בקרוב: אפליקציה של גוגל לזיהוי מצבים בריאותיים של העור

גוגל חשפה בכנס המפתחים כלי שיכול לסייע בזיהוי מצבים שונים של העור, השיער והציפורניים – בעזרת תמונות מהסמארטפון ומערכת מבוססת בינה מלאכותית

לזהות בעיות עור. אילוסטרציה: גוגל

גוגל (Google) חשפה בכנס המפתחים השנתי שלה כלי מבוסס בינה מלאכותית שמסוגל לזהות 288 מצבים בריאותיים הקשורים למצב העור, השיער והציפורניים – עם מצלמת הסמארטפון.

האפליקציה החדשה מתוכננת להשקה מאוחר יותר השנה, ועדיין לא קיבלה אישור שימוש בארצות הברית, לעומת האיחוד האירופי שכבר אישר אותה.

הדגמה של האפליקציה. צילום: גוגל

הדגמה של האפליקציה. צילום: גוגל

בבלוג שפרסמה גוגל היא מסבירה, כי הכלי יפעל באמצעות צילום של שלוש תמונות של העור, הציפורניים או השיער משלוש זוויות שונות, ואחר כך יבקש תשובות לשאלות שונות. בעזרת AI ינותחו התשובות והצילומים, והמשתמש יקבל רשימה של בעיות אפשריות, כשלצד כל אחת מהן מידע שעבר סקירה של רופא עור ותשובות לשאלות נפוצות, נוסף על תמונות דומות.

גוגל מדגישה, כי "הכלי אינו מיועד לאבחון או לייעוץ רפואי, שכן מצבים רבים מצריכים בדיקה קלינית של מומחה, או בדיקות אחרות נוספות, כמו ביופסיה. הכוונה היא לספק גישה למידע מהימן שיכול שיסייע לקבל החלטה על הצעד הבא".

הכלי החדש, מסבירה גוגל, הוא תוצאה של מחקרים במהלך שלוש שנים, שהעיקרי בהם הראה, כי מערכת ה-AI של החברה מסוגלת להשיג דיוק התואם את דרישות רופאי העור. המודל שפיתחה גוגל לוקח בחשבון גורמים כמו גיל, מין, גזע וסוג העור ועל מיליוני תמונות ומקרים של מצבים מאובחנים – לרוחב דמוגרפיות שונות.

לדברי החברה, מדי שנה נערכים בפלטפורמה שלה כ-10 מיליון חיפושים הקשורים לעור, שיער וציפורניים, אבל המשתמשים מתקשרים לתאר את המצב שלהם באמצעות מילות חיפוש בלבד. הכלי מבוסס התמונות נועד לכסות יותר מ-90% של השאלות הנפוצות הקשורות לרפואת עור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים