן ישחרר את בית הספר מהעול של ניהול עצמי של התשתיות", אמרה מינץ. לדבריה, "אנו שואפים להגיע לבית ספר מתוקשב, לדאוג לשבירת החומות של בית הספר ולהציע פעילות חינוכית בכל זמן ובכל מקום. כעת נוכל גם לעבוד יותר ביעילות מול מערכת החינוך, לטפל מהר יותר בתקלות, לשדרג גרסאות של תוכנות, ליצור מרחב מיחשוב לפרויקטים מיוחדים, בתקציב סביר. ובתשלום לפי צריכה".

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר בטקס, כי "הפרויקט יקדם את מערכת החינוך בשנות דור". בנבנישתי אף הביע תקווה, כי "הפרויקט ישמש כפלטפורמה להחלפת ספרי הלימוד הכבדים ביישומי תוכנה, ובכך יקל על הילקוטים והגב של התלמידים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים