סמסונג תשיק מכשירים מבוססי Tizen – מערכת הפעלה סלולרית שתתחרה באנדרואיד

החברה הדרום קוריאנית פרסמה הצהרה לפיה היא מתכננת "להשיק מכשירי Tizen תחרותיים חדשים במהלך השנה הנוכחית, ותמשיך להרחיב את קו המוצרים בתלות בתנאי השוק"

אנשי הפיתוח שמאחורי מערכת ההפעלה הסלולרית בקוד פתוח Tizen, שקרוב לוודאי שרבים מאיתנו לא שמעו עליה, שחררו גרסה רשמית של Tizen 2.0 – זאת בניסיון לרכוש את לבם של המפתחים לקראת תערוכת הסלולר הגדולה MWC, שתיפתח בברצלונה בשבוע הבא. עתה, זוכה הפלטפורמה לרוח גבית מצד יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, סמסונג (Samsung), שאישרה כי תשיק מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה המדוברת.

החברה הדרום קוריאנית פרסמה הצהרה לפיה היא מתכננת "להשיק מכשירי Tizen תחרותיים חדשים במהלך השנה הנוכחית, ותמשיך להרחיב את קו המוצרים בתלות בתנאי השוק". הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה, המכונה "מגנוליה", מבוססת על גרסת אלפא שהושקה בחודש ספטמבר האחרון על ידי קרן לינוקס (Linux Foundation).

Tizen נולדה כצאצאית לפרויקט MeeGo, וכן ל-Maemo של נוקיה (Nokia), ל-Moblin ונוספים. היא נמצאת בתחרות קשה ביותר על תשומת לב המפתחים וחסויות של יצרניות. בפלח הזה של מערכות הפעלה סלולריות בקוד פתוח, מתחרות כרגע גם לינוקס אובונטו (Ubuntu) של קנוניקל (Canonical) לסמארטפונים, פלטפורמת פיירפוקס (Firefox) וגרסת Sailfish המבוססת על MeeGo – שנמצאות בשלבי פיתוח שונים.

מכל מקום, לאור העובדה שבאוקטובר האחרון הודיעה סמסונג על שילוב של מערכת ההפעלה הקניינית שלה, Bada, עם פלטפורנת Tizen, ייתכן שעל המקום השלישי בעולם מערכות ההפעלה הסלולרית תתחרה בעתיד הקרוב מערכת ההפעלה Tizen, כאלטרנטיבה לאנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים