אייל נורי, סלאריקס: "החברות עדיין לא מוכנות לתשלום דרך הסלולר"

"על החברות להיערך לתשלום סלולרי כי לשם העולם הולך; עוד ועוד שירותים יינתנו בעתיד הקרוב דרך הארנק האלקטרוני", אמר נורי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה ● עופר ציפרמן, מנכ"ל oti, הציג את טכנולוגיית NFC ואמר: "יש 'משחק שליטה' על העברות כספים באמצעותה בין הבנקים, מנהלי הרשתות הסלולריות ויצרניות המכשירים"

"החברות עדיין לא מוכנות לתשלום באמצעות הסלולר ועליהן להיערך לכך כי לשם העולם הולך. עוד ועוד שירותים יינתנו בעתיד הקרוב דרך הארנק האלקטרוני", כך אמר אייל נורי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בסלאריקס.

נורי דיבר בכנס mPay 2013, שנערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים והשתתפו בו מאות נציגים של חברות ישראליות ובינלאומיות. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה

בדבריו הציג נורי את סלאריקס ואת הארנק האלקטרוני שלה ואמר כי הוא מהווה תחליף לפעולות יומיומיות שאנשים עושים, בהן תשלומים והעברות כספים. הוא טען שהפתרון של הקבוצה "רוחבי, מתאים לעסקים ניידים, קטנים או זמניים, ניתן לשלם באמצעותו באתרי אינטרנט ובאפליקציות סלולריות והוא מתאים לבני נוער, לחנויות ולמכירת מוצרים ביד 2".

לדברי נורי, רוב העסקים מגיעים לסלאריקס דרך לקוחות ששילמו להם באמצעותו. הוא ציין כי סלאריקס עובדת עם מאות בתי עסק גדולים ומציעה פתרון שמתאים לכולם, כולל לאנשים שאין להם כרטיסי אשראי. "כדי להשתמש בארנק האלקטרוני שלנו לא חייבים כרטיס אשראי, חשבון בנק או טלפון חכם", אמר נורי.

עופר ציפרמן, מנכ"ל oti. צילום: קובי קנטור"יש כל מיני רעיונות לגבי הארנק האלקטרוני, אבל מה שעומד מאחורי הפילוסופיה שלנו הוא לאמץ כל טכנולוגיה שקיימת, שבית העסק יעבוד איתה", ציין.

מי ישלוט בתשלומים הסלולריים?
עופר ציפרמן
, מנכ"ל oti, דיבר על טכנולוגיית NFC (ר"ת Near Field Communication). הוא אמר כי מדובר בטכנולוגיה שהומצאה ב-2004 על ידי נוקיה (Nokia), סוני (Sony) ו-NXP, וכיום משתמשות בה יותר מ-160 חברות.

טכנולוגיית NFC מיועדת לשימושים שונים, בכלל זה תשלום על ידי הצמדת מכשיר סלולרי שתומך בה למסופים מיוחדים, במרחק של כ-4 ס"מ. לדברי ציפרמן, ניתן להשתמש באפליקציות שתומכות ב-NFC במרבית מכשירי האנדרואיד (Android) וחלונות פון (Windows Phone). הוא הוסיף כי "מאחר שמדובר בטכנולוגיה ללא מגע, היא לא כבולה לאמצעי תשלום כלשהו דוגמת כרטיסי האשראי הוותיקים".

ציפרמן פירט מדוע, לשיטתו, NFC היא טכנולוגיה כדאית: "היא נוחה וקלה לשימוש – פשוט מצמידים, לוחצים והולכים, אפליקציות רבות תומכות בה, היא מהירה, מקובלת ברמה גלובלית, מאובטחת ואין צורך בחיבור לאינטרנט כדי להשתמש בה".

לדבריו, קיים בעולם ה-NFC "משחק שליטה" בין שלושה סוגים של שחקנים: מנהלי הרשתות הסלולריות, שנמצאים בעמדה הטובה ביותר לשליטה בנושא האבטחה ורוצים לשלוט גם על העברות הכספים, כמנוע חדש לצמיחה; הבנקים, ששולטים מסורתית על העברות הכספים בשוק ופתאום מוצאים את עצמם תלויים במנהלי הרשתות; ויצרניות המכשירים, שרוצות לעקוף את הבנקים ואת מנהלי הרשתות וליצור ארנקים אלקטרוניים משלהן.

"מנהלי הרשתות מנסים למצב את עצמם כגורמים המרכזיים, שישלטו בהעברות הכספים באמצעות טכנולוגיית NFC, ואף פיתחו מיזם מיוחד לנושא", אמר. "הבנקים מנסים לצאת מהאחיזה של מנהלי הרשתות ולהמשיך את שליטתם בהעברות הכספיות. הם אף מנסים להגיע לאנשים שאין להם חשבון בנק".

הוא ציין מספר תחזיות שנוגעות ל-NFC. כך, אמר, עד 2015 ליותר ממחצית המכשירים הניידים תהיה גישה לטכנולוגיה, האפליקציות המבוססות עליה יאמירו עד 2016 ל-34.5 מיליארד דולר לעומת 7.7 מיליארד ב-2011 וכי הטכנולוגיה סוללת את הדרך לקראת עולם תשלומים בלי מזומן, נטול נייר.

ציפרמן סיכם באומרו כי "ה-NFC היא מציאות. היא צומחת במהרה כטכנולוגיה שניתן להשתמש בה באפליקציות שונות ובתחומים שונים, כולל תשלום. יש לה יתרונות ברורים על פני אמצעי תשלום סלולריים אחרים, מאחר שהיא מהירה, בטוחה ונוחה. מאחר שהיא טכנולוגיה ללא מגע, ניתן להציע באמצעותה שימושים יצירתיים יותר מאשר כל אמצעי תשלום סלולרי אחר. 'משחק השליטה' רחוק מלהסתיים והשחקנים בו ינסו למצב את עצמם טוב יותר בשוק ההולך ונוסק הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים