הסטארט-אפ היומי: פיר39 – סמנטיקה לפרסום ממוקד

לא בטוחים שאתם מפרסמים באתרי האינטרנט המתאימים ביותר עבורכם? ● חוששים שהבאנרים שלכם לא מגיעים לקהל היעד? ● פיר39 הישראלית מציעה טכנולוגיית ניתוח סמנטית של אתרי אינטרנט, שמטרתה לסייע למפרסמים ● אז למה התכוון המשורר?

31/05/2009 14:02

כל מי שמבין דבר או שניים באינטרנט, מדבר היום על סמנטיקה. אפילו גוגל הודיעה בכנס השנתי האחרון שלה שתנסה לתמוך יותר בתכנים סמנטיים של אתרי מדיה, ועודדה את יצרני התכנים להוסיף הגדרות סמנטיות לעמודי האינטרנט שלהם, כדי שמנוע החיפוש שלה יוכל להבין את התכנים טוב יותר. כאשר אומרים "סמנטיקה" בהקשר אינטרנטי, מתכוונים בדרך כלל לפירוק המילים והמונחים השונים שמרכיבים את הטקסטים באתר, והניסיון לשייך כל מילה חשובה או מונח-מפתח, למקום המתאים להם בטבלה – מיקום היכול להעיד על המשמעות של אותה מילה או מונח-מפתח עבור תוכנה או שירות מרוחק, שמחזיקים בגישה אל אותה טבלה.

אותה תוכנה או שירות מרוחק הנעזרים בביאורים הסמנטיים יכולים עתה להציע פעולות מורכבות הרבה יותר על המידע, לאחר שינתחו את משמעותו. זאת, בשונה מקובץ טקסט אקראי, שמורכב רק מצירופים של אותיות ואין לתוכנת צד שלישי דרך לנתח את תכניו. אם נחפש דוגמה היסטורית לטבלאות סמנטיות, נוכל לנסות ולדמיין שילוב של מילון אנגלי-אנגלי, המשולב עם אינדקס של אנציקלופדיה וקונקורדנציה תנכי"ת. כל אחד מהם ממלא תפקיד סמנטי מסוים, ולטבלאות המשולבות של כולם על טקסט אחד יש ערך סמנטי עצום.

רבות מחברות הסטארט-אפ שמפתחות מנועים סמנטיים מנסות להתחרות בגוגל ומציעות מנועי חיפוש חכמים, שיוכלו לענות של שאלות מורכבות בתחומים מסוימים. אך חברות אחרות משתמשות ביכולות סמנטיות כדי לייעל את שירותי הפרסום שברשת. הרעיון הוא די פשוט – אם הטכנולוגיה הסמנטית שלי מסייעת להבין את המשמעות האמיתית של המילים, המונחים ואת הטקסט כולו באתר אינטרנט מסוים – אזי אני גם יכול לסייע לחברת פרסום למקם באותו דף אינטרנט את הפרסומות המתאימות לה ביותר, או להזהיר אותה מלמקם שם פרסומות שאינן מתאימות לתוכן האתר.

אחת מהחברות הישראליות הפעילות בזירה הסמנטית המוכוונת לשוק הפרסום היא הסטארט-אפ פיר39 (Peer39), שעל פי הדיווח האחרון ברויטרס קיבלה עתה השקעת הון סיכון גדולה מקרן אוורגרין. עוד לפני ההשקעה הנוכחית, שמוערכת על ידי רויטרס בעשרה מיליון דולרים, גייסה החברה יותר מעשרה מיליון דולרים נוספים מכנען פרטנרס, ג'יי פי מורגן, סיליקון ואלי בנק ומשקיעים נוספים.

את פיר39 הקימו בשנת 2006 ניר ברקת ועמיעד סולומון, כאשר סולומון הוא עדיין מנכ"ל החברה, והמדען הראשי שלה הוא משה קופל – פרופסור למתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בר-אילן, המתמחה בניתוח שפה טבעית (NLP) וטכניקות שונות אחרות הנדרשות להפיכת קובץ טקסטואלי אקראי לכזה שמרכיביו השונים יכולים להיות מקושרים למפה סמנטית. משרדי החברה נמצאים בניו יורק ומרכז הפיתוח שלה ממוקם בפתח-תקווה.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים