"הדרך לשרוד את הכאוס: ענן היברידי בשילוב AI"

"השילוב בין הטמעת AI בכלל ו-GenAI בפרט עם עבודה במתכונת ענן היברידי הוא שיביא לחדשנות לארגונים ויסייע להם לשרוד את הכאוס", כך אמר שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל

שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל.

"ברקע מחצית השנה האחרונה, שבה ישראל נמצאת במלחמה, ולא שוכחת את ההרוגים והחטופים, המשכנו לעבוד, ותרמנו רבות לקהילה. 2023 הייתה טובה לחברה העולמית, וטובה מאוד לסניף המקומי. האסטרטגיה שלנו הוכיחה את עצמה: השילוב בין הטמעת בינה מלאכותית בכלל ובינה מלאכותית יוצרת (GenAI) בפרט עם עבודה במתכונת ענן היברידי הוא שיביא לחדשנות לארגונים ויסייע להם לשרוד את הכאוס", כך אמר שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל.

בנאים דיבר בפתח כנס השותפים העסקיים בארץ של הענק הכחול. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם ריברסייד בתל אביב.

לדבריו, "החזון של יבמ הוא להוות זרז לעולם טוב יותר, והוא ממומש עם האסטרטגיה שמשלבת ענן היברידי ובינה מלאכותית".

"מחקר שערכנו העלה ש-30% מהארגונים לא ממהרים לאמץ כלי בינה מלאכותית בשל מחסומי אמון ושקיפות, ו-42% טענו שהבעיה טמונה בנושאי פרטיות", ציין בנאים. "לכן", אמר, "בשנה שעברה הכרזנו על Watsonx – פלטפורמת כלי בינה מלאכותית שמאפשרת לבנות מודלים או לגשת למודלים שאומנו מראש, כדי ליצור קוד, טקסטים וכל מה שביניהם".

"טכנולוגיה משבשת שתשנה ארגונים בכל מגזרי הפעילות"

"הפלטפורמה היא מעין חנות", אמר בנאים, "שמאפשרת למפתחים שיוצרים כלי AI להרכיב את הפתרונות באמצעות החלקים שהם צריכים – כולל שימוש במשאבי תשתית וייעוץ. הפלטפורמה מסירה את מחסומי האמון, השקיפות והגנת הפרטיות, ובה נתמקד השנה – מאנשי המו"פ ועד למכירות. מדובר בטכנולוגיה משבשת, שתשנה ארגונים בכל מגזרי הפעילות, ותשפיע על כל אחד ואחת מהעובדים, כי היא משקפת פעילות שנתית עולמית בסך 1-1.5 טריליון דולר. היא עובדת בכל ענן ציבורי וגם בקרקע, עם מבחר מודלים וטכנולוגיות פיתוח אמינות. הבינה המלאכותית שלנו תסייע בנוסף לפעול למול אתגר אבטחת המידע והגנת הסייבר, המשמעותי לא פחות". לדבריו, "קבוצת הכדורגל סביליה משתמשת בבינה שלנו לטיפול בהיבטי משאבי האנוש בכלל וגיוס הכישרונות בפרט".

הוא הוסיף כי "לצד הפעילות שלנו בענן ההיברידי, המבוססת על רד האט, ולצד ה-AI, אנחנו עוסקים בעולם האוטומציה. כשיש מחסור כה גדול בכוח אדם מקצועי, מיכון הוא שם המשחק, עם פתרונות שמאפשרים תפעול של מערכות ה-IT בצורה אוטומטית. לא רק ניטור, אלא גם יכולת לזהות אנומליות ולתקנן לפני שקורית תקלה. כך ניתן לנתח תהליכים עסקיים ולהחדיר אוטומציה מבוססת AI – לייעול תהליכים, לחיסכון כספי, כמענה למצוקת כוח האדם ולשיפור שביעות הרצון של לקוחות הקצה. חידוש מערכות הוא מהלך הכרחי בשינוי דיגיטלי אמיתי ופתרונות האינטגרציה שלנו, עם רד האט, מאפשרים לממש את המודרניזציה".

"בעולם המחשוב הקוונטי, המטרה היא לפתור בעיות מורכבות, שמחשבים קלאסיים לא מסוגלים לפתור", ציין הדובר. "חשפנו את הדור החדש בסדרת המעבדים הקוונטיים שלנו. המעבד החדש, Heron, מציע עוצמת עבודה של 133 קיוביט, לעומת קודמו, שהגיע ל-127 קיוביט. מערכות המחשוב הקוונטי שלנו מבוססות מעבד זה משמשות כבר אפליקציות יישומיות ולא רק תיאורטיות. הוא מצמצם את כמות השגיאות עד פי חמישה לעומת הדור הקודם. עוד הכרזנו על System Two – מערכת מחשוב המבוססת על שלושה מעבדי Heron ותהא הבסיס למחשוב קוואנטי מודולרי בעתיד".

באילו מגזרים יהיו השנה הפרויקטים הרבים ביותר בעולמות ה-AI?

בנאים סיים בציטוט של ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ, שאמר כי "2023 הייתה שנת הבדיקות ובחינת ההיתכנות של ה-AI, ואילו 2024 תהיה שנת ההטמעה בתחום". "נראה פרויקטים רבים בעולמות ה-AI", ציין בנאים, "במגוון מגזרים, ובעיקר בעולמות השירות, העבודה הדיגיטלית, הייעוץ, משאבי האנוש והמגזר הפיננסי".

הוא סיכם באומרו כי "ההצלחה משתקפת בביצועים הכספיים: חווינו גידול בשווי השוק ובערך המניה שלנו. בישראל הגדלנו את כמות הלקוחות והיקף הפעילות, ולהערכתי המגמה תימשך השנה".

שי כהן-ינאי, סמנכ"לית שותפים ביבמ ישראל.

שי כהן-ינאי, סמנכ"לית שותפים ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

שי כהן-ינאי, סמנכ"לית שותפים ביבמ ישראל, הנחתה את האירוע, שעליו נטלו חסות בלוז הפצה וסי דאטה. היא אמרה ש-"יש לענק הכחול עשרות רבות של שותפים עסקיים בישראל, בעסקי החומרה והתוכנה". כהן-ינאי ציינה את תוכנית השותפים של החברה, Partner Plus, שהושקה לפני שנה, ואמרה שהיא "נועדה לפשט את תהליכי המכירה והאינטגרציה, ולהגדיל את הפעילות בקרב הלקוחות".

"הרחבנו את ההיצע שלנו בעולמות הבינה המלאכותית, וזה יביא, להערכתי, לגידול בפעילות השותפים השנה", סיכמה.

בכנס חולקו אותות הערכה לשותפים העסקיים המצטיינים של יבמ ל-2023. מואב ורדי, עורך חדשות החוץ של כאן 11, חתם את האירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים