דן בן סימון, רשות האכיפה והגבייה: "מנמ"ר שאינו חלק מההנהלה הוא לא מנמ"ר"

"המטרה היא לא הטמעת הטכנולוגיה לכשעצמה אלא להפיק ממנה ערך עסקי או תפעולי", אמר בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה ● לדבריו, "על המנמ"ר להיות מאפשר עסקים בארגון"

"הטמעת טכנולוגיה בארגון היא לא המטרה לכשעצמה, המטרה היא להפיק ערך עסקי או תפעולי מההטמעה. מנמ"ר שאינו מהווה חלק מההנהלה הוא לא מנמ"ר במלוא מובן המילה. עליו להיות מאפשר עסקים בארגון", כך אמר דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה.

בן סימון דיבר במסגרת פאנל שנערך כחלק מכנס המיחשוב הממשלתי 2013 WORLD e-Gov Forum שנערך באחרונה, בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, וד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי לממשלה.

לדברי בן סימון, "כיום אני עובד בגוף עסקי-ציבורי. עליי לראות בכל יום ובכל רגע איך לשפר את התהליכים בארגון ואיך לשפר את איכות השירות שניתנת ללקוחות – האזרחים".

ד"ר עופר רימון, מנמ"ר וראש מינהל התיקשוב והטכנולוגיה במשרד החינוך. צילום: קובי קנטורהוא סיים באמרו כי "אני קורא לחברות: תראו איך אפשר לעשות יותר במה שקיים. אין בעיה של תקציב, אנחנו יכולים לעשות יותר ועלינו לבחון כיצד לבצע זאת".

"השאלה: היכן נמצא היתרון לגודל"
ד"ר עופר רימון, מנמ"ר וראש מינהל התיקשוב והטכנולוגיה במשרד החינוך, אמר כי "גישת מיחשוב הענן והחיבור של שני המינהלים יחדיו מאפשרים לנו לחשוב על מתן פתרונות IT כוללים למוסדות החינוך. השאלה היא איך 'רוכבים' על הפלטפורמה, אילו שירותים אנחנו נותנים בענן, איפה יש לנו יתרון יחסי והיכן נמצא היתרון לגודל".

"כמו כן", אמר ד"ר רימון, "הענן לבד לא מספיק. בלי חיבור ותשתית אינטרנטית אין לו ערך. לכך יש להוסיף תמיכה והדרכה של המשתמשים בתחום. בלי זה לא יהיה שימוש בפלטפורמה. רכיב נוסף הוא בקרה ומשוב, עם היזון חוזר".

לדבריו, "כשכל המרכיבים נמצאים יחד – העסק יכול לעבוד טוב. הצלחת פרויקט IT תלויה בגורם האנושי ובתרבות – לא בגורם הטכנולוגי".

מיחשוב בטיפת חלב
שירה לב עמי
, מנמ"רית משרד הבריאות, ציינה כי "אנחנו לא מנצלים מספיק את הענן. עם זאת, אחד המקומות בהם התקדמנו הוא חיבור מרכזי טיפת חלב המפוזרים בארץ לענן המרכזי. המרכזים הללו היו מנותקים במשך 18 שנים – וכעת הם מקבלים מאיתנו שירות מרכזי".

שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות. צילום: קובי קנטורעוד תיארה לב עמי את "שתי טיפות", מבצע החיסונים רחב ההיקף של ילדים בארץ נגד מגיפת הפוליו, שהתבצע בעזרת מערך מיחשוב החיסונים שפותח עבור משרד הבריאות והוטמע בשנים האחרונות. היא ציינה כי המערכת פעלה בתחנות טיפת חלב שמפוזרות בארץ וכל ילד שהשתתף במבצע קיבל את החיסון באחת מתחנות אלה, לאו דווקא בזו שקרובה למקום מגוריו. פרטי החיסון הוזנו אוטומטית למאגר המרכזי – עובדה שמאפשרת לצוותים הרפואיים לעקוב אחרי היסטוריית החיסונים של המטופל ולדעת אילו ילדים טרם הגיעו להתחסן.

"אם נתייחס רק להיבט קטן", הוסיפה, "במסגרתו פיתחנו יישום במובייל שנתן מידע על מועדי פתיחת וסגירת מרכזי טיפת חלב – הייתה בכך תועלת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מתי סוף כל סוף יהיה תיק רפואי מאוחד? נראה לי שזה יתקיים אולי במאה הבאה

אירועים קרובים