ח"כ אורי אריאל, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "נתניהו עסוק בהסתרת דו"חות ביקורת חמורים"

"מראש הממשלה ודרומה עובדים מולי כדי שדברים לא יתפרסמו - ואתם חייבים לשנות את המציאות הזאת", אמר ח"כ אריאל למאות מבקרים פנימיים ורואי חשבון שהגיעו לכנס המקצועי השנתי של ISACA ישראל ו-IIA ישראל ● הכנס, שמופק על ידי אנשים ומחשבים, נפתח הבוקר (ד') ויינעל מחר (ה') ● ח"כ אריאל התייחס בדבריו לפרשת הרפז, לקראת דו"ח מבקר המדינה שיתפרסם בקרוב בנושא, ואמר ש-"במקומות הכי רגישים, הכי חשובים, אהוד ברק וגבי אשכנזי היו עסוקים באגו, בדברים זרים לחלוטין לביטחון"

"כולם, מראש הממשלה ודרומה, עובדים מולי כדי שלא יתפרסמו דו"חות ביקורת חמורים. מדינת ישראל מידרדרת בתחום במדרון חלקלק", כך אמר ח"כ אורי אריאל, יושב ראש הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת.

ח"כ אריאל דיבר בפתח הכנס המקצועי השנתי של ISACA ישראל ו-IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים. הכנס החל היום (ד') ויינעל מחר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מבקרים פנימיים ורואי חשבון ממגוון ארגונים. זהו הכנס השנתי ה-34 של ISACA ישראל והשני של IIA ישראל.

כדוגמה להמחשת דבריו הביא ח"כ אריאל את המצב בתע״ש. לדבריו, "מדובר באחת החברות הגדולות בארץ ומזה 10 שנים אין לה דו"חות כספיים חתומים. מישהו שמע על זה? אני עומד ומשתומם איך זה קיים 10 שנים מבלי שאף אחד פוצה פה, מאיפה מגיעה התעוזה? המדינה מעבירה בין 600 ל-800 מיליון שקלים לתשלום משכורות לעובדי תע"ש, בעוד שעל העברת ארבעה מיליון שקלים למרכזי סיוע לנפגעות ונפגעי אונס רבים כל הזמן. ככה זה נראה כשאין ביקורת והדו"חות לא רואים את אור היום".

הוא התייחס גם לדו"ח מבקר המדינה הצפוי להתפרסם בקרוב בכל הנוגע לפרשת הרפז. "לא נכון לקרוא לדו"ח המבקר בשם 'דו"ח הרפז'. השחקנים ראשיים שם הם שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי", אמר. "יושבות שתי לשכות ועסוקות בדברים שתצילנה אוזננו. במקומות הכי רגישים, הכי חשובים, עסוקים באגו, בדברים זרים לחלוטין לביטחון". הוא הוסיף, כי "כל אחד יכול לחשוב מי אשם בפרשה הזו יותר ומי פחות – ברק או אשכנזי. עדיין, כדי לריב צריך שניים, ואין מבוגר אחראי שאומר: 'עד כאן'".

ח"כ אריאל ציין שמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, וקודמו, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, עשו "עבודה יוצאת דופן בחקירת מה שמכונה 'פרשת הרפז'".

הוא הוסיף, כי "ירדנו מהמקום ה-36 למקום ה-39 במדד השחיתות השלטונית בעולם. זו בשורה, אבל אנחנו צריכים להיות במקום האחרון. הדרך לכך עוברת דרככם, המבקרים הפנימיים ורואי החשבון. חברה שאין בה חינוך לערכים תתקשה לעמוד בתקנים". לדבריו, "החוקים והתקנות לא החלו היום, אלא לפני 3,000 שנים – בתורה, שהיא התורה של כולנו. זהו קודקס ראשון בעולם, שם נאמרו דברים צורה ברורה: 'שופטים ושוטרים תיתן לך'".

"יש לכם, רואי החשבון והמבקרים הפנימיים, תפקיד מרכזי ביכולת שלנו לנהל חברה תקינה, טובה ומיוחדת. הדבר נופל על כתפיכם במידה רבה", סיכם ח"כ אריאל. "אם אתם לא תילחמו על עמדתכם לפרסם את הדו"חות בארגונים שלכם לא יהיה טוב. אל תזוזו הצידה, אנחנו ניתן לכם גיבוי. יש לכם עבודה וערך עצום לחברה בכלל".

לא ניתן היה להשיג את תגובת משרד ראש הממשלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים