תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » חלוץ תחום הרכב האוטונומי יישפט על גניבת סודות מסחריים מגוגל
האם טכנולוגיית החיישנים לרכב האוטונומי נגנבה מגוגל לטובת אובר? צילום אילוסטרציה: BigStock

חלוץ תחום הרכב האוטונומי יישפט על גניבת סודות מסחריים מגוגל

אנתוני לבנדובסקי - ממייסדי טכנולוגיית המכוניות האוטונומיות בגוגל, כוכב עמק הסיליקון ויד ימינו של לארי פייג', שערק לטובת פיתוח התחום אצל המתחרה אובר - מואשם בארה"ב ב-33 סעיפי גניבה ● הוא שוחרר בערבות של 2 מיליון דולר כשאזיק אלקטרוני לקרסולו

מאת 28 באוגוסט 2019, 15:05 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

אנתוני לבנדובסקי היה חלוץ בטכנולוגיית המכוניות בנהיגה עצמית, הפך לאיש סודו של לארי פייג', המייסד השותף של גוגל, וסייע באופן מהותי לענקית ממאונטיין וויו בפיתוח כלי הרכב האוטונומיים שלה. בהמשך אובר חיזרה אחריו, כדי להשיג יתרון בפיתוח נהיגה עצמית משלה, וחבורת הון סיכון ששו להעניק לו מכספן, אלא שאתמול (ג'), בבית המשפט, מצבו של לבנדובסקי כבר נראה הרבה פחות זוהר.

משרד המשפטים והפרקליטות האמריקנים הגישו כתב אישום פלילי נגד המהנדס הבכיר לשעבר של אלפבית, הבעלים של גוגל, בטענה כי גנב מהענקית ממאונטיין וויו סודות טכנולוגיים לרכב האוטונומי.

אנתוני לבנדובסקי. צילום: Transport Topics, מתוך ויקיפדיה

אנתוני לבנדובסקי. צילום: Transport Topics, מתוך ויקיפדיה

לבנדובסקי בן ה-39 מואשם ב-33 סעיפי גניבת סודות מסחריים הכרוכים בטכנולוגיית המכונית בנהיגה עצמית של אלפבית ומכחיש את כל האשמות נגדו.

מיילס ארליך, עורך דינו של לבנדובסקי, אמר לתקשורת מחוץ לבית המשפט: "במשך יותר מעשור אנתוני לבנדובסקי היה מוביל תעשייה חדשני בתחום טכנולוגיית הרכב והמשאיות בנהיגה עצמית. הראיות במקרה זה הולכות להמחיש באופן מוחלט שאנתוני לא גנב דבר. לא מגוגל, ולא מאף אחד. נקודה".

אלפבית ואובר ניהלו ביניהן במשך זמן רב התגוששות בגין הפרת פטנטים, כשהמקרה כולו עסק בשאלה האם אובר השתמשה בסודות מסחריים של אלפבית בכדי לקדם את תכנית הרכב האוטונומית שלה.

בפברואר 2018 הסתיים הסכסוך כשהוחלט שאובר תשלם ל-וויימו – יחידת הרב האוטונומי של גוגל – פיצוי בגובה 245 מיליון דולר כפשרה בפרשת גניבת הפטנט לרכב האוטונומי, שביצעה לכאורה ענקית שיתופי הנסיעות מחברת הבת של אלפבית. כחלק מהעסקה התחייבה אובר גם שלא לעשות שימוש בטכנולוגיה המסוימת שאותה פיתחה Waymo, ושסביב גנבתה לכאורה נסובה כל הפרשייה – ה-Lidar שהיא טכנולוגיית החיישנים הדומיננטית לפעולת המכוניות האוטונומיות.

"גניבה איננה חדשנות"

במהלך המאבקים הרבים בין השתיים בבית המשפט התעקשה אלפבית לקבל מסמך מסוים, בטענה שהוא יכול להכיל מידע קריטי בעבור המקרה שלה כנגד אובר. את המסמך, כך טענה, גנב ממנה לבנדובסקי כשכיהן כמהנדס וכאחד מבכיריה. למעשה החברה טענה שהבכיר שלה נטש אותה יחד עם יותר מ-14 אלף מסמכים סודיים, כשעזב את החברה ופתח את אוטו – חברה שהייתה אמורה לייצר משאיות בנהיגה עצמאית.

לפי הטענות, לבנדובסקי העביר את החומרים לאובר כאשר זו רכשה את Otto, וכשעבר לעבוד בשורותיה בדצמבר 2015 ומונה להוביל את מחלקת הנהיגה העצמית שלה. 

לבנדובסקי מצידו נלחם בדרישות לספק את המסמך המסוים לבית המשפט, שמר על זכות השתיקה ולסוף פוטר מאובר בחודש מאי 2017, לכאורה מכיוון שלא שיתף פעולה עם דרישה זו של התביעה.

אלא שכעת הוא יצטרך לתת דין וחשבון על האישומים נגדו בפני מוסדות המדינה. התובע הפדרלי של קליפורניה, דייוויד אנדרסון, אמר כי "לכולנו יש זכות להחליף מקום עבודה, לאף אחד מאיתנו אין את הזכות למלא את הכיסים ביציאה מהדלת". הוא הדגיש כי "גניבה איננה חדשנות".

"עמק הסיליקון הוא לא המערב הפרוע"

לפי הניו יורק טיימס, ג'ון בנט, סוכן מיוחד האחראי על חטיבת סן פרנסיסקו של של ה-FBI, אמר במסיבת עיתונאים אתמול כי "באזור המפרץ יש את המהנדסים הטובים והמבריקים ביותר, והם לוקחים סיכונים גדולים, אבל עמק הסיליקון הוא לא המערב הפרוע. הסביבה המהירה והתחרותית אין פירושה שהחוקים הפדרליים אינם תקפים".

מעל ראשו של לבנדובסקי תלויות עשר שנות מאסר בכלא והוא עלול גם לספוג קנס של 250,000 דולרים לכל עבירה שבה ימצא אשם, מה שיכול להצטבר לכדי סכום נכבר של 8.25 מיליון דולר בסך הכל. לעת עתה הוא שוחרר בערבות של 2 מיליון דולר כשאזיק אלקטרוני הוצמד לקרסולו מפאת החשש כי ינסה לברוח.

אובר הגיבה בהצהרה לתקשורת ובה אמרה כי החברה "שיתפה פעולה עם הממשלה במהלך כל חקירתה ותמשיך לעשות זאת".

סוזן פיליון, דוברת וויימו, אמרה כי החברה "תמיד האמינה כי התחרות צריכה להיות מונעת על ידי חדשנות, ואנחנו מעריכים את עבודתם של פרקליטות ארה"ב ושל ה-FBI במקרה זה".

חלוץ תחום הרכב האוטונומי יישפט על גניבת סודות מסחריים מגוגל Reviewed by on . אנתוני לבנדובסקי היה חלוץ בטכנולוגיית המכוניות בנהיגה עצמית, הפך לאיש סודו של לארי פייג', המייסד השותף של גוגל, וסייע באופן מהותי לענקית ממאונטיין וויו בפיתוח כ אנתוני לבנדובסקי היה חלוץ בטכנולוגיית המכוניות בנהיגה עצמית, הפך לאיש סודו של לארי פייג', המייסד השותף של גוגל, וסייע באופן מהותי לענקית ממאונטיין וויו בפיתוח כ Rating: 0

הגיבו