דו"ח של iSuppli קובע: 2009 תהיה השנה הקשה ביותר בשוק ה-PC מאז התנפצה הבועה ב-2001

ב-2009 יימכרו ברחבי העולם בסך הכל 287.3 מיליון מחשבי PC - ירידה של 4% בהשוואה לשנת 2008 ● בשמונה השנים הקודמות הצליחו יצרניות ה-PC להגדיל מדי שנה את היקף המכירות, והירידה הצפויה השנה היא תופעה חריגה ביותר ● כמו כן, לראשונה אי פעם יעלה היקף המכירות של המחשבים הנישאים על היקף המכירות של המחשבים השולחניים

מספרם של המחשבים האישיים שיימכרו השנה יהיה נמוך ממספר המחשבים האישיים שנמכרו בשנה שעברה – תופעה נדירה בתעשייה. למעשה, תהיה זו הפעם הראשונה בה נרשמה ירידה בהיקף המכירות מאז שנת 2001, בה התנפצה הבועה של הדוט-קום – על פי דוח מחקר שפרסמה iSuppli אתמול (ג'). בדוח צופה החברה, כי בשנת 2009 יימכרו ברחבי העולם בסך הכל 287.3 מיליון מחשבי PC – ירידה של 4% בהשוואה לשנת 2008, בה נמכרו 299.2 מיליון מחשבי PC.

למרות שהציפיות ביחס להיקף המכירות שיירשם השנה לא היו גבוהות במיוחד, הרי נראה שביצועי התעשייה בפועל יהיו עוד נמוכים מהצפוי: במקור העריכה iSuppli כי המכירות יעלו השנה בשיעור של 0.7%. בשמונה השנים הקודמות הצליחו יצרניות ה-PC להגדיל מדי שנה את היקף המכירות, והירידה הצפויה השנה היא תופעה חריגה ביותר. לדברי מתיו ווילקינס, אנליסט של iSuppli, "אפילו בשנים חלשות יחסית עלה היקף המכירות בשיעור חד ספרתי".

לירידה בהיקף המכירות תורם גם הפיחות במעמדם של המחשבים השולחניים. השנה צפויה ירידה של 18.1% בהיקף המכירות של המחשבים השולחניים, בעוד שהפופולאריות של המחשבים הנישאים הולכת וגוברת. בהיקף המכירות של המחשבים הנישאים צפוי השנה גידול של קרוב ל-12% – ולראשונה אי פעם יעלה היקף המכירות של המחשבים הנישאים על היקף המכירות של המחשבים השולחניים.

מזה מספר שנים ניכרת נטייה של קוני המחשבים להעדיף את המחשבים הנישאים, והעוצמה הגוברת של המחשבים הנישאים רק תרמה לנטייה זו. בשנים האחרונות חיפשו יצרניות המחשבים דרכים שונות להעלות את קרנם של המחשבים השולחניים – אם באמצעות שילוב של רכיבי המחשב בצג (מחשבי All In One) ואם באמצעות פיתוח של ממשקי מגע. עם זאת, מהנתונים של iSuppli עולה ששיטות אלה לא צלחו, והצרכנים מוסיפים להעדיף את המחשבים הנישאים.

גם הקיצוצים הנרחבים בהוצאות המיחשוב של הארגונים הגדולים תרמו לירידה במכירות. עם זאת, יש גם חדשות טובות – מנהל הכספים הראשי של דל העריך ביום ב' כי הביקוש למחשבים אישיים, שרתים ושירותי מיחשוב התייצב, ויתכן בהחלט שכעת אנו נמצאים בשפל שממנו אפשר רק לעלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים