נאמנות פטריוטית: זינוק במכירות הסמארטפונים של וואווי בסין

דו"חות של חברת המחקרים קנאליס מעידים על צמיחה גדולה במכירות הסמארטפונים של וואווי בשוק הבית שלה, לעומת ירידה בשווקים שהם לא סין ● סמסונג ו-וואווי – היחידות שהציגו צמיחה במכירות הסמארטפונים ברבעון השני של השנה, לעומת ירידה של כל היצרניות האחרות, שהסתכמה בירידה עולמית של 2%

לא היו חסרות סיבות להניח שוואווי תציג ירידה במדדים ובמספרים שלה, על רקע מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, לצד ה"מלחמה הפרטית" של ארה"ב נגד הענקית הסינית בשל החששות שוואווי פועלת בחסות הממשל הסיני כדי לרגל אחר המערב, שמשפיעה על מכירותיה גם במדינות אחרות. נוסף על אלה, שילוב של גורמים שונים, בהם הציפייה של משתמשים להשקות של דור 5 לפני שהם רוכשים מכשיר חדש, תורם לירידה כללית של מכירות הסמארטפונים הן בסין והן בעולם.

למרות כל אלה, דו"ח שפרסמה חברת המחקרים קנאליס מצביע על כך, שוואווי מצליחה להתגבר על כל המגמות האלה בשוק הבית שלה, ולא במעט. לפי הדו"ח, החברה חוותה צמיחה של 31% במכירותיה בסין ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה – בניגוד בולט לירידה של 6% במכירות הסמארטפונים הכלליות בסין ברבעון זה. שלא במפתיע, שוק הבית הסיני שלה הפך לאחד מערוצי הצמיחה העיקריים של וואווי, שהצליחה לכבוש בו נתח של 38%.

וואווי. צמיחה בסין. צילום: קנאליס

"מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין יוצרת הזדמנויות חדשות", ציינה מו ג'יה, אנליסטית בקנאליס. "שותפי הקמעונות שלה מפרסמים מודעות שמייצרות חיבור של וואווי לבחירה פטריוטית, בפנייה לאוכלוסייה סינית שמוכנה לשלב גורמים פוליטיים בהחלטותיהם על רכישה. וואווי עצמה להוטה לתת חשיפה גדולה יותר למייסד והמנכ"ל, רן זנגפיי, כדי לשפר את תדמית המותג שלה בקרב צרכנים מקומיים. בתוך כך, הטכנולוגיות הפנימיות שלה של שבבים ומודמים מספקות לה יתרון גדול על פני מתחרותיה לאור ההשקות המסחריות של רשתות דור 5 בסין".

משמעות עובדה זו היא, כי וואווי לבטח תחווה צמיחה גדולה בסין בשנים הקרובות במקביל לפריסת רשתות דור 5 במדינה. זאת, כמובן, אם החסימה שלה משימוש בטכנולוגיות ורכיבים אמריקניים לא תבלום אותה בחודשים הקרובים.

בדיווח שלה על תוצאותיה הכספיות השבוע, הציגה החברה אופטימיות זהירה, והיו"ר שלה, ליאנג הואה, אמר, כי בהתחשב ביסודות שהנחנו במחצית הראשונה של השנה, אנו ממשיכים לראות צמיחה למרות שהוספנו ל'רשימה האסורה'. זה לא אומר שאין עוד קשיים לפנינו. יש לנו, והם עשויים להשפיע על קצב הצמיחה שלנו בטווח הקרוב".

 

סמסונג ו-וואווי – היחידות שהראו צמיחה

בדו"ח נוסף שפרסמה קנאליס על מכירות הסמארטפונים העולמיות, בולטת הצמיחה הן של סמסונג והן של וואווי ברבעון השני של השנה. לפי הדו"ח, סמסונג היא עדיין המובילה העולמית, ונתח השוק שלה עומד על 23.2% לעומת 21.4% ברבעון המקביל בשנה שעברה, עם צמיחה רבעונית של 6%, הראשונה מזה שבעה רבעונים. וואווי עלתה גם היא לנתח שוק של 17.7% לעומת 16% ברבעון המקביל, והציגה אמנם צמיחה רבעונית של 8%, אך היא קטנה בהרבה מהצמיחה שלה ברבעונים הקודמים, והושגה בעיקר בשל הצמיחה במכירות בסין. כל שאר היצרניות חוו ירידות: אפל – ירידה רבעונית של 13% (12% לפי הדו"חות של אפל), לנתח שוק של 10.9% לעומת 12.2% ברבעון המקביל, ושיאומי – ירידה של 1%, אם כי נתח השוק שלה עלה מעט, מ-9.5% ל-9.7%, כשהשוק העולמי כולו חווה ירידה של 2% במכירות.

סמסונג. צמיחה ראשונה בשבעת הרבעונים האחרונים. צילום: קנאליס

לדברי רושאב דושי, מנהל המחקר בקנאליס, סמסונג "נהנתה" מיתרון על רקע הבעיות שהיו לוואווי בשווקים כמו אירופה בחודשים מאי ויוני, לצד השינוי הגדול שערכה בפורטפוליו שלה, עם חיסול סדרת J וההשקה של סדרת A מורחבת לפלחי מחיר שונים ובתמחור תחרותי. קנאליס אומרת שסדרת ה-A החדשה היוותה יותר מ-50% מהמכירות של סמסונג ברבעון השני, ומכשירים אלה ימשיכו להוביל את הצמיחה בכמות המכשירים שהיא תמכור גם בהמשך השנה.

בהקשר לוואווי, ציין הדו"ח, כי הבעיות מול ארה"ב גרמו לה לצניחה של 17% במכירות באזורים שהם לא סין בשל חששות של צרכנים בנושאי אבטחה ותוחלת החיים של מכשיריה. "המותג של וואווי נפגע מחוץ לסין, וייקח זמן וכסף כדי לתקן אותו", ציין דושי.

באשר לאפל, הדו"ח מציין כי המגוון האחרון שהציגה החברה אינו מבודל דיו כדי לסייע לחברה להרחיב את בסיס המשתמשים שלה, וגם תוכניות השדרוג שהציעו מפעילות לא הצליחו לשנות את מגמת הירידה. לפי הדו"ח, ה"אור בקצה המנהרה" עבור אפל הוא דגם ה-iPhone XR, שהיווה 37.5% מסך מכירותיה בחודש מאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים