עובדי אפלייד מטיריאלס קיימו מפגן למען השבת החייל החטוף נמרוד כהן

נמרוד כהן, בנו של יהודה כהן, עובד החברה, נחטף מטנק יחד עם צוותו ב-7 באוקטובר ●  מנכל החברה: "נוכל להתחיל בשיקום של האסון שפקד אותנו רק כשכולם יחזרו הביתה"

מפגן התמיכה של עובדי אפליאד מטיריאלס למען השבתו של החטוף נמרוד כהן.

מפגן תמיכה ציבורי להשבתו של החייל החטוף נרוד כהן: כ-700 מעובדי חברת אפלייד מטיריאלס בהם מנכ"ל החברה, רפי בן עמי, יחד עם בני משפחתו של כהן, תלמידי בית הספר אורט שבו למד וחברים מחוג הסיירות שבו השתתף והדריך, צעדו השבוע עם דגלים ושלטים להשבתו של נמרוד ולהשבת החטופים, בצעדה שהחלה בקמפוס אפלייד מטיריאלס, סביב פארק המדע ברחובות והסתיימה בטקס קצר.

נמרוד הוא בנו של יהודה כהן, עובד בחברה, שציין, כי "אני יהודה כהן. עובד 27 שנים באפלייד מטיריאלס בתפקיד של מהנדס פיתוח אלגוריתמים, ואני פה בגלל הבן שלי. ב-7 באוקטובר הבן שלי נחטף מהטנק שלו. אני מתאר לעצמי שכולכם מכירים את התמונה המפורסמת של הטנק על הגבול, שעולה בעשן. זה היה הטנק של נמרוד. הוא וכל חברי צוותו, נחטפו. שניים מהם כבר מוגדרים כחללים. אנחנו בעולם יחסי ו"התמזלנו" עם ידיעות מחטופים שחזרו שראו אותו שם בחיים. לפחות בתקופה שלפני הפעימה הראשונה, שבה שוחררו הנשים והילדים, הוא היה בחיים. אנחנו מקווים שיחזור אלינו בקרוב".

מנכ"ל החברה, בן עמי, אמר: "התכנסנו להביע את התמיכה שלנו בהחזרה של נמרוד הביתה. ערכים של עזרה, ערבות הדדית וסולידריות הם הבסיס שבזכותו אנחנו פה, גם כמדינה וגם כחברה – אלו אפשרו לנו לבנות מדינה בסביבה עוינת וקשה, כשהמשאב העיקרי שיש לה זה אנשים. זה הערך של מדינת ישראל וזה הערך של אפלייד, העובדים שלנו והסביבה שאנחנו חלק ממנה.

"כילד צעיר חוויתי את החזרה של מנחם ברקאי מדגניה ב', חבר מהגן שהיה 8 חודשים בשבי הסורי. ההבנה של התגייסות כוללת של המדינה, עמק הירדן והקיבוץ להחזרתו הייתה חזקה ביותר והראתה לי מהי המשמעות של ערבות הדדית.

"כחייל הייתי מעורב בפעילות ענפה בהרבה מקומות עלומים, ותמיד היה לי ברור שאני לא לבד. את הערך הזה – לעולם לא לבד – אנחנו חייבים לשמר.

"מרגש לראות את ההיענות של רבים כל כך לצעוד ולתמוך במאבק החזרת החטופים והחזרתו של נמרוד הביתה – אין מאבק צודק יותר מהקריאה של כולנו להחזיר אותם הביתה עכשיו.

"זוהי תקופה אפלה וקשה עבור כולנו, כישראלים, כהורים, ובראש ובראשונה כבני אדם. נוכל להתחיל בשיקום של האסון שפקד אותנו רק כשכולם יחזרו הביתה. יהודה, ויקי, יותם, רומי, אנחנו רואים בנמרוד כחלק ממשפחת אפלייד, ומי ייתן והוא יחזור למשפחה שלנו במהרה".

אתגר הקובייה של נמרוד במשרדי אפלייד מטיריאלס.

אתגר הקובייה של נמרוד במשרדי אפלייד מטיריאלס. צילום: אפלייד מטיריאלד

בשבוע שעבר קיימה החברה את אתגר הקובייה – להעלאת המודעות להחזרתו של נמרוד הביתה, ועשרות עובדי החברה יצרו את סמל המאבק למען החטופים ממאות קוביות הונגריות. אחד מסימני ההיכר של נמרוד, כפי שמספרים בני משפחות וחבריו, הוא קובייה הונגרית, שאותה היה נושא עימו לכל מקום. אפילו בטנק ממנו נחטף בבוקר ה-7 באוקטובר נמצאה קובייה מפויחת, שהוצגה בכניסה לקמפוס החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים