דניאל מלכה מונה למנכ"ל יבמ ישראל

מלכה, ששימש עד כה כמשנה למנכ"ל, ריק קפלן, ייכנס לתפקידו מחר (ד') ● קפלן ינהל את הפיתוח העסקי הגלובלי ביחידה לפתרונות למגזר הפיננסי של יבמ העולמית

דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל. צילום: מירי דוידוביץ'

מנכ"ל חדש ליבמ (IBM) ישראל: החברה הודיעה על מינויו לתפקיד של דניאל מלכה, עד כה המשנה למנכ"ל. מלכה יחליף בתפקיד את ריק קפלן, שמונה למנהל הפיתוח העסקי הגלובלי ביחידה לפתרונות למגזר הפיננסי של החברה העולמית. מינויו של מלכה ייכנס לתוקף מחר (ד').

מלכה הצטרף לענק הכחול ב-1996 ומילא שורת תפקידי ניהול בכירים בחברה בתחומי השירותים והמכירות – בישראל ובצרפת. בשלוש השנים האחרונות הוא תפקד כמשנה למנכ"ל יבמ ישראל והוביל את מערך המכירות שלה. קודם להצטרפותו ליבמ הוא עבד באחת מחברות האינטגרציה המובילות בצרפת.

למלכה תואר ראשון בהנדסה מהטכניון בחיפה ותואר שני במנהל עסקים מ-Henley Business School בלונדון.

קפלן מונה למנכ"ל יבמ ישראל באפריל 2012, במקומו של מאיר ניסנסון. הוא הצטרף לחברה העולמית ב-1989, כעורך דין בחטיבת התמיכה במחשבי המיינפריים. קפלן שימש בשורה של תפקידים בה, עד למינויו בשנת 2000 לסגן נשיא ויועץ משפטי של חטיבת השירותים העולמית (IGS). במסגרת זו הוא היה בקשר הדוק עם ג'יני רומטי, ששימשה אז כמנהלת המכירות הגלובלית של יבמ ולימים מונתה למנכ"לית שלה.

הוא הגיע לישראל לפני כחמש שנים בכדי להרחיב פעילות החברה בארץ. במהלך שנות כהונתו כמנכ"ל צמחה הפעילות העסקית המקומית והועמקה נוכחות יבמ בישראל. בין השאר, הוביל קפלן את הקמת המרכז למצוינות סייבר בבאר שבע; Alpha Zone – האקסלרטור הראשון של החברה העולמית; מרכז יישום אפליקציות באשדוד; ושותפות בחממה לפיתוח טכנולוגיות בתחום הבריאות (MindUp). הוא פעל להידוק הממשק בין גופי המכירות והשירותים למעבדות המחקר והפיתוח הפזורות ברחבי ישראל.

בתום חמש שנות כהונתו כמנכ"ל יבמ ישראל, נקרא קפלן על ידי ההנהלה הבכירה להוביל את הפיתוח העסקי הגלובלי ביחידה לפתרונות למגזר הפיננסי – יחידה שהוקמה לא מכבר. התפקיד יכלול, בין היתר, בחינה והוצאה לפועל של רכישות פוטנציאליות וגיבוש שותפויות אסטרטגיות עם ארגונים מובילים בעולם. במסגרת תפקידו החדש, מיבמ נמסר כי קפלן ימשיך לסייע לפעילות המקומית שלה מול לקוחות מרכזיים של החברה בישראל.

מלכה: "כמי שעלה בגיל 18, זה כבוד גדול"

עם מינויו אמר מלכה כי "היה לי הכבוד ללוות את ריק קפלן וליהנות מניסיונו העשיר בזירה הבינלאומית. אין ספק שבזכות יכולותיו ועבודתו הקשה הועמקה נוכחותה של יבמ בישראל".

הוא הוסיף כי "כמי שעלה לישראל בגיל 18 עם חלומות גדולים, זהו כבוד גדול עבורי להוביל את פעילותה של יבמ בארץ. הטכנולוגיות הקוגניטיביות ומערכות הענן של יבמ, בשילוב ההון האנושי שיש בחברתנו והחדשנות של מעבדות המחקר והפיתוח, שיובילו להמשך צמיחתה של החברה בישראל בשנים הבאות".

קפלן ציין ש-"לפני חמש שנים הגעתי מארצות הברית לישראל ושמתי לעצמי כיעד לחבר את ישראל ליבמ העולמית. לאחר עבודה אינטנסיבית, בעזרת עובדי יבמ ישראל, היעד הושג באופן שיישא פרי עוד שנים רבות קדימה. יותר מכל, חימם את ליבי לראות בכל יום מחדש את המקצוענות והאחווה בחברה בארץ, לצד היצירתיות ושיתוף הפעולה הפורה עם לקוחותינו ושותפינו העסקיים. אמשיך להיות שגריר נאמן של ישראל במטה יבמ וברחבי העולם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לואי ליפסקי

    פגשתי את דניאל מלכה בכנס Think Summit של IBM בשנת 2019. קיימנו שיה ערה על גיור, על יהדות ועל קהילות וקהילתיות. מצאתי בו איש מתעניין ומתמצא בנושאים העכשיוויים של עם ישראל וכאיש שאכפת לו מאד מאד מגורל עם ישראל. יהודי ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו. לטעמי מינויו מעיד גם שחברת IBM ישראל הציבה במטרותיה את קידום העם, ולא רק קידום הטכנולוגיה.

אירועים קרובים