עוד אייקון נפל: HPE רוכשת את SGI תמורת 275 מיליון דולר במזומן

הרכישה תבסס את מעמדה של ענקית ה-IT בעולם ה-HPC, מחשוב עתיר ביצועים, עם עוד התמקדות בתחומי ה-Big Data ו-Analytics

מג ויטמן, מנכ"לית HPE. צילום: פלי הנמר

עוד חברת היי-טק ותיקה ובעלת שם מוצאת עצמה בסוף דרכה כחברה עצמאית: HPE רוכשת את SGI תמורת 275 מיליון דולר במזומן. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של שנתה הכספית של ענקית ה-IT – בין נובמבר הקרוב וינואר 2017.

SGI מספקת פתרונות מחשוב עתיר-ביצועים ועתירי-נתונים עבור יישומים עסקיים וממשלתיים. היא פועלת בכמה עולמות IT: מיחשוב עתיר ביצועים, מערכות אחסון, שרתים, דטה-סנטר ומחשוב ענן. מערכות SGI מנתחות, מעבירות, מנהלות ומאחסנות כמויות גדולות של נתונים בזמן אמת או קרוב לזמן אמת. לחברה יותר מ-6,000 לקוחות.

SGI, ראשי תיבות של Silicon Graphics International, הייתה ידועה שנים רבות בשם סיליקון גרפיקס. בעשור הקודם היא הגישה בקשה לפשיטת רגל, ולה כ-1,100 עובדים בעולם ועשרות בודדות בישראל – אשר לא ידוע בשלב זה מה יעלה בגורלם. הכנסות הנרכשת עמדו בשנתה הכספית 2016 על 533 מיליון דולר והפסד נקי של 11 מיליון דולר.

להפוך לחברה ממוקדת ותחרותית יותר

מטרת הרכישה היא לבסס את מעמדה של HPE בעולם מחשוב עתיר ביצועים (HPC) – שוק המצוי בצמיחה, בשל מגמות ה-Big Data ו-Analytics – טיפול בנתונים רחבי היקף וניתוח צופה פני עתיד שלהם. שוק ה-HPC מגלגל 11 מיליארד דולר בשנה. הרוכשת מסרה כי הרכישה תעמיק את נוכחותה במגזרי מפתח, כגון הממשלתי, המחקר ומדעי החיים. אנליסטים ציינו כי העסקה משקפת את רצונה ומאמציה המתמשכים של HPE לשנות את עצמה ולהפוך לחברה ממוקדת ותחרותית יותר, תוך דגש על חומרה מתקדמת ולא סטנדרטית, ניתוח נתונים ותוכנות לניהול הנתונים.

אנטוניו נרי, סגן הנשיא בכיר ב-HPE ומנכ"ל קבוצת האנטרפרייז בחברה, כתב בבלוג ענקית ה-IT כי "הרכישה תאפשר לנו לשלב את הטוב בשני העולמות ולספק היצע של המחשוב שלנו עם פתרונות in-memory של SGI, טכנולוגיה לניתוח נתונים מבוססת מחשוב עתיר ביצועים. כך נספק ללקוחותינו פתרונות מתוחכמים ותחרותיים – מוצרים ושירותים, שנועדו לפתור את הבעיות הקשות ביותר בעולם: לעזור לארגונים להפיק תובנות מירביות מנפחי הנתונים המתפוצצים במהירות רבה יותר, להניע אוטומציה עסקית וחדשנות, ולהשיג יתרון תחרותי".

אבני דרך

כמו ל-HPE, כך גם ל-SGI יש היסטוריה ארוכה בעמק הסיליקון. הנרכשת החלה את דרכה בשנת 1981 עם תחנות עבודה לגרפיקה ממוחשבת בתלת מימד. היא הוקמה על ידי ג'ים קלארק, שעזב אותה לטובת הקמת נטסקייפ (Netscape).

היא התפרסמה מעבר לתעשיית ה-IT, כאשר הבמאי סטיבן שפילברג עבד עמה כדי ליצור את הדינוזאורים בסרט "פארק היורה", שיתוף פעולה שנמשך גם אחרי הסרט. שתי החברות, בלא קשר ביניהן, בחרו לעבוד עם מעבדי איטניום של אינטל (Intel). סיליקון גרפיקס מיתגה עצמה מחדש כ-SGI, וכספקית מחשבי-על.

למרות שורת לקוחות מכובדים, ממגזרי המחקר, האקדמיה, המדע ומשרד ההגנה האמריקני – ביניהם מכון ויצמן למדע בישראל וסוכנות החלל נאס"א (NASA) בארצות הברית – החברה הכריזה על פשיטת רגל (צ'אפטר 11) ב-2009 ומכרה עצמה ל-Rackable Systems, ספקית שרתים ששינתה את שמה לשם הנרכשת.

אנליסטים ציינו כי HPE עומדת בפני אתגרים משלה מאז הפיצול של HP לשתי חברות – חברת מחשוב ארגוני וחברת מדפסות וציוד מחשוב אישי. האתגר המרכזי שלה, ציינו, הוא המעבר של ארגונים לעבודה בתצורת מחשוב ענן, בעוד היא, HPE – חיסלה את הענן הציבורי שלה.

למרות זאת, ציינו האנליסטים, יש סינרגיה לא מעטה בין פעילות שתי החברות, כמו גם פעילויות המשלימות זו את זה – מה שיקל על HPE לנהל את המיזוג בצורה מוצלחת ולטובתה ולטובת לקוחותיה הארגוניים.

לא נעשתה רכישה

בספטמבר 2011 SGI העולמית הפסיקה את פעילותה הישירה בישראל ומינתה כנציגתה הבלעדית את TNN טלקום – חברה מקבוצת רפק תקשורת ותשתיות, הנסחרת בבורסה של תל אביב. הסכם ההפצה נחתם בין רפק לבין SGI העולמית, ולא היה כרוך בתשלום – כלומר שלא נעשתה רכישה של הפעילות. SGI פעלה בישראל עשרות שנים ושירתה לקוחות גדולים רבים, לרבות מכון ויצמן למדע וגופים ביטחוניים.

ביולי השנה דווח כי HPE שוקלת למכור כמה מנכסי התוכנה שלה, במסגרת צמצום פעילותה. בין השאר, נבחנו המכירות של מרקורי (Mercury Interactive) הישראלית, שנרכשה ב-2006 תמורת 4.5 מיליארד הדולר.

יחידת התוכנה התבססה, במידה לא מועטה, על מרקורי, היושבת ביהוד. לאחר מכירת החברה ל-HP מוצריה שולבו במערכת OpenView Internet Services. חברות אחרות שנרכשו ומועמדות למכירה הן חברת התוכנה הבריטית השנויה במחלוקת, אוטונומי (Autonomy) ו-ורטיקה (Vertica Systems).

במאי 2016 פורסם כי HPE  נפרדת מ-ES, חטיבת השירותים המקצועיים שלה, ובונה חברה חדשה, במיזוג עם CSC, שתניב מחזור שנתי של 26 מיליארד דולר. בשנת 2008 רכשה HP את EDS (ר"ת Electronic Data Systems), תמורת 13.9 מיליארד דולר, שעל בסיסה הקימה את ES.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים