שמוליק סיטון, סאפ ישראל: "בעולם ה-Big Data, הדגש הוא על מהירות עיבוד הנתונים"

"פתרון SAP HANA מסוגל לעבד כמויות עצומות של מידע באופן מיידי, ולספק תוצאות ניתוח של נתונים במהירות גבוהה במיוחד", כך אמרו שמוליק סיטון – מנהל תחום אנליטיקס ו-SAP HANA, ויובל מלחי – מנהל פעילות Data Solutions ב-NessPro ● לדבריהם, "כיום, בעזרת טכנולוגיית In-Memory, ניתן לצופף את המידע במחסני ובסיסי הנתונים, ולרכז את הנתונים במקום פיזי אחד, עם יכולת הצגה לוגית שלו במקומות רבים"

"בעולם ה-Big Data, ארגונים נדרשים לטפל בהיקפים הולכים וגדולים של נתונים, ולכן עולה החשיבות של מהירות עיבוד הנתונים", כך אמר שמוליק סיטון, מנהל תחום אנליטיקס ו-SAP HANA, סאפ (SAP) ישראל.

סיטון הציג יחד עם יובל מלחי, מנהל פעילות Data Solutions ב-NessPRO, את הפתרונות של ענקית היישומים הארגוניים לעולם ה-Big Data. השניים דיברו בוועידת המנמ"רים החצי שנתית, שנערכה בשבוע שעבר במלון דייוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מנמ"רים. את הוועידה הנחו פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה

לדברי סיטון ומלחי, החברה נעזרת בטכנולוגיות שונות, בהן In-Memory, על מנת להתמודד עם עיבוד הנתונים ושינועם בעולם ה-Big Data. הם אמרו, כי SAP HANA הוא פתרון Big Data בטכנולוגיית In-Memory, "המסוגל לעבד כמויות עצומות של מידע באופן מיידי, ולספק תוצאות ניתוח של נתונים במהירות גבוהה במיוחד".

יובל מלחי, מנהל פעילות Data Solutions ב-NessPro. צילום: קובי קנטורהשניים הוסיפו, כי טכנולוגיית ה-In-Memory שסאפ כללה במוצריה, מאפשרת ללקוחות הארגוניים להאיץ את השימוש במערכות הרבה יותר מהמהירות הנוכחית. הם תיארו את הפתרון ה-HANA (ר"ת High-Performance Analytic Appliance), שלדבריהם מאפשר למשתמשי הקצה לקבל מידע מהיר באופן משמעותי ובזמן אמת. סיטון ומלחי ציינו, כי טכנולוגיה זו מקטינה את זמני התגובה ומגבירה את יכולת הביצועים, וכך ניתן לשנע ליותר משתמשים יותר מידע מנותח ומפולח, ולקבל החלטות מושכלות במהירות על בסיס מידע בזמן אמת. "כיום, בעזרת טכנולוגיית In-Memory, ניתן לצופף את המידע המצוי במחסני הנתונים ובבסיסי הנתונים, ולרכז את כל הנתונים במקום אחד פיסי, עם יכולת הצגה לוגית שלו במקומות רבים", אמרו.

על פי השניים, ישנם 260 ארגוני ענק המהווים לקוחות של פתרון סאפ לעולם הטיפול בנתונים רחבי היקף. לדבריהם, רכישת סייבייס (Sybase) על ידי סאפ, מסייעת ללקוחות בעולם הבינה העסקית וקבלת תוצרים בזמן אמת. כך, לשיטתם, יש כיום ללקוחות יותר צרכים מצרכים שונים, בהם הרצון לקבל תוצרי ניתוח באופן מיידי, לצד הרצון להתמודד עם הגידול העצום בנפחי המידע. "אפילו אם בארגון יש עשרות טרה-בייט נפח נתונים", ציינו, "נדרש להקים תשתית מתאימה לצרכים החדשים של הטיפול במידע".

"לסייבייס יש מזה שנים רבות מחסן נתונים ארגוני (DWH), שנבנה למטרת אחסון הנתונים, תוך יכולת שליפה מהירה שלהם וללא דרישות OLTP", טענו השניים. הם הוסיפו, כי המוצר, Sybase IQ, מסוגל לאחזר מידע בשניות בודדות, ללא התחשבות בכמות מידע. כך, "לקוחות יכולים לשפר את סביבת הבינה העסקית שלהם בזמן קצר מאוד, ללא עלויות מטורפת הכרוכות בהתקנת DWH", מסרו.

סיטון ומלחי סיכמו, כי "טכנולוגית In-Memory משנה את כללי המשחק. בעבודה על בסיס נתונים מסורתי, קריאת פריט מידע אורכת 5 מילי-שניות, ואילו בקריאת אותו נתון בבסיס נתונים מבוסס In-Memory הדבר אורך 5 ננו-שניות – מהיר יותר פי מיליון. חברת המחקר גרטנר (Gartner) צופה, כי רבים מתוך אלף ארגוני ענק יטמיעו טכנולוגיה זו".

אירועים קרובים