ראש חדש לאגף התקשוב: תא"ל נדב פדן

תא''ל פדן, כיום מפקד עוצבת הפלדה, יועלה לדרגת אלוף וייכנס לתפקיד במהלך השנה הבאה ● הוא יחליף בתפקיד את האלוף עוזי מוסקוביץ', המשמש כראש אגף התקשוב בארבע השנים האחרונות

תא"ל נדב פדן, הראש החדש של אגף התקשוב. צילום: דובר צה"ל

ראש אגף תקשוב חדש לצה"ל – תא"ל נדב פדן. ההודעה על מינויו נמסרה לאחר ששר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אישר את החלטת הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, על שורה של מינויים בפורום המטה הכללי – ובהם ראש אגף התקשוב. המינויים ייכנסו לתוקף במהלך 2016.

יצוין כי תא"ל פדן יחליף בתפקידו את האלוף עוזי מוסקוביץ', המשמש בתפקיד ראש אגף התקשוב בארבע השנים האחרונות. תא"ל פדן יהיה ראש האגף החמישי מאז הקמתו של האגף במרץ 2003. בעקבות המינוי הוא יועלה לדרגת אלוף.

פדן, יליד 1967, התגייס לצה"ל ב-1986, לסיירת מטכ"ל, אליה חזר בהמשך כקצין והתקדם בה עד לתפקיד מפקד פלגה. בשנים 1997-2000 הוא שימש כמפקד גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל. בין השנים 2000-2002 היה פדן מפקד גדוד גפן בבית הספר לקצינים, בה"ד 1, ולאחר מכן, ב-2002-2003, היה מפקד יחידת דובדבן. בין השנים 2003-2005 פיקד פדן על החטיבה המרחבית עציון ולאחר מכן, ב-2005-2007, היה מפקד בית הספר לקצינים, בה"ד 1.

בין 2007-2009 שימש פדן כנספח זרוע היבשה בוושינגטון. עם שובו ארצה, היה סגן מפקד עוצבת געש, תפקיד בו נשא עד 2011. בשנתיים שלאחר מכן שימש כמפקד עוצבת אדום. במאי 2014 מונה פדן למפקד עוצבת הפלדה בפיקוד המרכז. תא"ל פדן הוא בוגר תואר ראשון בעיצוב לתעשייה ופילוסופיה, הוא נשוי ואב לשלושה.

מינויו של תא"ל מוסקוביץ' לראש אגף התקשוב אושר באוגוסט 2011 על ידי שר הביטחון דאז, אהוד ברק. עם מינויו הועלתה דרגתו לאלוף.

מוסקוביץ' החליף בתפקיד את האלוף עמי שפרן, שהשתחרר מצה"ל לאחר 39 שנות שירות. לפני כן שירת מוסקוביץ' בחיל השריון, בחטיבה 500 ובעוצבת כפיר, ואף היה מפקד החטיבה בין השנים 2001 ל-2003. לאחר מכן שימש כמפקד עוצבת עידן, אוגדת המילואים של השריון בפיקוד מרכז, ומפקד עוצבת הפלדה, האוגדה הסדירה המשוריינת של פיקוד המרכז. טרם הוברר האם הוא ימונה לתפקיד אחר בצבא, או שיפרוש.

האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב היוצא של צה"ל. צילום: פלי הנמר

האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב היוצא של צה"ל. צילום: פלי הנמר

שפרן התגייס לצה"ל ב-1972 כחייל בגולני ובהמשך עבר לחיל הקשר והאלקטרוניקה. חלק גדול משירותו הצבאי עשה במערך הטכנולוגי של חיל המודיעין, ולאחר ששב משליחות בארצות הברית שימש כראש מטה לשכתו של שר הביטחון – תחילה של שאול מופז ולאחר מכן של עמיר פרץ. הוא עבד עם מופז גם כשהיה רמטכ"ל, עת שימש כעוזרו. בעבר אף היה שפרן ראש המחקר והפיתוח בצה"ל.

יצוין כי שפרן היה ראש אגף התקשוב השלישי במספר. ראש האגף הראשון היה האלוף יצחק (חקי) הראל, שכיהן בתפקיד פחות משנה, ולאחריו האלוף אודי שני, ששימש בתפקיד ארבע שנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמית

    לא ברור הקשר בין נסיונו כמפקד שדה בחיל הרגלים לתפקידו הנוכחי וליתר דיוק ברור שאין קשר. במקום למנות קצין עם רקע טכנולוגי ממנים קצין עם רקע בחי*ר. הזוי ומטופש.

אירועים קרובים