תומר שטיינברג, סאפ ישראל: "ה-Big Data מניב ערך עסקי אמיתי"

"זו אחת המגמות הבולטות כיום בשוק המידע, כשמגמה נוספת היא רצון להשתמש במידע ולהציג אותו כך שיהיה נגיש לכל סוג של משתמש", אמר שטיינברג, מומחה לניתוח עסקי בחברה ● לדבריו, "המטרה היא לשלב את המגמות הללו בתהליכים העסקיים; צריך לדעת לעשות את זה ברגע הנכון ולא פחות חשוב מכך, בהקשר הנכון"

"המודלים האנליטיים הפכו לחלק כמעט בלתי נפרד מהעבודה השוטפת שלנו. פעם אולי לא היינו חושבים כך, אבל נושא כמו ה-Big Data הפך לכזה שמשמש להוצאת ערך עסקי אמיתי. זו אחת המגמות הבולטות כיום בשוק המידע, כשמגמה נוספת היא רצון להשתמש במידע ולהציג אותו כך שיהיה נגיש לכל סוג של משתמש", כך אמר תומר שטיינברג, מומחה לניתוח עסקי בסאפ (SAP) ישראל. לדבריו, האסטרטגיה של סאפ מונעת מהמגמות הללו.

שטיינברג אמר את הדברים במסלול שהוקדש ל-Business Analytics במסגרת הכנס הארצי של משתמשי סאפ בישראל. הכנס, שהתקיים במרכז האירועים אבניו שבקריית שדה התעופה, הופק על ידי אנשים ומחשבים ומשך כמות גדולה של משתתפים.

הכותרת של דבריו של שטיינברג הייתה "חשיפת ותחזית מגמות להשגת קצה תחרותי עם SAP Predictive Analysis". הוא אמר, כי "המטרה היא לשלב את המגמות בתהליכים העסקיים. צריך לדעת לעשות את זה ברגע הנכון ולא פחות חשוב מכך, בהקשר הנכון. אם בעבר, רק פרומיל מבין המשתמשים היו יכולים להיות אנליסטים, אנחנו רוצים להגיע למצב חדש בו כל משתמש מקבל במערכות הרגילות שלו מוצרי חיזוי בהם הוא יכול להשתמש בקלות יחסית".

הפתרון Predictive Analysis של סאפ מוצע כמערכת בפורטפוליו הפתרונות הרגיל של החברה וכן משולב בהאנה (Hana), מכונת עיבוד הנתונים בזיכרון שהיא מציעה. "המטרה בפתרון היא ליצור שילוב, להגיע ליכולת להפיץ את המידע למשתמשים שונים לפי צורך ולהעשיר את היכולת של הארגון להשתמש באותן תובנות", אמר שטיינברג. לדבריו, "יש שטחים רבים בהם ניתן להשתמש ב-Predictive Analytics, לא רק בקו העסקים הרגיל".

דרור גולני, מנהל טכנולוגיות BW בצים. צילום: ניב קנטורהוא הציג יישום של הרצת התהליך והסקת מסקנות עבור תחום המסחר, והראה כיצד ניתן להוציא ערך מהתחזית. "התהליך הזה מספק לנו את הערך הגבוה ביותר שיכול להיות", אמר. "הוא מביא את הארגון לעבוד במצב הכי טוב שאפשר ולשחרר באמת את הערך שקיים ב-Big Data. בנוסף, הוא משנה את הצורה בה העסק עובד". "המוצר שלנו בן פחות משנה וכבר פורסטר (Forester) מיקמה אותנו במקום גבוה בתרשים הגלישה שלה", ציין שטיינברג.

סיפור לקוח של צים
דרור גולני
, מנהל טכנולוגיות BW בצים, הסביר כיצד המערכת של סאפ עזרה לחברה לפתור אתגרים בניהול מלאי מכולות גלובלי בעולם לא מאוזן, בעידן של אי ודאות מסחרית. "יש לנו כיום מעל לחמישה טרה-בייט של מידע ומספר הכניסות לדו"חות רק הולך וגדל כל הזמן", אמר. "בנוסף, אנחנו סופרים כל הזמן כמה משתמשים יש לנו, ומספרם כיום עומד על כ-800. במקביל, אנחנו בודקים את הפיזור ברחבי העולם מבחינת שימוש".

גולני ציין שצים משתמשת ב-BW 7.0 ושוקלת את הכנסת מערכת Hana. הוא נימק זאת בכך ש-"כשסאפ מכריזה על מוצר, אם נרצה או לא – בסוף לכולם יהיה אותו. לכן, אנחנו מתחילים להתכונן".

רינת פירסט, מנהלת מחלקת EPM בצים. צילום: ניב קנטורהוא הסביר כיצד הכלים של סאפ מאפשרים לצים לעקוב אחר מצב המכולות של החברה במחסנים השונים בעולם. "ה-BW אפשר לנו לעשות את המיזוג בין שטרי המטען לתנועות של המכולות והיתרון שלו נעוץ בכך שהוא משקף את כל השגיאות", אמר. "לדוגמה, לא יכול להיות שרשום שמכולה שהיא עלתה על אונייה ומיד לאחר מכן, כפעולה הבאה, שהיא עלתה שוב על אונייה. חייב להיות משהו באמצע. כיום, הנושא מטופל במערכת התפעולית בלבד ולא ב-BI. אנחנו מספקים בנוסף תשתית לפרויקטים ארגוניים אחרים, כמו בדיקת זמן שהות ממוצע של מכולה במחסן. המטרה היא שהכול יבוצע בפלטפורמה אחת, כדי שאם יהיה צורך לאבחן מופע מסוים או תופעה, ניתן יהיה לברר מה הסיבה לכך באופן ברור וכמה שיותר באופן מיידי".

מערכת לבחינת איכות ביצוע יעדים
רינת פירסט
, מנהלת מחלקת EPM בצים, תיארה את ZIMetrics – מערכת מבוססת פתרונות סאפ לבחינת איכות ביצוע יעדים. "זו מערכת שצריכה לעזור לנתח תחזיות ועמידה ביעדים והיא כוללת ניתוחים כמו עלויות דלק, מערכות תקן, מערכת ניהול רווח הפסד של כל הפלגה ועזרים אחרים", אמרה.

היא הסבירה ש-"החלטנו לקחת את המערכת מתוך מצב של ריבוי דו"חות וכפילויות, ויכוחים על עובדות ומספרים, עדכונים ברמה מקומית בלבד ושאר בעיות. כיום, המערכת עושה את העבודה. היא בוחנת את הביצועים ומשווה אותם ליעדים ולתת יעדים, עם אפשרות לירידה למטה, ממסך ההנהלה עד למסך יחיד של אובייקט יחיד. יש במערכת 25 מדדים, שזהים בכל מקום שקשור לחברה. אנחנו מציבים לכל מדד בדיוק את אותן מטרות והשילוב של זה מאפשר במערכת להשוות בין אזורים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים