הסנאט האמריקני אישר תקציב מיחשוב של כ-3.3 מיליארד דולרים למשרד ליוצאי הצבא

רוב התקציב מיועד לפרויקטים שקשורים לתיקים רפואיים אלקטרוניים של יוצאי הצבא ולשילוב תיקים אלה ברשומות הרפואיות של משרד ההגנה האמריקני ● כן הוקצו כ-800 מיליון דולרים לפיתוח פרויקטים חדשים ● יחד עם זאת, בעקבות כשלים תקציביים קודמים במערך המיחשוב של המשרד, מרבית הסכום יעוכב עד שתושלם בדיקה פרטנית של תכנית ההוצאות

מתנגדות למסקנות הוועדה של הקונגרס.

ועדת התקצוב של הסנאט האמריקני אישרה בשבוע שעבר את תקציב המיחשוב של המשרד האמריקני ליוצאי צבא לשנה הבאה, בסכום של 3.31 מיליארד דולרים. תקציב זה גבוה ב-30% מהתקציב שעמד לרשות המשרד ב-2009.

רוב התקציב מיועד לפרויקטים שקשורים לתיקים רפואיים אלקטרוניים עבור יוצאי הצבא ולשילוב תיקים אלה ברשומות הרפואיות של משרד ההגנה האמריקני. כן הוקצו כ-800 מיליון דולרים לפיתוח של פרויקטים חדשים. "הוועדה מכירה בכך שטיפול רפואי יעיל במאה ה- 21 מחייב מערכות מיחשוב מודרניות, ואנו מחויבים לספק למשרד ליוצאי צבא את המשאבים הנחוצים לכך" נמסר מהוועדה.

מעיון בתקציב עולה עוד, כי 939 מיליון דולרים יוקצו למשכורות והוצאות של אנשי המשרד, 1.57 מיליארד דולרים יוקצו לפרויקטים קיימים. אולם, מרבית הסכום יעוכב עד שמנהל המיחשוב הראשי של המשרד והשר הממונה עליו ישלימו את בדיקה פרטנית הוצאות המיחשוב. הבדיקה החלה בעקבות כישלון פרויקט לפיתוח יישום לקביעת פגישות, בשווי של 167 מיליון דולרים. עד כה, מבין 282 פרויקטים שמתנהלים במשרד ליוצאי צבא, ב-48 פרויקטים נתגלו חריגות מהתקציב בשיעור של למעלה מ-50%, או פיגור של למעלה משנה בלוחות הזמנים.

בחודש שעבר הציג רוג'ר בייקר, מנהל המידע הראשי החדש של המשרד ליוצאי צבא, שיטה חדשה לניהול פרויקטים שבמסגרתה יתבצע הפיתוח בצורה הדרגתית. השיטה החדשה תיושם במהלך השנה הבאה. "המשרד ידע בשנים האחרונות כמה אתגרים טכנולוגיים מתוקשרים, ובכלל זה אובדן נתונים של יוצאי צבא וכשלים בפיתוח מערכות", אמר בייקר בדיון שנערך במאי בוועדת הסנאט. "לא נבחר בדרכים קלות, בתשובות פשוטות או בקיצורי דרך לחיזוק יכולות המיחשוב של שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים