דן סופר, וריפון ישראל: "התשלומים בעולמות הפיזי והווירטואלי עומדים להתמזג"

"עדיין יש גבולות בין סוגי התשלומים, אולם הם נעשים מעומעמים יותר - וזה הולך ומתגבר", אמר סופר, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "עכשיו מניחים את מסילות הרכבת, כדי לאפשר להרבה פתרונות מעניינים להתחבר לסוגים רבים של קמעונאים"

"הגבולות בין התשלומים הפיזי והווירטואלי הולכים ומתעמעמים, והתפיסה הרווחת היא שהם הולכים להתמזג. PayPal, למשל, מעוניינת להגיע גם לעולם הפיזי והמפעילות הסלולריות נכנסות לעולם הזה. נוצרת פה מהפכה", כך אמר דן סופר, מנכ"ל וריפון (Verifone) ישראל.

סופר דיבר בכנס mPay 2013, שנערך אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים והשתתפו בו מאות נציגים של חברות ישראליות ובינלאומיות. מנחי האירוע היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי סופר, "עד היום, התשלומים בעולם הווירטואלי ובמובייל לא כל כך הצליחו להתחבר לתשלומים בעולם הפיזי, אבל המגמה הזאת הולכת ומתגברת. יש כבר שחקנים בשוק הזה וייכנסו עוד, העוגה גדלה ויש מקום רב לחדשנות. רוב השחקנים העולמיים מתבססים על טכנולוגיית NFC לחיבור בין העולמות הווירטואלי והפיזי. עכשיו מניחים את מסילות הרכבת, כדי לאפשר להרבה פתרונות מעניינים להתחבר לסוגים רבים של קמעונאים".

הוא ציין בהקשר הזה מגמות בולטות כמעבר לתשלומים ללא מגע, NFC, העובדה שהסלולר מחליף מסופי אשראי והשיווק בסלולר, שהולך וצובר תאוצה. לדבריו, "השיווק הסלולרי ישפיע על שחקנים גדולים להיכנס לעולם הארנק הדיגיטלי, כי הוא יאפשר להם לדעת טוב יותר מה קורה בנקודת המכירה וכתוצאה מכך יעזור לפרסום שלהם. נתוני המימוש, מה קרה בנקודת הקצה, הם הגביע הקדוש".

סופר הוסיף כי העובדה שארצות הברית וישראל הצהירו על כוונה לאמץ ENV עד 2016 תחייב קמעונאים לעבור לפתרונות כרטיס חכם, "כי כל מכשיר קצה יצטרך לקלוט כרטיס חכם". לדבריו, "הרשות הפלסטינית כבר עשתה את זה".

אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal. צילום: קובי קנטור"על מנת לענות על האתגרים בעולם התשלומים השקנו את פלטפורמת VX, שהיא מסוף שנמכר על ידי הקמעונאים הגדולים בעולם", אמר סופר. "הוא כולל תמיכה של כרטיסים ללא מגע ו-NFC, חתימה אלקטרונית, תשתית ל-ENV, משיכה ומכירה של מזומן, PCI ושיווק סלולרי".

"ישראל – מהמובילות בעולם במעבר לתשלומים במובייל"
אפי דהן
, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal, אמר כי "התשלומים האלקטרוניים קורים והחברות מנסות להציע ללקוחות את ההצעות הכי טובות".

הוא ציין כי מאז הקמת PayPal חלו עלייה דרמטית במספר בני האדם בעלי המחשבים והטלפונים הסלולריים ושינוי בהתנהגות הקונים. "הצרכנים הרבה יותר מאמצים טכנולוגיות, והם מחליטים איך הם רוצים לקנות. כתוצאה מכך, מהר מאוד יהיו חוויות קנייה שאנחנו לא יכולים לדמיין כיום", הוסיף. "אנשים רוצים לקנות מהמחשב כי זה נוח, בטוח ומהיר. הם רוצים שהכול ינוהל מארנק חכם וירטואלי, שייתן פתרון גלובלי לקניות וייתר עבורם את הצורך להסתובב עם הרבה מזומן ברחובות. הקניות אונליין תופסות מאחר שהן פשוטות ונוחות".

דהן אמר כי "הצרכנים דוחפים את שוק התשלומים במובייל קדימה. השנה ייסלקו במובייל 20 מיליארד דולר – גידול פי חמישה בשנתיים. ישראל היא אחת המובילות בעולם בכך. 50% מלקוחות PayPal בארץ עברו למובייל".

לדבריו, יש במעבר למובייל יתרון גדול לעסקים אונליין. "כל מי שמוכר באינטרנט ועובר למובייל מגדיל את המכירות שלו ב-10%-15%. בפועל, 22% קונים במובייל לפחות פעם בחודש. רבים משתמשים בו להשוואת מחירים, ואנשים יבזבזו יותר כסף על קניות במכשירים הניידים", אמר דהן. עם זאת, הוא הוסיף כי "העברת כרטיס האשראי הפיזיים תישאר הרבה מאוד שנים, כל עוד לא יהיה אף אחד שימציא פתרון שיקל על התהליך הזה". הוא הציג שורה של שירותים לתשלומים במובייל שהשיקה PayPal, לצרכנים פרטיים ולעסקים קטנים.

לסיכום אמר דהן כי "רק מי שיפתור בעיות בנושא וייתן שירות קל ונוח יזכה לתהילה. צריך להמציא פתרון כללי לרכישות אונליין ואופליין כאחד, בארץ ובעולם. ארגונים צריכים להכניס את השיווק במובייל כדבר חשוב באסטרטגיה העתידית שלהם, זה יניב להם הרבה יותר הכנסות בטווחים הקצר והארוך. PayPal תמשיך להוביל בשוק ולפתח את הארנק הדיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים