סדרת מחשבים חדשה מאפשרת להטעין את הסוללה באמצעות השמש; תימכר במקומות שאין בהם אספקת חשמל

מחשבי ה-סול משתמשים באנרגיית השמש באמצעות פנלים שניתן לפרוס בכל מקום ● הם אמורים לעבוד באבק וחול, ויש גם גרסה שעמידה במים ● המחשבים החדשים מיועדים בעיקר למקומות אליהם לא מגיע חשמל, כאשר המדינה הראשונה בה הם יימכרו היא גאנה

נושא השימוש באנרגיית השמש במקום בחשמל הולך וצובר תאוצה באחרונה, בעיקר ממניעים ירוקים. סדרת מחשבים חדשה בשם סול (Sol) משתמשת באנרגיה הזו ממניע אחר: כדי לספק מחשבים במקומות בהם אין חשמל או שיש בעיות באספקתו. במקום המטענים החשמליים, הסדרה מאפשרת להטעין את הסוללה של המחשבים באמצעות השמש. היא מיוצרת על ידי החברה הקנדית WeWi Telecommunciation ומיועדת למכירה באזורים בהם יש בעיה באספקת החשמל או שאין בהם חשמל כלל, בעיקר באפריקה.

המחשב כולל בחלק האחורי של המכסה פנלים לקליטת שמש שאותם ניתן לפרוס בכל מקום, גם בזמן שעובדים עמו. מעבר לכך, מדובר במחשב קשיח שאמור לעבוד גם בתנאים קשים של אבק וחול, כשאחת הגרסאות אף מיועדת לעבודה גם אם המכשיר שוקע לזמן מה במים. מעצם טבעו מדובר במחשב עבה למדי, והוא שוקל בהתאם – 2.27 ק"ג. כדי לעמוד בצריכת חשמל נמוכה, במטרה לספק יכולות עבודה של יום שלם, מצויד המחשב ב-Atom D2500 – מעבד כפול ליבה במהירות 1.86 ג'יגה-בייט שצריכת הכוח שלו נמוכה במיוחד.

כמו כן, המחשב עומד בסטנדרטים המתבקשים: מסך 13.3 אינץ' עם רזולוציה של 1,366×768  פיקסלים, 2 עד 4 ג'יגה-בייט זיכרון RAM, כונן קשיח בנפח של 250 ג'יגה-בייט ומצלמה קדמית באיכות של 3 מגה-פיקסלים. הוא תומך כמעט בכל דרכי הקישוריות: רשת אלחוטית בתקן 802.11n, רשת סלולרית דור שלישי ורביעי וכן בלוטות' 4.0 (Bluetooth 4.0).

המחשב יחל להימכר בעוד חודשיים, קודם כל בגאנה, שם יש ל-WeWi Telecommunciation חברה בת. המחיר עבור הגרסה הבסיסית הוא 300 דולרים ועבור הגרסה העמידה גם במים – החל מ-400 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים