באו לבקר במאורת הנמר: איתן יורמן ומוש לדר, CloudNow

28/06/2016 12:22
מימין: איתן יורמן, מנהל CloudNow - יחידת הענן של קבוצת יעל, ומוש לדר, מנהל הפיתוח העסקי של היחידה

איתן יורמן, מנהל CloudNow – יחידת הענן של קבוצת יעל, ומוש לדר, מנהל הפיתוח העסקי של היחידה, ביקרו באחרונה במאורת הנמר.

השניים סיפרו לי על היחידה ואמרו כי "בניגוד לדעה הרווחת בקרב ארגונים שלפיה המעבר לענן מייתר את עבודת צוות ה-IT, אנחנו משחררים אותו מהזמן היקר והעבודה הסיזיפית של כיבוי השריפות, על מנת שיוכלו להתרכז בהקמת הפרויקטים הדרושים להתפתחות החברה. במילים אחרות, אנחנו מאפשרים לאנשי הצוות להיות בוב הבנאי ולא סמי הכבאי".

יורמן ולדר ציינו כי "קבוצת יעל השיקה לפני מספר חודשים יחידה עסקית חדשה – CloudNow, שמתמקדת בפרויקטים בתחום הענן. זאת, לאחר שפעילות הענן של קבוצת יעל התחילה לפני כארבע שנים, כחלק מיעל תוכנה. היחידה מנהלת פרויקטים על בסיס סל שירותי הענן של גוגל (Google) לעסקים ומציעה פתרונות משלימים לארגוני SMB, לסטארט-אפים ולארגוני אנטרפרייז. מדובר ביחידה מקצועית, זריזה ומנוסה, שמלווה חברות שמעוניינות לעבור לענן. אנחנו מנהלים עבורן את הפרויקט, כולל פיתוח, הטמעה, ניהול שוטף ותמיכה בהתאם לצרכיהן".

מה הייחודיות שלכם?
"CloudNow מאופיינת בפעילות ממוקדת, זריזה ואיכותית, בנוסף, אנחנו חלק מקבוצת IT מנוסה, שעוסקת במגוון רחב של תחומי מחשוב ולפיכך זוכה לגב היציב של הקבוצה כולה. עובדה זו חשובה, היות שהלקוחות המקומיים מחפשים שותף מקצועי, מנוסה ויציב, שיספק להם בטחון במעבר הקריטי הזה. היותנו חלק מקבוצה מעניק לנו מיומנויות גם בתחומים משלימים, כמו אנליטיקה ו-BI, עם פתרונות ייחודיים דוגמת טיבקו (Tibco), שגם היא נכנסה לענן של גוגל. כך מתאפשר לנו להציע ללקוחות טיבקו להשתדרג לענן בצורה הטבעית ביותר.

בנוסף, הניסיון הרב שלנו בתחום מאפשר לנו בתחילת התהליך להתמקד בייעוץ הבסיסי – האם בכלל מתאים לארגון לעבור לענן ומהי הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת, מבלי לגרום לזעזועים".

כיצד אתם משתלבים במאמץ של גוגל לקדם את פתרונות הענן שלה?
"תחום הענן הוא בנשמתה של גוגל ואנחנו הולכים איתה יד ביד כבר ארבע שנים בתוך קבוצת יעל וכעת, באופן ממוקד וייחודי, ב-CloudNow. אנחנו פועלים על מנת לסייע לגוגל להגדיל את נתח השוק בישראל. יש לגוגל שירותים ייחודיים, כמו חיוב לפי שימוש ברזולוציה של דקות עם הנחות לפי שימוש בפועל, בלי התחייבות או תשלום מוקדם כתנאי להוזלת העלויות. בנוסף, תשתיות BigQuery מתחקרות כמויות אדירות של מידע ומאפשרות קבלת תובנות עסקיות בתוך שניות. זאת, יחד עם תשתיות גמישות, שכוללות אפשרות להגדיר את משאבי המחשוב בכל מכונה באופן מדורג לחלוטין, בלי תלות בדגמים שהוגדרו מראש. כך, ניתן לבצע שינויים בזמן אמת, כגון הגדלה והקטנה של גודל דיסק ב-VM, בלי צורך להוריד אותו לתחזוקה".

אילו ארגונים הם הבשלים ביותר למעבר לענן?
"מרבית הארגונים בוחנים מעבר לענן כיוון שהם מחפשים פתרונות שיאפשרו להם זמינות מקסימלית, אלסטיות וצמצום עלויות. סטארט-אפים הם הראשונים לאמץ אותו, אולם גם ארגוני אנטרפרייז מתאהבים בו, משום שהוא מקצר להם זמנים, מאפשר זריזות וחוסך ביורוקרטיה פנים ארגונית מסורבלת. בדרך זו כל מנהל יכול להזמין, בהתאם לצרכיו, מערכת שתעלה לאוויר בתוך כמה דקות מרגע הבקשה. בנוסף, לחברות שמפתחות מערכת בתחום המובייל באופן מיוחד קל יותר לעשות זאת בענן בעזרת שירותים כגון FireBase Google, המספק Backend לאפליקציות המובייל כשירות מנוהל. אנחנו, יחד עם צוותי הפיתוח של הקבוצה, נותנים מענה לאפליקציות מורכבות, כגון חדשות 2 ושירותי בריאות כללית".

מה יעלה בגורל הדטה סנטרים של הארגונים בעקבות המעבר לענן?
"ארגוני האנטרפרייז הופכים להיות היברידיים ועדיין, מי שמבצע את העבודה בדטה סנטרים שלהם אלה אנשי הסיסטם. הענן הוא המיינפריים החדש, שמאפשר שליטה מלאה מכל מקום – לא משנה איפה המערכת נמצאת".

האם אתם צופים שהכניסה של הארגונים לענן תגרום לכך שמנהלי ה-IT יהיו מיותרים?
"נהפוך הוא! אנחנו משחררים את המנמ"ר וצוותו מהזמן יקר שהם מבלים בכיבוי שריפות ומאפשרים להם להתרכז בבניית מערך ה-IT הארגוני. זאת, לצד קידום פרויקטי מחשוב פנים ארגוניים, שמוציאים לפועל את האסטרטגיה העסקית של הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים