שלמה שמאי, הפניקס: "ה-IT נדרש להתאים עצמו לתפיסה העסקית וליצור שותפות בין הארגון לבינו"

"ה-IT בארגונים היה בעבר בעיקרו טכנאים, ואילו כעת הוא עובר להיות מעורב בהיבטים העסקיים של הארגון", אמר שמאי, המשנה למנכ"ל וראש אגף מערכות המידע של החברה ● לדבריו, "המפתח להצלחת ה-IT בארגון פיננסי הוא הבנת הביזנס"

"בהתחלה, ה-IT בארגונים היה בעיקרו טכנאים. כעת הוא עובר להיות מעורב בהיבטים העסקיים של הארגון. ה-IT עובר שינוי ונדרש להתאים עצמו לתפיסת העולם העסקית וליצור שותפות עסקית בין אנשי הארגון לבינו", כך אמר שלמה שמאי, המשנה למנכ"ל וראש אגף מערכות המידע של הפניקס.

שמאי דיבר בכנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של נט-אפ (NetApp). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם וילה בגני התערוכה בתל אביב, והנחתה אותו מיכל הוד-פלג, סמנכ"לית השיווק של נט-אפ ישראל.

"כשהגעתי לפניקס, הבנתי שכל הבעיות הקיימות הן בעיות עבר, ואילו באותה העת נדרש היה להתמודד מול נושאים אחרים לגמרי", אמר שמאי. "הבנו שהבעיה בה נידרש לעסוק היא איך להביא לארגון יותר עסקים בצורה יותר יעילה. ה-IT חייב להיות בחזית העסק".

הוא ציין, כי הפניקס נוסדה ב-1949 על ידי דוד חכמי ז"ל וכיום היא בבעלות קבוצת דלק, קבוצת מאיר והציבור. שמאי הוסיף שהחברה מנהלת 106 מיליארד שקלים.

"הפניקס היא כבר הרבה יותר מאשר חברת ביטוח. עולמות התוכן של החברה הם חסכון ארוך טווח, ביטוח בריאות, מוצרים פיננסיים וביטוח כללי", אמר. "בהתאם, האתגרים בפניהם ניצבה החברה הם: מעבר מחברת ביטוח מסורתית לעבר גופים פיננסיים; דינמיקה עסקית גבוהה ותחרות הולכת וגוברת; מעבר לניהול לקוח הקצה; שימוש במגוון ערוצי הפצה מלבד הסוכן; פער במערכות ה-IT הקיימות לעומת הבנקים; היעדר תמונת לקוח מרכזית; רמה נמוכה של עדכניות, זמינות ומהימנות ה-IT; רגולציה הולכת וגוברת אל מול IT שמוכן רק באופן מועט בהלימה לתקנות ולניהול סיכונים".

"המפתח להצלחת ה-IT בארגון פיננסי הוא הבנת הביזנס", הוסיף שמאי. "לצורך חזון זה, יצרנו IT מקצועי, בקי, מחובר קשוב ורתום לעסק, שמהווה מנוע צמיחה משמעותי ומשמש כלי ליצירת יתרון תחרותי לארגון. עשינו צעדים בוני אמון מול הארגון, ייצבנו את מערכות המיחשוב עם SLA טוב מבעבר, השגנו רצף תפעולי משופר, עם זמינות של יותר מ-99%, ערכנו טיוב נתונים וביססנו תהליכים לשמירת עדכניות הנתונים. כמו כן, הכנסנו תשתית ESB מתקדמת, שיפרנו את מערכות הליבה הוותיקות מבוססות המיינפריים, פיתחנו מוצרים חדשים בזמן הגעה תחרותי לשוק, הרחבנו את פתרונות ה-BI שלנו והקמנו שולחנות עבודה מתקדמים לבקרה ולהתייעלות תפעולית".

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטורשמאי ציין, כי "מערכות האחסון של הפניקס מבוססות נט-אפ, מה שאפשר לנו את היכולת להתעסק עם הליבה של העסק. המערכות סיפקו יכולת ליצור סביבות עבודה כוללת, לרבות בדיקות, ייצור ו-DR. קיבלנו יכולת ניהול אחסון טובה יותר, לצד הקצאה ויעילות".

"ישראל היא מדינה מיוחדת בנט-אפ"
שלומי פרייס
, מנכ"ל נט-אפ ישראל, אמר ש-"הלקוחות מבינים שהם יכולים לעשות יותר עם הטכנולוגיה שלנו. ישראל היא מדינה מיוחדת בנט-אפ, זו מדינה מאוד גדולה בהיבט תפוצת מערכות האחסון שלנו: אנו מדורגים במקום ה-13 בעולם והשישי באירופה. אין לכך אח ורע ביחס לגודלה של ישראל, כמו גם ביחס לספקיות IT אחרות".

"נתח השוק של נט-אפ ישראל הוא פי שניים מנתח השוק העולמי ועומד על 33%", ציין פרייס. לדבריו, "אנחנו מודעים לכך שיש לנו מתחרים, וזה נוטע בנו מוטיבציה".

הוא הוסיף, כי "אנחנו מסייעים למנמ"רים לצלוח את המגמות החדשות בעולם המיחשוב – ענן, וירטואליזציה ו-Big Data. העולם הופך למקום לא פשוט. מטבע הדברים, על המנמ"ר מוטל מכבש לחצים במסגרתו הוא נדרש לעשות יותר בפחות. למקום הזה אנחנו נכנסים, עם תשתית הנתונים האג'ילית שלנו".

פרייס סיכם באמרו, כי "למרות המצב הכלכלי הלא פשוט, אני מעריך שנמשיך לצמוח גם ב-2013 בהיקפים נרחבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים