הסטארט-אפ היומי: פאנטקטיקס – עתיד הגיימינג הישראלי

משחקים שלא מיועדים לגיימרים ודמויות שעוברות בין משחקים הם רק שניים מהחידושים הגדולים שמציעה פאנטקטיקס, שגייסה עד כה לטובת החזון שלה כשישה מיליון דולרים ● משחקים ברצינות

24/05/2009 15:56

בבניין משרדים ברחוב הירקון בתל אביב – מול הים, הטיילת ומסעדת דגים משובחת – ממוקם סטארט-אפ פיתוח משחקי המחשב המוביל בישראל – פאנטקטיקס (Funtactix). מרכז הפיתוח הזה הוא אולי מיזם משחקי המחשב המקומי היחיד שנהנה כרגע ממימון קרנות הון הסיכון הישראליות, והצלחתו או כישלונו ישפיע מאוד על כל יזם שירצה לגייס כאן כסף עבור תעשיית הגיימינג המקומית.

בפאנטקטיקס, שהוקמה על ידי יוצא פיקסל אילן גרייצר ועל ידי ירון לייפנברג – שעבד לפני כן במיקרוסופט ישראל, הושקעו עד היום כשישה מיליון דולרים, שגויסו מקרן הון הסיכון בנצ'מרק ישראל וקרן JVP הירושלמית. החברה מעסיקה כעשרים עובדים במרכז הפיתוח שלה בתל אביב ולאחר שמייסדי החברה ויתרו על מלאכת הניהול השוטף, היא מינתה למנכ"ל את סאם גלאסנברג – מי שהיה המתכנת הראשי של מוצר ה-Direct3D של מיקרוסופט.

פאנטקטיקס מציעה לתעשיית המשחקים העולמית עולם משחקים חדש בשם מונדו, שמאפשר לשחקני קז'ואל (להבדיל מגיימרים רציניים, המקדישים למשקי המחשב זמן וממון רב) לנדוד עם הדמות האהובה עליהם והציוד האישי שלה ממשחק אחד שפיתחה החברה למשחק אחר, ושם להמשיך להתחרות בזמן אמיתי נגד שחקנים אחרים, תוך המשך הפיתוח התמידי של דמות השחקן השייכת להם. הם קוראים לקונספט החדשני הזה "cross-gaming", וככל שיכולו לפתח יותר משחקים שונים שיתמכו בן – הוא יהפוך למעניין יותר ויותר, וייצור זיקה חזקה בין משתמש רשום של פאנטקטיקס לבין המשחקים העתידיים שלה.

בפאנטקטיקס מאמינים, כי המשתמשים שלהם מפתחים זהות אל הדמות שאיתה הם משחקים, יתחברו אליה פעמים רבות מחדש, וינדדו איתה ביקום המשחקים אותו הם בונים. המשחקים מרובי המשתתפים שמפתחת פאנטקטיקס רחוקים מאוד ברמת ההשקעה והתחכום ממותגי על בתעשיית המשחקים מרובי השחקנים, ופונים אל אלו שאינם גיימרים רציניים – כאלו שלא משלמים הון עבור קונסולות משחק חדישות, מאיצי וידיאו משוכללים, משחקים חדשים ודמי מנוי חודשיים של עשרות דולרים לספקית המשחקים שלהם, ומנסים לספק להם חלק מחוויית המשתמש של משחקי המולטי-פלייר, אך ללא תשלום, ללא עקומת למידה מייגעת וולא השקעה בחומרה ייעודית.

אם הם יצליחו לגבש קהילה של כמה מאות אלפי שחקנים מתמידים – כאלו שיתמכרו לעולם המשחקים של מונדו, ויתייחסו אל הדמיות שלהם באותו יקום באותה חשיבות בה מתייחסים שחקנים ביבשת אסיה לדמויות במשחקים בודדים שמצליחים, תוכל פאנטקטיקס למכור למשתמשים שלה תוספות וירטואליות קטנות שיעניקו לדמויות שלהם כוחות נוספים – ערוץ הכנסה מאוד מקובל בז'אנר המשחקים האלו, ואף תוכל לשלב פרסום ומיתוג עבור חברות מסחריות.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים