קבוצת מיחשוב סיימה שלב ראשון של פרויקט BI בבלו-פניקס; ההיקף: כ-200 אלף שקלים

הקבוצה הטמיעה בבלו-פניקס את מוצר Profit BI Finance, הקולט את הנתונים ישירות ממערכות תפעוליות של כ-30 חברות בנות ● במסגרת הפרויקט, פותחו מודל לביצוע דו"חות פיננסים ומודל לפיקוח תקציבי ● בשלב הבא עומדת קבוצת מיחשוב לפתח עבור בלו-פניקס מודלים לניתוח הכנסות ותזרים מזומנים

קבוצת מיחשוב סיימה שלב ראשון בפרויקט ההטמעה של Profit BI Finance – מוצר בינה עסקית לתחום הפיננסים, המבוסס על טכנולוגיית QlikView – בחברת בלו-פניקס. ההיקף כספי של הפרויקט נאמד בכ-200 אלף שקלים.

המוצר הוטמע ללא צורך בשלב ביניים של הקמת מחסן נתונים. הוא קולט את הנתונים ישירות ממערכות תפעוליות של כ-30 חברות בנות. רוב החברות הללו עובדות עם תוכנת Business One של סאפ (SAP). הפרויקט משמש את אנשי מחלקת הכספים של החברה ואת הנהלתה הבכירה.

בשלב א' של הפרויקט פותחו מודל לביצוע דו"חות פיננסים ומודל לפיקוח תקציבי. המודל הראשון כולל מאזן מאוחד ל-30 חברות הבנות, דו"חות רווח והפסד ומאזן בסיסי הצמדה, כולל התפלגות מטבעות. המודל השני מבצע בדיקת התאמה והשלמות של התנועות המתבצעות בין החברות ושיערוך יומי המאפשר מעקב בזמן אמת אחר פעילות הקבוצה. מודלים אלה מאפשרים Drill Down עד לרמת תנועת היומן בהנהלת החשבונות. המודל לפיקוח תקציבי אף מציג דו"חות מעקב ופיקוח וכולל העמסה אוטומטית של הוצאות כלליות. כמו כן, הוטמע בחברה מודל למנהלים המציג נתונים מכל המודלים, ברמות סיכום היררכיות ובתצוגה גרפית בהירה וידידותית למשתמש.

בשלב הבא עומדת קבוצת מיחשוב לפתח עבור בלו-פניקס מודלים לניתוח הכנסות ותזרים מזומנים. מודל תזרים המזומנים יציג מדי יום דו"חות מאוחדים של התזרים בפועל ושל זה העתידי, בחתך מטבעות. כמו כן, הוא יבצע השוואה בין התזרים שנחזה לתזרים בפועל של כל חברת בת, על מנת לאפשר לגזבר הקבוצה להעריך נכונה את איכות החיזוי של כל חברה בת.

לדברי ורדה שגיב, סמנכ"ל הכספים של בלו-פניקס, "בזכות מערכת ה-BI שפיתחה עבורנו קבוצת מיחשוב אנחנו מקבלים היום נתונים שלא היו לנו בעבר, באופן זמין ויומיומי, במיוחד בהקשר של בסיסי הצמדה ושיערוך. בעולם רב מטבעות, שיש לשעריהם השפעה דרמטית על נכסי החברה, הניטור היומיומי של נתונים אלה מאפשר תגובה מיידית. זאת, בניגוד לתגובה אחרי כמה שבועות, הגורמת לאיבוד מידע והפסדים כספיים משמעותיים".

לדברי עודד טהורי, מנהל תחום BI בקבוצת מיחשוב, "כל המודלים שאנו מפתחים עבור בלו-פניקס מאחדים נתונים הנוגעים לכל החברות ומציגים תמונה כוללת על מצב הקבוצה. לא ניתן לעשות את זה בצורה אוטומטית עם התוכנות הארגוניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים