הסטארט-אפ היומי: אייהו – הקמב"ץ הווירטואלי

השרת נפל? המערכת לא עובדת? העמדה תקועה? ● חברת הסטארט-אפ הישראלית אייהו מציעה מערכת תוכנה שיודעת לזהות בעיות בתשתיות ה-IT הארגוניות ולהפנות את הטיפול בהן לאיש המקצוע המתאים ביותר

24/06/2009 15:59

אנשי סיסטם כבר התרגלו להתעורר באמצע הלילה מהודעת SMS טורדנית, שמכריחה אותם לקום מהמיטה, לגשת למחשב ולהתחבר מרחוק לשרתי החברה – רק כדי לעשות ריסטרט. ישנן עשרות תקלות IT שחוזרות ונשנות בתשתית הארגונית, שדורשות טיפול ידני שגרתי – כל פעם מחדש. חלקן מטופלות על ידי סקריפטים שכתבו אנשי הארגון, חלקן על ידי מערכות תוכנה מתוחכמות יותר, אבל אף פעם לא כולן.

חברת הסטארט-אפ הישראלית אייהו (Ayehu), שהוקמה על ידי ירון לוי – לשעבר מנהל IT בצ'ק פוינט, וגבי ניזרי – שהיה מנהל IT ותשתיות באינפוגייט ובוואלה!, מציעה מוצר תוכנה לניהול אירועים קריטיים המתרחשים במערכות המידע הארגוניות. לדברי ניזרי, המכהן כמנכ"ל החברה, מוצר ה-eyeShare של אייהו "נכנס לפעולה ברגע של זיהוי תקלה במערכות השליטה ובקרה של הארגון או ברגע קבלת התראה מאפליקציה קריטית כלשהי. אז מנהל המוצר את תהליך פיתרון הבעיה – הן באמצעים אנושיים והן באמצעות תהליכים אוטומטיים אל מול שרתי הארגון".

לדברי ניזרי, המוצר יכול לעשות מגוון פעולות IT שמבצע איש מקצוע אנושי – החל מריסטרט לשרת, משיכת מידע ממסד נתונים או טיפול ב-log בעייתי שמייצרת מערכת כלשהי. כמו כן, תוכננה המערכת גם לכוון את אנשי מרכז הבקרה והמשתמשים העסקיים הקשורים לתקלה, ולהנחות אותם מה לעשות ברגע שזו מתרחשת. ניזרי מסביר, כי "בעיית IT אופיינית יכולה להתרחש בכספומט ברחוב שמספיק לעבוד, באירוע נפילה של שרת ארגוני או בהודעת שגיאה שמגיעה ממערכת ה-CRM או ה-ERP. אנחנו משמשים למעשה כ-'קמב"ץ וירטואלי' שאחראי על הפניית הטיפול לגורמים המתאימים על פי סטנדרט קבוע של ITIL".

אייהו, שגייסה כמיליון דולרים ממשקיעים פרטיים ומהמדען הראשי, מעסיקה שבעה עובדים ומקיימת בימים אלו סיבוב השקעה נוסף של כמה מאות אלפי דולרים. היא כבר מציעה את חיבור המוצר שלה למערכות שו"ב (שליטה ובקרה) של CA, מיקרוסופט, HP ו-BMC, ומתהדרת בתוכנה ויזואלית בה אפשר ללמוד ולהגדיר את תרחישי התקלות השונים ודרכי הטיפול בהן.

לדברי ניזרי, אייהו כבר מוכרת את הגרסה החדשה שלה – eyeShare 3.5, למגוון ארגונים גדולים, ובין לקוחותיה בישראל נמנים אמדוקס, כלל ביטוח, פלאפון, ICQ ו-Superderivatives.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ronen

    כל תוכנת שו"ב בסיסית יודעת לבצע דברים כאלו..אפילו IPMONITOR .

  2. רמי

    ללקוח המרוצה, עם 5-6 לקוחות בסה"כ שיש לחברה למה שלא תזדהה. למה להתבייש. או שאולי זה כמו הכניסה המזוייפת בויקיפדיה שהיא הישראלי המכוער במלוא הדרו.

  3. לקוח מרוצה

    פתרון ייחודי ועובד! החבר'ה ממש אחלה. ממליץ לנסות את המוצר

אירועים קרובים