דניאל מלכה, יבמ ישראל: "כשאין תהליכים עסקיים אחידים עלויות ה-IT מזנקות"

"היעדר תהליכים עסקיים אחידים מוביל גם לכך שההנהלה לא נהנית מנתונים שקופים וממידע בזמן אמת", אמר מלכה, מנהל חטיבת השירותים העסקיים בחברה ● לדבריו, "יותר ויותר ארגונים בארץ מבינים את הצורך להתמקד בתהליכים עסקיים במקום להשקיע בתשתיות מרכזי עיבוד נתונים שאינן חלק מפעילות הליבה העסקית"

ניאל מלכה, מנהל מכירות לשווקי האנטרפרייז והמיד-מרקט ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

"כשאין תהליכים עסקיים אחידים עלויות טכנולוגיות המידע מזנקות וההנהלה לא נהנית מנתונים שקופים וממידע בזמן אמת", כך אמר דניאל מלכה, מנהל חטיבת השירותים העסקיים של יבמ (IBM) ישראל, לאנשים ומחשבים.

מלכה השתתף ב-ISUG2013, הכנס הארצי השנתי של משתמשי סאפ (SAP) בישראל, שהתקיים אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות כ-1,000 איש. מנחה המליאה המרכזית של הכנס היה פלי הנמר, יזם ומייסד אנשים ומחשבים.

לדברי מלכה, "יישומי הרמוניזציה עסקית נדרשים במיוחד בארגונים גלובליים שצומחים באמצעות רכישות ומיזוגים ושמוצאים עצמם מול אוסף מערכות מידע המבוססות על פלטפורמות שונות זו מזו.

הוא הוסיף, כי "הרמוניזציה של תהליכים עסקיים באמצעות מערכת ERP כלל ארגונית אחת מאפשרת לארגון לאחד כוחות, לייעל תהליכים ולשפר את איכות הניהול".

"יותר ויותר ארגונים בארץ מבינים את הצורך להתמקד בתהליכים עסקיים במקום להשקיע בתשתיות מרכזי עיבוד נתונים שאינן חלק מפעילות הליבה העסקית", אמר מלכה. "בנסיבות האלה, ברור היתרון ברכישת שירותי תשתיות ענן מחברה שמומחיותה בתחום הזה. כך, אפשר ליהנות מרמות גבוהות יותר של גמישות ושרידות ומזמן קצר יותר שנדרש על מנת להקים מערכת חדשה. לשם כך נערכנו למתן שירותי ענן למערכות הליבה של סאפ ברחבי העולם".

"יש חשיבות לשלבים הראשוניים של הפרויקט, על מנת להבטיח שהיציאה לדרך תיעשה מתוך ראייה אסטרטגית ומתודולוגיות סדורות", הוסיף מלכה. "תהליך בניית האסטרטגיה כולל ניתוח תועלות צפויות, היקף הפרויקט במונחים של תהליכים, טכנולוגיה, אנשים ומבנה, הגדרת גישה ליישום, מפת דרכים כוללת והערכת תקציב".

כך, אמר, "יש לענק הכחול את חבילות הפתרונות הייעודיים עם מומחיות בתעשיות הרלבנטיות, המאפשרות לארגון המיישם ליהנות מהניסיון המצטבר של גופים שפועלים בתחומו סביב העולם – ולמומחי יבמ לגשת לעבודה בעזרת כלים מוכחים". הוא סיים באמרו, כי מעבר לחבילות עצמן, מומחי הסאפ של יבמ ישראל נשענים גם על מומחים עמיתים בחו"ל, "חלק מ-22 אלף מומחים ב-80 מדינות שכבר התנסו ביישומים דומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים