דל במגעים על הפיכת החברה לפרטית; שער המניות שלה מזנק

החברה מנהלת בימים אלה מגעים עם חברות השקעות על אפשרות לרכישתה והפיכתה לחברה פרטית - כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס ● בעקבות הדיווחים זינק שער המניות של יצרנית ה-PC השלישית בגודלה בעולם ב-13% והגיע לרמה הגבוהה ביותר, כמעט, בשמונת החודשים האחרונים

עובר מ-PC למחשוב ארגוני. מייקל דל, המנכ"ל והמייסד של דל

דל (Dell) מנהלת בימים אלה מגעים עם חברות השקעות על אפשרות לרכישת החברה והפיכתה לחברה פרטית – כך מסרו שני מקורות יודעי דבר לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). בעקבות הדיווחים זינק שער המניות של יצרנית ה-PC השלישית בגודלה בעולם ב-13% והגיע לרמה הגבוהה ביותר, כמעט, בשמונת החודשים האחרונים.

אחד המקורות מסר שהמגעים עם חברות ההשקעות מנוהלים על ידי המנכ"ל והמייסד של דל, מייקל דל, שבבעלותו כ-14% מהון המניות של החברה. בידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) צוטטו מקורות אנונימיים שטענו, כי חברות ההשקעות TPG ו-Silver Lake עשויות להגיש הצעה משותפת לרכישת החברה, ביחד עם גורמים נוספים ובהם קרנות פנסיה. על פי המקורות, גם בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן צ'ייס (JP Morgan Chase & Co) לוקח חלק במגעים.

לעומת זאת, המקור הנוסף אמר לרויטרס שמייקל דל עשוי להוביל מהלך שבמסגרתו ההנהלה תרכוש את החברה. כך או כך, המגעים מתנהלים מזה חודשיים עד שלושה חודשים והתקדמו באופן משמעותי לקראת סוף 2012. על פי המקורות של הוול-סטריט ג'ורנל, ייתכן שהעסקה תושלם בתוך שישה שבועות.

דל סירבה להגיב וכינתה את הדיווחים "שמועות וספקולציות".

מאז שבשנה שעברה הגיע שערן של מניות דל לשיא, הוא ירד ב-40% וכעת מנסים בהנהלת החברה למצב אותה כספקית של שירותים בעלי ערך מוסף לתאגידים – שינוי שייתכן שדל מעוניינת לנהל הרחק מעיני הציבור וביקורתו.

חלק מהאנליסטים סבורים שיש היגיון בהפיכת דל לחברה פרטית – רעיון שכבר עלה בשנים האחרונות. אחרים מציינים את העלות הגבוהה של העסקה, את החוב החיצוני, שעומד על כ-4.5 מיליארד דולרים, ואת קשיי הצמיחה בשוק ה-PC אל מול ההצלחה של מחשבי הלוח, דוגמת ה-iPad של אפל (Apple).

אנג'לו זינו, אנליסט מחברת S&P Capital IQ, אמר ש-"שווי השוק של דל ירד עד כי רכישה עשויה להיות אפשרות סבירה בהחלט. אולם, אנחנו מתקשים לראות עסקה כזו יוצאת לפועל, נוכח ההיקף העצום של החברה והשער הנוכחי של מניותיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים