זעם בארה"ב בעקבות דיווח שהרשויות הזניחו את חקירת הפריצה לאקוויפקס

הרשויות לא מקדמות את חקירת הפריצה שגרמה לחשיפת מידע אישי של כמחצית מאוכלוסיית ארצות הברית, כך דיווחה רויטרס ● שר האוצר האמריקני מתכוון לדרוש תשובות והסברים

האם החקירה תותנע מחדש? צילום אילוסטרציה: דניס פוליטוב, BigStock

האם הרשויות בארצות הברית מזניחות את חקירת הפריצה לאקוויפקס (Equifax)? לפי דיווח שפרסמה שלשום (ב') סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), התשובה לכך חיובית, וחקירת הפריצה, שהביאה לגניבת נתונים בקנה מידה רחב מאוד, נמצאת בהקפאה.

ברויטרס נכתב כי ראש הרשות להגנה פיננסית על הצרכן, ה-CFPB, מיק מולבאני, שהוא גם מנהל משרד הניהול והתקציב האמריקני, הקל על החקירה בכך שלא ביקש צווי זימון או עדות בשבועה, והלשכה הקפיאה בדיקות ובירורים אודות האופן שבו אקוויפקס מאבטחת את המידע הרב ויקר הערך שברשותה.

בין אמצע מאי לסוף יולי 2017 פרצו האקרים לאקוויפקס – סוכנות אמריקנית לדירוג אשראי לגורמים פרטיים ולחברות – במהלך שעל פי החברה חשף מידע על 150 מיליון צרכנים, כלומר: כמחצית מאוכלוסיית ארצות הברית. הדברים התגלו רק בספטמבר, כולל שנגנבו פרטי אשראי של כ-209 אלף צרכנים.

אקוויפקס היא אחת משלוש החברות הגדולות בתחומה בארצות הברית. לטענתה, הפצחנים שמו את ידיהם על מידע כגון מספרי ביטוח לאומי, תאריכי לידה וכתובות. נוסף לאמריקנים, נפגעו מהפריצה משתמשים מבריטניה ומקנדה. כך או כך, על פי החברה, ליבת המידע הצרכנית והעסקית שלה לא נפגעה. עם זאת, המקרה הביא לעזיבתם את החברה של שלושה בכירים – המנכ"ל והיו"ר, המנמ"ר ומנהלת האבטחה.

"מולבאני לא ביצע צעדים בסיסיים"

שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, אמר אתמול, לנוכח החשיפה של רויטרס, כי הוא מתכוון לשוחח עם מולבאני על הטיפול של הלשכה בחקירת אקוויפקס. "לא דיברתי אתו על כך, אבל אעשה זאת", ציין בעדותו בפני ועדת השירותים הפיננסיים של הסנאט.

בדיווח של רויטרס נמסר מפי שלושה מקורות שהצעדים שבהם מולבאני לא נקט עד כה – בהם, כאמור, זימון או עדות בשבועה – הם צעדים שגרתיים, שאמורים להיות חלק בסיסי מהחקירה. הסנטור הדמוקרטי דיוויד סקוט שאל את מנוצ'ין האם יש לו הסבר לכך והוא השיב: "אני לא מודע לזה, אבל כפי שאמרתי, זה משהו שאני עומד לשוחח אתו עליו, ונטפל בזה".

דובר ה-CFPB אמר בתגובה לדברים כי הרשות "בוחנת את הנתונים של ההפרה ואת התגובה של אקוויפקס", אבל לא סיפק פרטים נוספים. "כמדיניות, אנחנו לא מאשרים או מכחישים אכיפה או עניינים פיקוחיים", ציין ג'ון צ'וורטקי, המשמש כיועץ בכיר למולבאני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים