MIT: הביקוש לעובדי היי-טק במאי עלה ב-0.9%

העליה המתונה הגיעה לאחר שישה חודשים רצופים שבהם נרשמה ירידה בביקוש לעובדים חדשים ● מהעליה הגבוהה ביותר נהנו מהנדסי התוכנה, שהביקוש להם גדל בשיעור של 5.7% ● ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT: "הביקוש לעובדי ההיי-טק מתחיל להתייצב, ותופעה זו מאפיינת גם אינדיקטורים נוספים במשק"

על פי מדד MIT לביקוש עובדים בשוק ההיי-טק הישראלי, מאי 2009 התאפיין ביציבות יחסית, כשסך הביקוש לעובדים חדשים עלה ב-0.9%. זאת, לאחר שישה חודשי ירידה רצופים. יצוין, כי המדד של MIT מבוסס על מודעות "דרושים" המתפרסמות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית.

בחודש שעבר נרשמה עליה בביקוש לעובדים בארבע מתוך שש הקבוצות המקצועיות בענף ההיי-טק (מהנדסי חומרה, מהנדסי תוכנה, מנהלי רשתות ואנשי תמיכה), וירידה בביקוש בשתי הקבוצות הנותרות (תכניתנים ומנהלים). הירידה החדה ביותר בביקוש לעובדי היי-טק חדשים נרשמה בשוק המנהלים, והסתכמה בשיעור של ;25% מהעליה הגבוהה ביותר נהנו מהנדסי התוכנה, שהביקוש להם גדל בשיעור של 5.7%.

ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT: "הביקוש לעובדי ההיי-טק מתחיל להתייצב, ותופעה זו מאפיינת גם אינדיקטורים נוספים, דוגמת המדד המשולב לבחינת מצב המשק של בנק ישראל ומדד הייצור התעשייתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים