תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ericsson Innovation Day 2017, יום ד' 15 בנובמבר, LAGO

Network Slicing ברשתות 5G: הזדמנויות כלכליות למפעילים

26/10/2017 11:31
ארוּן בנסאל, נשיא אזור אירופה ואמריקה הלטינית באריקסון. צילום: יח"צ

כתב: ארוּן בנסאל, נשיא אזור אירופה ואמריקה הלטינית באריקסון (Ericsson)

רשתות ה-5G כבר באופק והאינטרנט של הדברים מציע פוטנציאל עצום לתעשייה ולחברה כולה.

על מנת לנצל את ההזדמנות, מפעילים יצטרכו לשקול בקפידה את הדרישות החדשות מרשתות העתיד ולהשקיע באופן אסטרטגי, כבר עכשיו, בכדי לספק שירותי אינטרנט של הדברים יעילים ובאיכות גבוהה.

מודלים עסקיים חדשים; שירותים חדשים

network slicing הוא אחד הפתרונות המאפשרים להקים מודלים עסקיים חדשים במגוון רחב של ענפים. הוא מאפשר למפעילים לפלח את הרשת לתמיכה בשירותים מסוימים.

ב-Network Slicing ניתן לפרוס מספר רב של רשתות עבור סוגי שירותים שונים על גבי תשתית אחת משותפת תוך הטמעה מהירה וניצול טוב יותר של משאבים.

השירותים השונים, למשל האינטרנט של הדברים, יכללו תקשורת מסיבית בין מכשירים (mMTC) כגון תקשורת בין מדים חכמים או תקשורת מסיבית בין מכשירים קריטיים (cMTC) כמו ניתוחים רפואיים המתבצעים מרחוק וכל מה שביניהם, מכוניות מחוברות, מכונות, חיישנים, מסופי מכירות, מוצרי צריכה אלקטרוניים והתקנים לבישים.

השאלה שמטרידה רבים היא כיצד יכול Network Slicing לספק תוצאות כלכליות טובות יותר ביכולת לאפשר יישומי אינטרנט של הדברים לעומת מודלי רישות קונבנציונליים.

מחקר חדש בוחן את ההשפעה הכלכלית והיתרונות

יחד עם המפעילה הבריטית BT, אריקסון ערכה מחקר חדש על Network Slicing ב-G5 עבור פריסת שירותי אינטרנט של הדברים, על מנת לבחון את ההשפעה הכלכלית הפוטנציאלית ולכמת את יתרונות הטכנולוגיה. למרות דיונים נרחבים בתעשייה על Network Slicing, עדיין איננו יודעים על מחקרים כלכליים אחרים שכימתו את יתרונות הטכנולוגיה.

המחקר המשותף של אריקסון ו-BT בחן שלוש דרכים להשקת שירותים חדשים ברשת: באמצעות רשת אחת מרובת-שירותים; באמצעות רשתות אינדיבידואליות עם משאבים ייעודיים; או באמצעות Network Slicing  (לרבות מיכון תפעולי) על גבי משאבים משותפים.

ממצא חשוב של המחקר הראה כי Network Slicing מאפשר גידול של 35% בהכנסות בהשוואה לרשת יחידה מרובת שירותים וגידול של 15% כאשר היא מוטמעת במקום רשתות אינדיבידואלית ונפרדות עם משאבים ייעודיים. ואם זה לא מספיק, את ההשקעה הראשונית במיכון הרשת אפשר להחזיר תוך שנה עד שנתיים בלבד.

אספקה מהירה של שירותים חדשים

בנוסף, בחנו את היתרונות השנתיים והמצטברים המהוונים של Network Slicing ואת התוצאות המתקבלות כאשר מפחיתים את מספר השקות השירותים מ-40 לשנה ל-5 לשנה.

מצאנו שבמודל Network Slicing , המפעילים עדיין ייהנו מתקופת החזר מהוונת של שלוש שנים ממועד השקת השירות לעומת מודל של רשת אחת גדולה. ממצאים אלה מעידים שאפילו עם מספר שירותים מוגבל, התמורה הכלכלית משמעותית וגדלה ככל שמשיקים בשוק יותר שירותים.

מלבד היתרון הפיננסי הברור, רשת גמישה המאפשרת הטמעת מספר גדול של שירותים באמצעות פילוח, תאפשר לספקי השירותים לתמוך בצרכים השונים של התעשיות ולספק חוויית שימוש משופרת. Network Slicing מספק מבנה לוגי הניתן להתאמה ליישומים טכנולוגיים וכתוצאה מכך, מאפשר אספקה מהירה של שירותים חדשים.

מאחר ומפעילים רבים צפויים להשיק שירותי mMTC ו-cMTC ברשתותיהם על מנת לספק את תרחישי השימוש לענפים השונים, הרשתות צפויות להפוך למורכבות יותר. חשוב שהרשתות יתמכו בשונות הגבוה מבחינת הדרישות החדשות של תרחישי השימוש.

כאשר נגדיר את שירותי העתיד, Network Slicing יספק את הגמישות והקיבולת למלא צרכים אלה, וזה יהיה הצעד החשוב הבא במתן תשואה ארוכת טווח על ההשקעה. התוצאות מעידות שככל שהמפעילים פורסים יותר שירותים בעזרת  Network Slicing, כך גדל היתרון הכלכלי שממנו הם צפויים ליהנות.

למידע נוסף על היתרונות הכלכליים המוגדלים של Network Slicing , קראו את דו"ח המחקר השלם כאן.

אירועים קרובים