בריטניה: משתמשי מכשירים של אפל תובעים את גוגל על המעקב בדפדפן ספארי

חזית חדשה בתחום הפרטיות מתלהטת בבריטניה מצד משתמשים ב-iPhone וב-iPad שטוענים שענקית החיפוש עקבה בניגוד לחוק אחר הגלישה שלהם בדפדפן ספארי ● מדובר בתביעה ייצוגית שאם תתקבל, עלולים לעלות לגוגל מיליוני דולרים ● בתביעה דומה שנסתיימה באחרונה בארצות הברית חויבה גוגל לשלם לתובעים 22.5 מיליון דולרים, במסגרת הסכם פשרה

בעקבות התביעה שהוגשה לא מכבר בארצות הברית נגד גוגל (Google) על המעקב בדפדפן ספארי (Safari) הגישו משתמשי מכשירים של אפל (Apple) בבריטניה תביעה משלהם נגד ענקית החיפוש.

הגרדיאן (Guardian) פרסם ידיעה שלפיה התביעה הייצוגית הוגשה על ידי כתריסר אנשים שטוענים, כי פרטיותם נפגעה. על פי התובעים, גוגל עקבה בחשאי אחר הרגלי הגלישה שלהם באמצעות קבצי Cookie שהוטמנו בדפדפן ספארי, תוך עקיפה של הגדרות האבטחה של הדפדפן – במכשירי iPhone, מחשבי iPad ומחשבים שולחניים.

"זו הפעם הראשונה שגוגל נתבעת בבריטניה על פגיעה בפרטיות", אמר דן טנץ', פרקליט ממשרד Olswang בלונדון, שמייצג את התובעים. לדבריו, "העובדה שגוגל עקפה את הגדרות האבטחה על מנת לעקוב אחר המשתמשים מדאיגה במיוחד. החברה מעורבת עמוקות בחיי כולנו ואם זו הגישה שלה – הדבר מדאיג מאוד".

התובעים דורשים שגוגל תצהיר איזה שימוש עשתה במידע שהשיגה, אילו פרטים אישיים נאספו לכאורה ובמשך כמה זמן. גוגל נתבעת על פגיעה באמון ובפרטיות, שימוש פסול במערכות מחשב והסגת גבול, וכן על הפרה של החוק להגנה על נתונים מ-1998. הפיצויים הכוללים עשויים להסתכם במיליוני דולרים, שכן מספר המשתמשים במוצרים הרלוונטיים בבריטניה מוערך ב-10 מיליון.

בנובמבר הוטל על גוגל בארצות הברית קנס של 22.5 מיליון דולרים בפרשה זו. זאת, לאחר שהושג הסכם פשרה בחודש אוגוסט בין גוגל לבין רשות הסחר הפדרלית האמריקנית (FTC) והחברה הודתה, כי "טמנה קבצי cookie למעקב במחשבים של משתמשי ספארי שביקרו באתרים שחברים ברשת הפרסום DoubleClick של גוגל".

לא ניתן היה לקבל תגובה מגוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים