הסטארט-אפ היומי: SpeakingPal – המורה הסלולרי

למרות שחזון ה-e-learinng מעולם לא הצליח להגיע לכדי מימוש אמיתי, בחברת הסטארט-אפ הישראלית SpeakingPal מדברים על "ספין" שלו: Mobile Learning, או m-Learning בקיצור ● על פי מייסדי החברה - אייל אשד ואריאל וליקובסקי, הנייד יכול להעביר לנו שיעור קצר של כמה דקות בכל רגע פנוי שמתאים לנו - כי הוא תמיד נגיש וזמין ולא מפריע לסביבה

06/07/2009 17:14

זוכרים את מערכות ה-e-learning שכולם דיברו עליהן לפני כמה שנים? החזון בו המחשב והאינטרנט יחליפו את המורה האנושי וכל תלמידי העולם ישבו מול המסך ולא יפסיקו ללמוד? ובכן, זה לא בדיוק קרה. אמנם פעילות ה-e-learning והלמידה מרחוק באמצעות מחשב (Distance Education) כבר מוערכת ברחבי העולם בכמה עשרות מיליארדי דולרים, אבל התלמידים עדיין יושבים בכיתה, מול המורה.

הבאז סביב מערכות ה-e-learning כבר הרבה פחות מורגש וכמעט שלא שומעים על מיזמי e-learning חדשים ומלהיבים, אבל האם תחום ה-e-learning נעלם לגמרי? היזמים של SpeakingPal, סטארט-אפ אפ ישראלי חדש בתחום ה-m-Learning (קיצור של Mobile Learning) משוכנעים שהפיתרון ללמידה מרחוק נמצא במכשיר הסלולרי שלנו. הם מאמינים שמכשיר הטלפון החכם שנמצא איתנו בכל מקום ויכול להציג ולקבל נתוני מולטימדיה, הוא הכלי המתאים ביותר ללמד אותנו – והם בטוחים שתחום ה-m-Learning הוא הדבר הגדול הבא.

לדבריהם, הטלפון הנייד יכול להעביר לנו שיעור קצר של כמה דקות בכל רגע פנוי שמתאים לנו – כי הוא תמיד נגיש וזמין ולא מפריע לסביבה. הוא גם יכול לקבל את הפידבק שלנו ולנתח אותו, והם מאמינים שהוא מתאים במיוחד ללימוד שפות זרות.

את הסטארט-אפ הקימו אייל אשד – שייסד את חברת אומניווי (Omnivee) שנמכרה בשנת 2005 לחברת DVTel האמריקנית, ואריאל וליקובסקי – שהיה ה-CTO של חטיבת ה-handset של קומברס. השניים גייסו השקעת הון סיכון ראשונה מקבוצת אנג'לים, וכבר מעסיקים חמישה עובדים במשרדים ברמת החי"ל. "יש היום המון הייפ סביב פלטפורמות של m-Learning", אומר אשד. "אנחנו בחרנו להתמקד בפיתוח שירות ללימוד אנגלית, כאשר הפוקוס שלנו הוא תרגול הדיבור עבור מי שכבר יש לו רקע, ולא בתלמידי אנגלית חדשים שאינם בקיאים בשפה כלל. אנחנו מעוניינים ליצור חוויה הדומה ככל האפשר לזו של מורה פרטי, המקשיב לך כאשר אתה מדבר אנגלית, מתקן אותך ומדגים לך איך אומר דובר אנגלית מלידה את אותם קטעי שיחה שאתה עובד אליהם באותו שיעור".

הפלטפורמה של SpeakingPal מבוססת שרת-לקוח, כאשר הלקוח מפעיל תוכנה על הטלפון הנייד ומנהל באמצעותה שיחה קצרה עם השרתים של SpeakingPal. "אנחנו קוראים לשירות שלנו Micro-Lesson, ומשתדלים שהשיחה תהיה מורכבת בדרך כלל ממשפטים קצרים. בצד השרת יש לנו מנועי זיהוי דיבור שמנתחים את המשפטים שאומר התלמיד, מתקנים אותו בעת הצורך ואף מציינים מתי הוא היה יחסית מובן לשומעים ומתי לא. "הרעיון של SpeakingPal מבוסס על ההנחה שמבחינה פדגוגית, צריכים לדבר הרבה כדי ללמוד שפה, ואנחנו נותנים לתמיד המון אפשרויות לעשות שיחות קצרות של חמש דקות ולקבל פידבק מיידי, ברגעים שהכי מתאימים לו. אין צורך לקבוע פגישה עם מורה, לתאם מראש או לשנות את סדר היום. יש לך חמש דקות פנויות – אפשר לעשות עוד Micro-Lesson".

על פי אנשי SpeakingPal, אב-הטיפוס הראשון שלה כבר זמין בגרסת J2ME, ובתוך חצי שנה יהיה זמין המוצר למרבית פלטפורמות הסלולר הנפוצות, כולל ה-iPhone. ערוצי השיווק של תוכנת לימוד האנגלית יתחלקו בין משווקים "קלאסיים" של תוכנות סלולר, דוגמת ספקי תקשורת, ובין ארגוני ענק ללימוד אנגלית ברחבי העולם, אשר יציעו למאות אלפי התלמידים הקיימים שלהם את האפשרות לעשות שימוש גם ב-Micro-Lesson ברגע שמתאים להם.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טל

    נשמע מדליק. תמיד יש לי זמנים "מתים" בשדות תעופה והיתי מאוד רוצה לשפר את כשורי שפה האנגלית המדוברת שלי.

אירועים קרובים