HGST חשפה כונן קשיח בנפח 6 טרה-בייט עם מילוי הליום

ה-Ultrastar HE6, המיועד לשימוש ארגוני, מכיל בתוכו 7 דיסקים מגנטיים ומציע נפח שיא ● על פי היצרנית, חברה בת של ווסטרן דיגיטל, הכונן החדש עמיד יותר וחותך בהוצאות בצורה דרמטית

פריצת דרך חדשה בתחום הכוננים הקשיחים המכניים: יצרנית הכוננים HGST, חברה בת של ווסטרן דיגיטל (Western Digital), הכריזה על כונן קשיח בנפח של 6 טרה-בייט. מדובר בגידול של 50% לעומת השיא הקודם, שעמד על 4 טרה-בייט.

הכונן, Ultrastar HE6, זהה בגודלו לכונן 3.5 אינץ' סטנדרטי אך מכיל בתוכו 7 דיסקים מגנטיים לעומת 5 דיסקים בכונני 4 טרה-בייט. כדי להשיג זאת, משתמשת החברה באטימה מיוחדת לכונן שמאפשרת לכלול בתוכו הליום במקום אוויר. מדובר בפלטפורמה בשם HelioSeal, אותה פיתחה HGST בשיתוף עם מספר חברות בתחום האחסון. לפי החברה, כונן זה יהיה הבסיס להוספת טכנולוגיות מתקדמות נוספות, כגון SMR (הקלטה מגנטית באופן דומה להנחת רעפים), ו-HAMR (הקלטה מגנטית בסיוע חום), שיכולות להגדיל את הנפח בכ-30% נוספים ואף יותר.

ה-Ultrasmart He6 מיועד בעיקר לשימוש ארגוני. HGST מכוונת אותו לחברות שמשתמשות במרכזי נתונים ושרתי אחסון נתונים מסיביים, שרוצים להקטין את ה-TCO שלהן. זאת, על ידי הקטנת מספר הכוננים הפיזיים בהם יש צורך כדי להשיג נפח יעד.

זאת ועוד, לפי HGST יכולים כונני ההליום לתרום להקטנת ההוצאות השוטפות בגין צריכת כוח נמוכה יותר. הצריכה שלהם עומדת על 5.3 וואט בעת שהם לא פעילים – כ-23% פחות מכוננים דומים בעלי נפח נמוך יותר, או 49% פחות במונחים של וואט/לטרה-בייט. בנוסף, מכיוון שמדובר בכוננים אטומים, ניתן יהיה להשתמש באמצעי קירור מבוססי נוזלים במקום מיזוג אוויר, כך על פי החברה, מה שיוכל להקטין עוד יותר את ההוצאות. זאת בגלל היכולת של קירור מעין זה לפזר חום במידה רבה יותר מאשר אוויר. כוננים אלה אמורים לפעול גם בטמפרטורות הנמוכות ביותר ב-5-4 מעלות צלזיוס פחות מהכוננים הנוכחיים.

נקודה נוספת שצוינה על ידי החברה היא משקל הכונן, שעומד על כ-640 גרם – כ-50 גרם פחות מכונן 4 טרה-בייט עם חמישה דיסקים, או 38% פחות בנוחים של משקל/לטרה-בייט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים