מנס הלטמן, יו"ר קליקטק: "למרות המצב – עולם ה-BI צמח ב-22%; אנחנו רשמנו גידול של 50%"

למרות התהליכים הקורים בעולם ה-IT, "אין לי ספק, כי אנו נמצאים על המסלול הנכון", אמר הלטמן בכנס קליק וויו, שנערך הבוקר (ב') ● לדבריו, "בין ספקיות ה-BI העצמאיות המעטות שנותרו, קליקטק היא החברה בעלת שיעורי הצמיחה הגדולים ביותר, ויש לה את מירב ההיבטים של חדשנות בתוך העולם הנוקשה של ה-BI"

"למרות המשבר הכלכלי החמור, אנו מבחינים בגידול בעולם ה-BI, שעל פי חברות המחקר צומח בקצב של יותר מ-20%. בתוך עולם ה-BI, באופן פרדוקסלי, ולמרות המשבר, קליקטק צמחה וממשיכה לצמוח בסדרי גודל של 50%", כך אמר מנס הלטמן, יושב ראש מועצת המנהלים של החברה, שמספקת את המוצר קליק וויו. הלטמן היה דובר המפתח בכנס הלקוחות השנתי של חברת קליק וויו ישראל, שהיא חברה בת של קליקטק. הכנס נערך הבוקר (ב') במלון דן פנורמה בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. השתתפו בכנס מאות מקצועני BI, והנחה אותו יואל סלע, מנכ"ל משותף בקליק וויו ישראל.

לדברי הלטמן, למרות התהליכים הקורים בכלל עולם ה-IT, הרי ש-"אין לי ספק, כי אנו נמצאים על המסלול הנכון, בשל הערכים המוספים שאנו מספקים ללקוחותינו. כיום, מנהלים רוצים מידע מובנה, סדור, במערכות גמישות, בעלות יכולת גידול ועם ידידותיות למשתמשים". הוא הוסיף, כי "בין ספקיות ה-BI העצמאיות המעטות שנותרו, קליקטק היא החברה בעלת שיעורי הצמיחה הגדולים ביותר, ויש לה את מירב ההיבטים של חדשנות בתוך העולם הנוקשה של ה-BI".

הלטמן ציין, כי מה שנחוץ כיום לצרכני ה-BI בארגונים הוא היכולת לקבל את המידע באופן מיידי. מנגד, הסביר, האתגר של ספקיות ה-BI הוא לספק את התשובות, מבלי לצפות מראש מה ירצו המשתמשים לשאול, ושיוכלו לעשות זאת בתצורת שאילתות שאינן מובנות. "המדובר כיום בפתרון חובק עולם – זה כבר לא פתרון נישה איזוטרי", אמר. הוא צפה שבעתיד הקרוב יעבור עולם הניתוח העסקי כולו לשימוש בטכנולוגיית ה-In Memory BI: "אנו נמצאים שם – זו טכנולוגיה שקליק וויו מובילה כבר שנים. יש לכלי את היכולת לספק מגוון סוגי מידע, המופק מנתונים רבים שמגיעים בתצורות שונות, לכל משתמש, מהמנכ"ל ועד פועל הייצור. המידע מגיע בצורה מהירה ובהירה, והחשוב מכל – בכלי אחד".

לדבריו, "התוכנה המבוססת על הטכנולוגיה הזו ייחודית: בזמן קריאת הנתונים הגולמיים, יוצרת התוכנה ענן נתונים המכיל קשרים לוגיים מרובים, והיא מאפשרת למשתמשים בלתי מיומנים לקבל יכולת ניתוח נתונים מתקדמת, כזו שהייתה שייכת בעבר לאנליסטים מקצועיים". הלטמן סיכם בציינו, כי "מדובר בטכנולוגיה שבשל יתרונותיה, תכבוש את השוק".

בין קליקטק לליאונרדו דה-וינצ'י

רוז'ה ורהיי, סגן נשיא קליקטק, הציג את החברה. זו פיתחה את תוכנת קליק וויו בשבדיה, שנמכרת כיום ב-100 ארצות ברחבי העולם. הוא אמר, כי יש לקליקטק 11,000 לקוחות ארגוניים בעולם ומחזור מכירות שנתי של 120 מיליון דולרים, וכי שיעור הצמיחה השנתי שלה גבוה מזה של מתחרותיה בעולם ה-BI. ורהיי ציין, כי החברה שמה דגש נרחב על פשטות. כך, הוא ציטט את ליאונרדו דה-וינצ'י, שאמר: "פשטות היא התחכום המהותי והמשמעותי מכל". לדבריו, על כל דולר שהחברה משקיעה במו"פ מושקעים ארבעה דולרים ביצירת מוצר מוטה פשטות, לטובת המשתמשים.

הוא אף ציטט מחקרים ודו"חות של חברות מחקר שונות שמהם עולה, כי קליקטק מובילה בהיבטים שונים בעולם הבינה העסקית. כך, ציטט ורהיי את גרטנר, שקבעה שקליקטק היא "בעלת טכנולוגיה השוברת כללי משחק, בשוק שרוב יצרני ה-BI עדיין לא הגיעו אליו". לכן, החברה מוקמה כמובילה בתחום החזון בריבוע הקסם שחל גרטנר. ורהיי הוסיף, כי גרטנר קבעה שהטכנולוגיה של החברה הניבה "רמת שביעות רצון בלתי רגילה ומתבטאת בלהיטות של לקוחות המערכת למלא את שאלוני המחקר ולהיות ממליצים להטמעות שלה, בשיעור גבוה יותר מאשר כל יצרן BI אחר".

לדברי ורהיי, בשל מיחשוב מסיבי שנעשה בקרב ארגונים בשנים האחרונות, לכל מערך IT ארגוני יש כיום בממוצע 25 מערכות IT, וכאשר נדרש להפיק ערך ומידע ניתוחי מהמערכות השונות – רק כלי BI מסוגלים לעשות זאת. "צריך לקחת את כל הנתונים הללו ולהופכם למידע זמין, המייצר ערך עסקי לארגונים", הסביר. לדבריו, קליטק שמה דגש על מתן תשובות למשתמשים השונים בארגון, שלטעמו – זה העיקר, ולא על היופי שבהצגת הנתונים בצורה מצועצעת על גבי לוח המחוונים.

את הכנס פתח יוגב פלד, מנכ"ל משותף בקליק וויו ישראל, ובהמשך דיבר אלי קידר, מנכ"ל זארה בישראל. לדברי קידר, מחזור המכירות השנתי של זארה, שהיא חברה רב לאומית, עומד על 600 מיליון שקלים, ויש לה 1,400 עובדים. טרם הטמעת המערכת של קליק וויו, אמר, חיפשה החברה דרכים להגדלת הפריון של העובדים ולצמצום העלויות של כוח האדם. הוא ציין, כי "כלים אלה סיפקו לנו את מה שחיפשנו: כלי שיספק נתונים בזמן אמת לצד גמישות, מהירות והתאמות לצרכינו". קידר תיאר את מגוון הדו"חות המופקים באמצעות הכלים, ושרטט את המשך מפת הדרכים להמשך ההטמעה בתחום הבינה העסקית בחברת האופנה. "יישום הכלי ושילובו בחברה הוא סיפור הצלחה מהותי", סיכם.

במליאה המרכזית של הכנס דיבר אף אראל מרגלית, מייסד ושותף מנהל בקרן JVP. הוא תיאר את הסיבות שהניעו את הקרן שבראשותו להשקיע בחברה, ופירט את התהליכים והשינויים הקורים בעולם המיחשוב הארגוני, שבהם משתלבים כלי קליקטק באופן טבעי. הנריק בין, מנהל מוצר בקליקטק, הציג את יכולות גרסה 9 החדשה של המוצר. לאחר מכן הוענקו פרסים לפרויקטי BI של החברה על שהטמיעו את הטכנולוגיה שלה באופן מוצלח, מושכל או מהיר. הארגונים שזכו היו הפניקס, משטרת ישראל ו-DHL ישראל. לבסוף התפצל הכנס למסלולים: מסלול מנהלים, מסלול סאפ ומסלול טכנולוגי, שבהם הועברו סדנאות להכרת הכלים מקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים