דב צור, ראש עיריית ראשון לציון: "אנחנו מצויים בחזית הטכנולוגיה"

"זו מחמאה גדולה שכל כך הרבה גורמים מגיעים במיוחד לראשון לציון ללמוד מהטכנולוגיה שיישמנו במוקד המשולב - לשגרה ולחירום", אמר צור למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה - מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים ● המשתתפים בחנו מקרוב את יכולות מערכת ההפעלה בחירום, המוקד העירוני והשליטה על המצלמות הפרוסות בעיר

משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים נפגשו עם אנשי החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי בראשון לציון, במסגרת שורה של מפגשים שהם עורכים עם אנשים במקום העבודה שלהם. המשתתפים ביקרו במרכז ההפעלה בחירום, במוקד העירוני ובדטה סנטר העירוני, והיו האורחים של מוטי נחמני, מנכ"ל החברה, וגיל אלטרסקו, המנמ"ר שלה.

עם ביקורם הצטרפו משתתפי הקורס ל-100 משלחות מאירופה, אסיה ואמריקה שסיירו במתקני החברה בשנתיים האחרונות, מתוך מגמה לבחון מקרוב את יכולות מערכת ההפעלה בחירום, המוקד העירוני והשליטה על המצלמות הפרוסות בעיר. הן ביקשו ללמוד מהטכנולוגיה והתפיסה המבצעית בראשון לציון, בניסיון ליישמם בארצות מוצאם. נמצאות ביניהן משלחות גדולות מרוסיה, סין, ברזיל, קונגו, יוון, גואטמלה, גרמניה ומדינות ממזרח אירופה. ברוב המקרים נשלחו נציגים בכירים בממשל, כמו ראשי ערים, מפקדי משטרה בדרגות גבוהות ופקידי ממשל בכירים נוספים.

ראש העיר, דב צור, אותו ציטט נחמני, אמר למשתתפי הקורס כי "זו מחמאה גדולה שכל כך הרבה גורמים בינלאומיים מגיעים במיוחד לכאן ללמוד הן מהטכנולוגיה שיישמנו במוקד המשולב וברחבי העיר והן מהתפיסה המבצעית, שאין לה אח ורע בשום מקום אחר. נמשיך להשקיע משאבים רבים על מנת לשמור על מוכנות למצבי חירום ובד בבד לעשות שימוש באמצעים המתקדמים ביותר לביטחון תושבינו ולשיפור השירות שאנחנו נותנים להם. אנחנו מצויים בחזית הטכנולוגיה".

"ראשון לציון – החלוצה בארץ בהפעלת מוקד חירום"
נחמני הציג בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים את היכולות הטכנולוגיות והמבצעיות של מרכז ההפעלה וכן את היערכות העיר לאירועי חרום שונים.

לדבריו, "ישראל ידועה כמעצמה ביטחונית בעלת ניסיון רב ובכל העולם מבקשים לחלוק את הידע הזה. ראשון לציון היא החלוצה בישראל בכל הקשור להפעלת מרכז חירום לצד מוקד עירוני בשגרה, כמו גם מוקד עירוני הצופה על מאות מצלמות הפרוסות ברחבי העיר, באמצעות חזית טכנולוגית מהשורה הראשונה".

המתחם המיוחד, שממוקם בבטן האדמה, מתפרס על שטח של 400 מטרים וכולל שני קירות מסכים, 12 עמדות של מוקדנים ו-10 עמדות סיירי מצלמות. מרכז ההפעלה בחירום מאפשר בנוסף למנהלי העירייה, ובראשם לראש העיר, לנהל אירועי חירום ביעילות ומהירות, על ידי חלוקה לרבעים ותוכנת GIS – מערכת מידע גיאוגרפית המאפשרת ניהול, אחזור וניתוח מידע גיאוגרפי תוך שילוב תכנים ממספר שכבות מידע.

ראשון לציון היא אף העיר המובילה בארץ בפריסת המצלמות, לא רק בכמות שלהן, שצפויה להגיע ליותר מ-1,000, אלא גם ביכולות, באיכות ובמהירות השידור הייחודית, שמתאפשרת באמצעות פריסת סיבים אופטיים ברחבי העיר. מלבד ראשון לציון, יש ערים נוספות בודדות בעולם שמתהדרות ביכולות אלה, בהן לונדון, דובאי וערים במספר מדינות בארצות הברית.

אלטרסקו אמר כי "אנחנו מצויים בחוד החנית הטכנולוגית שמסייעת לנו להעניק את רשת הביטחון הנדרשת לעיר". לדברי בנצי שפירא, הרכז האקדמי של הקורס, "קורס מערכות המידע של ג'ון ברייס הדרכה – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים כולל הרצאות של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, מנמ"רים ותיקים החולקים מניסיונם ומנכ"לים של חברות מובילות, וכן ביקורים בארגונים שונים. כך אנחנו שומרים על קשר עם השטח ומעניקים לתלמידים שלנו אפשרות לבדוק כיצד התכנים הנלמדים בכיתה מיושמים במציאות".

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש פברואר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר

    עם המיסים שגובים מאיתנו בראשל"צ, צריכים היינו להגיע למאדים כבר לפני שנים.

אירועים קרובים